שיתוף

לחץ במקום עבודה עשוי להשפיע על בריאות העובדים באופן משמעותי. על פי המכון האמריקאי למתח, כ- 75% מהביקורים אצל הרופא הן עבור מחלות הקשורות ללחץ. בארה"ב לחצים נגרמים בעיקר בשל שעות העבודה הארוכות ועומס העבודה, לכן שינוי בדרך בה אנו פועלים בסביבת העבודה, יכול להפחית את הלחצים במידה משמעותית.

לזהות את הסימנים של המתח

הצעד הראשון לקראת הפחתת הלחץ במקום העבודה הוא הוא לזהות את הסימנים שלו. מתח יכול פעמים רבות "להתגנב" מבלי משים. להלן כמה סימפטומים גלויים של לחץ: מתח בשרירים, עלייה בקצב הלב, כאבי ראש תכופים, עייפות כרונית, קושי להתרכז, כאבי בטן, עלייה או ירידה בתיאבון, חוסר שקט, כעס ועצבים, חוסר מוטיבציה, חרדה, דיכאון, בעיות שינה, ונסיגה חברתית.

אנשים חווים מתח באופן שונה. לחלקם יש חוויות מאוד קוגניטיביות של לחץ, כגון: דאגה או קשיי ריכוז. עבור אחרים, הלחץ בא לידי ביטוי באופן פיזיולוגי כגון בצורת כאבי בטן כרוניים או עייפות כה חמורים שהם נזקקים לטיפול רפואי.

דרכים לנהל את הלחץ במקום העבודה

על מנת לנהל את גורמי הלחץ של העובדים, יש לזהות טריגרים שגורמים לחוויות גרועות ומלחיצות. לדוגמא, מנהל שמרגיש בסטרס לפני ישיבות צוות גדולות, ייתכן וחושש מתגובות של עובדי הצוות למשימות הקרובות, או אולי מרגיש לא מוכן לפגישה – אז יש להציע לו להתכונן בצורה מסודרת יום או יומיים לפני הפגישה. יש לשבת עם המנהל, לזהות את גורמי הלחץ ולנסות להקל עליו.

עודד את העובדים והמנהלים לקחת הפסקות. גם כשיש ערימה של משימות לפניהם, חשוב מאוד לעשות הפסקות, להתרענן, לשתות קפה, לצאת להפסקת צהריים, לשוחח עם מכרים לעבודה ו"לשבור את שגרת העבודה".

הפסקה משפרת פרודוקטיביות באופן משמעותי ומוכח. גם כאשר המשימות מתרבות והדבר האחרון שאתם רוצים הוא לקחת הפסקה ש"תאריך" לכם את היום לאחר מכן, הפסקה היא בגדר "מצילת חיים" בימי עבודה לחוצים.

עודדו פעילויות ספורט. אם יש חדר כושר בעבודה או בסביבת העבודה, עודדו את העובדים לצאת להפסקת פעילות גופנית במהלך יום העבודה. הליכה מהירה או ריצה של ארבעים דקות, משפרת מאוד את זרימת הסרוטונין במוח, אשר גורם להורדת הלחץ, החרדה והדיכאון ומשפר פלאים את מצב הרוח. אל תוותרו על ספורט, אם אין לכם זמן עבורו- תפנו זמן.

משרדים מעוצבים בצורה מוארת ונעימה, משפרים מאוד את מצב הרוח של העובדים. ביצירת סביבת עבודה אידיאלית יש לשקול את כל מרכיבי העיצוב משפרי האווירה וממגרי הסטרס. חלון הפונה לים הופך את סביבת העבודה ומקום שכיף להיות בו. כנ"ל לגביי משרדים עם חללים פתוחים, חלונות שמכניסים אור טבעי, ספות מנוחה, ועוד. גם משרד ארגונומי תורם מאוד לתחושה נעימה ורגועה.

הציבו במשרדים כיסאות ארגונומיים מתאימים וכן מקלדות ארגונומיות, עציצים שתורמים לרוגע, תמונות אווירה נעימות, שטיחים ואביזרים נעימים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה