כיצד לגייס ולקדם נשים בארגון

כיצד לגייס ולקדם נשים בארגון

אנחנו בשנת 2017, אבל חוסר איזון מגדרי עדיין קיים

שיתוף
גיוס וקידום נשים

גיוס וקידום נשים

מנהלים כבר מבינים כי גיוון תעסוקתי משרת את הארגון באופן אידאלי, אך הכישרון הנשי עדיין נחסם תחת אפליה והטיה מגדרית, מהשהופך לאתגר עבור נשים להתקבל למשרות נחשקות.

סקר Recruiting and hiring stats חושף, כי אחוז גבוה מהנשים (82%) מאמינות שגברים משתכרים יותר עבור אותה עבודה, וזו אחת הסיבות לכך שמנהלי גיוס מתקשים יותר בגיוס נשים למשרות בכירות.

נשים בוחרות קריירות שונות בהשוואה לגברים, וסביבת עבודה בחברות מסוימות עשויה להיות לא ידידותית עבורן.
מגייסים לא עורכים מודעות משרות ידידויות במיוחד לנשים, כאשר שימוש בביטויים מסוימים בתיאור המשרה יכול להרתיע אותן.

נשים מציגות את עצמן בראיונות עבודה באופן שונה מאשר גברים, כאשר מנהלים מסוימים עשויים לפרש את המצגים הללו כמוזרים.

מה נשים רוצות?

גיוס נשים מתחיל בהבנה מה חשוב להן. בסקרים נמצאו 5 פרמטרים שחשובים לנשים במהלך חיפושי העבודה:

תשלום בחופשה.

שביעות רצון מהשכר.

עמיתים מצטיינים.

שוויון הזדמנויות לגברים ולנשים.

שעות עבודה גמישות.

עם פרמטרים אלו שנלקחים בחשבון, הטקטיקה שלכם למשוך ולשמר נשים בעבודה יכולה לכלול כמה מהלכים:

הפכו את מודעת הדרושים לידידותית לנשים

הטבות מבטיחות כגון בירה חינם, שולחנות ביליארד או משחקי וידאו עלולים לגרום למועמדים לחשוב שמקום העבודה שלכם הוא לגברים בלבד. ייתכן שתרצו לחשוב מחדש על הדרכים שבהן אתם יוצרים מודעות דרושים ולהתאים אותם לנשים.

בנוסף, כדי למצוא ולגייס כישרון נשי, הקפידו לפרסם מודעות דרושים בפורומים ובאתרים בהן ישנה נוכחות גדולה של נשים.

הציעו עבודה גמישה

היתרונות של מתן אפשרות ללוח זמנים גמיש ידועים כשלעצמם, וחברות רבות מקיימות גישה זו: ימי עבודה מהבית, עבודה בבתי קפה ובמשרדים ניידים – יציאה הביתה בשעות נוחות, וכד'.

אם אתם רוצים כישרונות נשים במקום העבודה שלכם, הציעו לוחות זמנים גמישים באמת, שיאפשרו לנשים להתאים את זמן העבודה לילדים בעת מחלה, לחופשת לידה, למפגשי הורים בבתי הספר ובגני ילדים, למסיבות של הילדים, וכד'.

טפחו מנהיגות נשית

הדרך הראשונה לקדם נשים לתפקיד ניהולי בהמשך הדרך, היא לספק להן כלי העצמה כבר בתחילה. מנטורינג ממוקד בהעצמה ובכוח הנשי המיועד לנשים בתחילת הקריירה שלהן, ומיושם מטעם מקום העבודה, יכול להועיל באופן משמעותי לסלילת הדרך הנשית לפסגה, באמצעות כלים ייחודיים למסלול הקידום הנשי, על כל אספקט בחיי הקריירה בשילוב חיי המשפחה, בו אשה נתקלת באופן יומיומי. חברות שמספקות פיתוח והעצמה נשית קרייריסטית במקום העבודה, יזכו פעמיים. ראשית הן יזכו למנהלות פוטנציאליות בעלות כלי ניהול מתקדמים וייעודיים, ושנית הדבר מחזק את מותג החברה שתומכת ומעודדת נשים ובכך תמשוך אליה יותר נשים ויותר כישרונות.

תמכו בתקשורת עם הנשים בארגון

התקשורת היא קריטית לשיפור מורל הנשים העובדות והעובדים בכלל. יצירת תרבות שבה העובדות חשות נוח לתקשר עם המנהלים שלהן, הינה חיונית. המנהלים צריכים לחפש ולבקש את דעות ותובנות העובדות על אסטרטגיות שונות בחברה, ובפרט, לשלב את התשוקות, האינטרסים והכישרונות של הנשים בחברה עם העבודה שהן מבצעות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה