כיצד להצליח בראיונות וידאו באמצעות 3 שאלות

כיצד להצליח בראיונות וידאו באמצעות 3 שאלות

ראיונות וידאו מאתגרים יותר בשל העובדה שקשה יותר ליצור קשר בין אישי עם המועמד ולתרגם את שפת הגוף שלו

שיתוף
מערכות תוכן לניהול ווידאו

מערכות תוכן לניהול ווידאו

ראיונות וידאו נכנסו לשימוש בשנים האחרונות, כדרך יעילה של ארגונים להגיע למחפשי עבודה אקטיביים ופסיביים.
האתגר העיקרי של מגייסים שמראיינים באמצעות שיחת וידאו הוא, להפיק את המרב מראיונות אלו. 3 שאלות שהם יכולים את המועמדים יספקו תובנות מקסימליות בראיונות אלו.

אם זה היה ראיון פרונטלי, מה היית עושה אחרת?

במחקר שנערך בשנת 2013, חוקרים מצאו כי מראיינים תופשים מועמדים שרואיינו בוידאו, פחות חיובי מאשר מועמדים שרואיינו פנים אל פנים.

מראיינים רבים אשר מסתכלים על המועמד דרך מסך, מקבלים את התחושה שהם לא רואים את כל התמונה. אם המראיין ישאל את המועמד מה הוא היה עושה אחרת לו היה זה ראיון פנים אל פנים, הוא יוכל ללמוד מה עליו לעשות כדי לשפר את איכות ראיונות הוידאו. באמצעות שאלה זו, מראיינים גם יכולים ללמוד עוד על איך המועמדים יוצרים קשרים באופן אישי, איך הם משנים את סגנונות התקשורת שלהם ומתאימים אותם למצבים שונים, ועד כמה התקשורת שלהם איכותית.

כיצד היית פותר סיטואציה מאתגרת

על המראיין לספק דוגמה לסיטואציה מאתגרת כאשר הוא מבקש מהמועד לספק דוגמה לפתרון. יש לזכור כי בסופו של דבר, המועמד מתראיין כדי להתקבל לעבודה שעליו לעשות אותה, והוא או היא עומדים להיתקל באתגרים בשלב כלשהו. השתמשו בראיון וידאו כדי לברר פרטים נוספים על איך המועמד שלכם יפעל סיטואציות מורכבות שונות.
ספק משימה מאתגרת לדוגמה שהמועמד עלול להיתקל בה ובדקו אילו תשובות הם מספקים.
המועמד לא בהכרח יודע את כל הפרטים הקטנים של התהליך הארגוני שלכם, וזה בסדר. מה שחשוב הוא שתהליך המחשבה של המועמד הגיוני, צליל ומציאותי.

האם אתה עובד בשיתוף פעולה עם אנשים שונים?

ספקו למועמד דוגמאות לאנשים עם אופי שונה ולא פשוט. עליכם לבחון כיצד המועמד מתמודד עם אנשים לא פשוטים בין חברי הצוות, ובין המנהלים שלו. המועמד לא חי בבועה וחיי העבודה הם הטרוגניים. מלבד סיטואציות מורכבות ומאתגרות בתפקיד, יהיה עליו להתמודד גם עם אנשים מאתגרים לא פחות.

הצלחת המועמד בתפקידו פירושה גם להיות מסוגל לעבוד עם אחרים. המועמדים בסופו של דבר יצטרכו לקיים אינטראקציה עם עמיתים ומנהלים, וחשוב לדעת כיצד הם מתקשרים ועובדים עם אנשים מורכבים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה