כחלק מתכנית הגיבוש בחברת וולטה צ'ארגינג, העובדים משחזרים מכוניות נדירות

כחלק מתכנית הגיבוש בחברת וולטה צ'ארגינג, העובדים משחזרים מכוניות נדירות

בחברת הסטארט-אפ וולטה צ'ארגינג שבעמק הסיליקון מצאו דרך מקורית לפעילות גיבוש לעובדים, באמצעות שחזור מכוניות נדירות משנות ה- 70

שיתוף
פעילות גיבוש לעובדים

פעילות גיבוש לעובדים

חברת הסטארט-אפ וולטה צ'ארגינג (Volta Charging) הממוקמת בעמק הסיליקון, השלימה לאחרונה סבב גיוס של 15 מיליון דולר לבניית תשתית להטענת רכבים חשמליים. החברה במשימה להאיץ את המעבר ממכוניות המונעות ע"י גז למכוניות חשמליות בארה"ב.

כחלופה למשימות הגיבוש הסטנדרטיות של העובדים בחברה, לאחרונה החליטה ההנהלה על משימת גיבוש מיוחדת לעובדים – שחזור ובניית כלי רכב נדירים משנות ה- 70.

מאמצי החברה ליצירת תרבות ייחודית לעובדים כוללים פעילויות גיבוש ויצירה מיוחדים ולא שגרתיים. בפעילות הנוכחית, העובדים פועלים בצוותים ועובדים יחד על שחזור המכוניות הישנות, והופכים אותם לכלי רכב חשמליים שיכולים לנוע בכביש.

לדברי סקוט מרסר, מנכ"ל וולטה צ'ארגינג: "זה לא משנה אם יש לך ניסיון טכני או לא, כל אחד בחברה יכול ללמוד איך לרתך, וללמוד על כל הרכיבים השונים של הרכב".

בימים אלו, צוות וולטה בונה מחדש את Zagato Zele – מכונית מיקרו שנוצרה במקור ע"י זגאטו באיטליה, במהלך משבר הנפט של שנות השבעים.

מרסר מתאר את הרכב כ"קופסה קטנה ועשירה שיכלה להיות במלחמת הכוכבים. זו היתה מכונית חשמלית מוקדמת, והם רק ייצרו כמה מאות ממנה".

הדבר הטוב ביותר בעבודה על מכוניות כצוות, לדברי מרסר, הוא שאנשים שאינם משתפים פעולה על בסיס יומי מקבלים פרס מוחשי עבור עבודה משותפת. בנוס, הפעילות מחדירה אהבה לעיצוב הרכב לכל עובד, כולל אלה ללא ניסיון קודם הרכב.

מרסר התחיל את עיסוקיו בתחום המכוניות בשנת 2010, כאשר עדיין גר בבית הוריו ותיקן מכוניות בשביל הכיף. כדי לממן את הקמת חברת וולטה צ'ארגינג, הוא רכש מכונית יגואר משנת 1967, בנה אותה מחדש ומכר אותה לאספן מכוניות באתונה תמורת כ- 50 אלף דולר.

על השאלה האם וולטה תמכור את כל המכוניות שעובדיה יבנו מחדש? מרסר משיב שלא. המכוניות ישמשו לנסיעה ברחובות להדגמת המכוניות החשמליות.

בנוסף לעבודה על בניית מכוניות נדירות, חברת וולטה צ'ארצ'ינג מציעה לעובדים קצבה של עד 200 דולר לחודש לכיסוי עלות ליסינג או לרכישת רכב חשמלי.

"טיפוח תרבות בחברה גדולה יכולה להיות עניין של הצלחה או כישלון עבור סטארט-אפים." לדברי מרסר. "חשוב להציע לעובדים משימה משמעותית בעלת עניין וכיף".

וולטה צ'ארצ'ינג טופחה למקורות מתוחכמים של הון לצמיחה מאז ימיה המוקדמים, וגייסה 15 מיליון דולר בסבב המימון האחרון שלה, בהובלת קבוצת ההשקעות Virgo. כמו כן גייסה מימון חדש של 25 מיליון דולר לבניית תחנות הטעינה שלה.

החברה מעוניינת לזרז את המעבר מגז לכלי רכב חשמליים בארה"ב, מדינה שפיגרה אחרי סין, גרמניה, צרפת ואחרות המיישמות מעבר זה באגרסיביות.

החברה מתקינה את תחנות הטעינה שלה עם תצוגות גדולות ומוארות במגרשי חנייה במקומות מסחריים. ניתן לראות את המטענים שלה באצטדיונים, קניונים, מגרשי מסחר מזון ובפארקים לאומיים.

נותני החסות משלמים כדי להגיע לעוברים ושבים דרך שילוט וולטה, כפי שהיו עושים עם מודעת על אוטובוסים או בשלטי חוצות.

על פי נתוני הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה, היו רק 2 מיליון מכוניות חשמליות על הכביש בשנת 2016. אולם מספר זה צפוי להרקיע שחקים בעשור הבא החל מאוטובוסים, הסעות וכלי רכב מסחריים אחרים שצפויים להחנות במטענים של וולטה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה