שיתוף

האינטרנט של הדברים (IoT) גדל בקצב מדהים. דו"ח של חברת התקשורת אריקסון מעריך כי עד שנת 2022 יהיו כ- 18 מיליארד התקנים מחוברים ברחבי העולם. זה מספק הזדמנות עצומה לעסקים לפעול ביעילות רבה יותר.

יעילות מוגברת זו תשפיע על מחלקות משאבי אנוש ברחבי העולם. בעוד שבני האדם עדיין נמצאים במרכז של כל המכונות האלה, זה הזמן שמשאבי אנוש יכינו את כוח העבודה לגלי הטכנולוגיה החדשים הללו.

חברות עומדות בפני גל נוסף של טכנולוגיה שתהיה לו השפעה גדולה על האופן שבו אנו עובדים. מחלקת משאבי אנוש, נמצאת בעמדה ייחודית כדי להכין את כוח העבודה עבור דרך עבודה חדשה זו ולהשתמש בנתונים הגדולים שנוצרו ויווצרו על ידי IoT .

 

הרבה מיתרונות האינטרנט של דברים מגיע בצורה של נתונים. ביג דאטה הוא מונח המתייחס לכמויות אדירות של מידע שנאסף ומאוחסן על ידי התקנים מחוברים. הוא נכנס לשימוש בתחילת 2010, ורק הולך וגדל מיום ליום. צמיחה זו נובעת במידה רבה מחיישנים שמרכיבים את מרבית ההתקנים המחוברים לאינטרנט. חברות משתמשות בחיישנים ובמכשירים אלו כדי לאסוף כמויות עצומות של מידע, אותו הן יכולות למנף כדי להגביר את היעילות בדרכים מדהימות.

להלן כמה דוגמאות לדרך בה IoT מייעל את הדברים:

IoT מקטין תחזוקה

תחזוקת ציוד היא חלק בלתי נמנע של התעשייה. באמצעות IOT עובדים לא יצטרכו להפסיק לעבוד עקב ציוד תקול. תעשיית התחבורה למשל, משתמשת ב- IoT וב- Big Data בדרכים חכמות כדי לצפות לצרכי תחזוקה ולטפל בהם בדרכים יעילות יותר. המטרה היא לטפל בבעיות לפני שהם מתרחשות יויוצרות מצבי חירום.

נתוני IoT מסייעים ל בטיחות הציבור

תחום נוסף שבו האינטרנט של הדברים יכולים להגביר את היעילות הוא, איסוף וניתוח של נתוני בטיחות הציבור. בתחום זה הזמן הוא קריטי במיוחד. ככל שיהיה קשה יותר זמן רב לאסוף ולהעריך מידע, כך גדל הסיכוי שמישהו ייפגע באסון כמו אש, סערה או מפולת שלגים.

ה- IoT מסייע לייעול ולאוטומציה של ייצור

הייצור הושפע מאוד מהאינטרנט של דברים, כאשר ההוצאות על טכנולוגיית IoT צפויות להגיע ל -70 מיליארד דולר בשנה, עד 2020. סביר להניח שרוב ההשקעה הזו תופנה לאותן מטרות בהן מתמקדים כיום: מעקב אחר נכסים, תחזוקה ושליטה.

ה- IoT מסייע לייעל את הפעילות הקמעונאית

בעולם הקמעונאי, שמות גדולים כמו Walmart ו- Macy's משתמשים בטכנולוגיית IoT כדי לייעל את הפעילות ולאפשר לחנויות להתחרות בערוצים מקוונים. הטכנולוגיה מסייעת בניהול מלאי, מניעת אובדן, איסוף נתונים על אילו פריטים מוכרים ואשר תופסים מקום. זה מאפשר לחנויות לייעל פריסות ולעשות את השימוש הטוב ביותר של השטח מוגבל שלהם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה