כך ניתן להגיש מועמדות לנציג/ת ציבור בבית הדין לעבודה

כך ניתן להגיש מועמדות לנציג/ת ציבור בבית הדין לעבודה

הבנו למה חשוב להגיש מועמדות, ומה תפקידו של נציג הציבור בבית הדין לעבודה - אך כיצד מגישים את המועמדות בפועל? מדריך למנהל משאבי אנוש להשלמת תהליך הגשת המועמדות.

שיתוף
מילוי טפסי מועמדות לנציג ציבור בית הדין לעבודה
מיכל שמר
מיכל שמר

מועמד לנציג ציבור מתבקש למלא שאלון, הנמצא באתר משרד הכלכלה:
גישה מהירה לטפסים על ידי לחיצה על קישור זה!

"השאלון כולל, בין השאר, פרטים אישיים, פרטי השכלה והשתלמויות, פירוט הסיבות לבקשה להתמנות כנציג ציבור בבית הדין לעבודה בכלל וכנציג עובדים או מעסיקים בפרט, שליטה במחשב, פעילות ציבורית התנדבותית, פירוט ניסיון בהוראה או במחקר בתחומי המשפט, הכלכלה, יחסי עבודה או המנהל הציבורי, פירוט פעילות בארגון מעסיקים בנושא יחסי עבודה, ניהול תאגיד, חברות בהנהלת תאגיד, תיאור עיסוק ביחסי עבודה במסגרת תאגיד, פירוט ניסיון ביחסי עבודה, פירוט תפקידים בארגון עובדים או ועד עובדים", מסבירה מיכל שמר, מנהלת משאבי אנוש, המכהנת זו הקדנציה השנייה, כנציגת ציבור מעסיקים – וכיום גם כמגשרת – בבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב. "בנוסף, יתבקש המועמד למלא שמות ארבעה ממליצים ולצרף גם המלצות בכתב, לחתום על טופס ניגוד עניינים, בדיקת התאמה ביטחונית, הסכמה למסירת מידע פלילי, ויתור על סודיות ותצהיר חתום על ידי עורך דין.

לשאלון זה יש לצרף את הנספחים הנדרשים ולשגרו אל תחום נציגי ציבור בבית הדין הארצי לעבודה, קרן היסוד 20 ירושלים.

מזכירות הוועדה למינוי נציגי ציבור בבית הדין הארצי מנהלת מאגר מועמדים על פי הטפסים שמופנים אליה. כלל המועמדויות ידונו בפני הוועדה המייעצת לעניין נציגי ציבור, במועד כינוסה. בוועדה המייעצת חברים שופט בדימוס של בית הדין הארצי או בית דין אזורי, המכהן כיו"ר הוועדה, נציג משרד המשפטים, נציג שר התמ"ת, נציג ארגון העובדים המייצג את המספר הגדול ביותר של עובדים במדינה, נציג ארגונים ארציים של מעסיקים שלדעת השרים הם יציגים ונוגעים בדבר.

"הוועדה המייעצת לעניין נציגי ציבור בוחנת את כשירותו של המועמד, ומביאה בפני השרים את הצעותיה למינוי נציגי ציבור, בהתאם לצרכי בתי הדין. ההחלטה בשאלת המינוי תימסר למועמדים בכתב, על פי הכתובת המצוינת בטפסי הבקשה".

מה צריך המועמד לעשות בפועל?

"מועמד לכהונת נציג ציבור אשר יתמנה לתפקיד זה, יתבקש לחתום על טופס התחייבות למילוי הוראות הקשורות לכהונתו כנציג ציבור, וכן מילוי כללי התנהגות ואתיקה של נציגי הציבור בבית הדין לעבודה.

"בשבתו כחבר המותב (ההרכב) בבית הדין לעבודה, אין על נציג ציבור מרות בענייני שפיטה, זולת מרותו של הדין. בפעולתו בבית הדין פועל נציג הציבור לפי מצפונו ואינו חייב בנאמנות לארגון בהתייעצות עמו נתמנה, או לציבור שהוא מייצג".

מהי תדירות השיבוצים בבית הדין?

"השיבוץ של נציגי הציבור נעשה על ידי מזכירות בית הדין והשופטים, בשיקול דעת ובהתאם לצורך. בדרך כלל מתבצע השיבוץ אחת לשבועיים ליום דיונים, כאשר נציג ציבור מופיע לרוב עם אותו ההרכב משך שנת פעילות".

לכתבה בנושא: מעמדו של נציג הציבור בבית הדין לעבודה – לחץ על הקישור!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

2 תגובות

  1. שלום רב.
    באיזו תקופה,או עד מתי ,ניתן להגיש מועמדות לתפקיד נציג ציבור בבית הדין לעבודה ?
    בתודה
    מזל אברמסון

השאר תגובה