כבר לא משתלם: "הראל" מפצירה בעובדיה לוותר על רכב בליסינג

כבר לא משתלם: "הראל" מפצירה בעובדיה לוותר על רכב בליסינג

עליית תעריפי שווי השימוש השבוע והתייקרות עתידית של מחירי הליסינג מכבידות על חברת הביטוח. הפתרון: ליסינג פרטי

שיתוף

עליית שווי השימוש של רכבי ליסינג בשבוע שעבר, בשילוב מחירי הדלק המאמירים, מתחילים לתת אותותיהם ולהכביד על הכיס של חברות גדולות במשק.

הראשונה שהחלה לעשות בדק בית בנושא ולהבין שלא בהכרח משתלם לה להציע רכב חברה לעובדים היא חברת הביטוח והפיננסיים הראל. זו הציעה לעובדיה להשיב את מכונית הליסינג, תמורת תוספת של 4,000 שקל ברוטו למשכורת.

דהיינו, 3,050 שקלים שווי השימוש ברכב ותוספת של 950 שקלים.

כתחליף, מציעה הראל לעובדיה ליסינג פרטי, בדומה לרכישת רכב של אדם מן השורה הקונה מחברת ליסינג בעצמו. התנאים טובים יחסית, והשיטה השונה, שכן הבעלות רשומה על שם העובד, מאפשרת לחברה לחסוך דמי חכירה חודשיים בסך של כ-2,100 שקלים למכונית משפחתית ובעיקר כ-30 אלף שקל בשנה הוצאות דלק, לכל מכונית.

כזכור, שווי השימוש למכוניות חדשות עלה בשבוע שעבר – עם התייקרות מרבית המכוניות המשפחתיות ב-2,000-5,000 שקל – ב-75 שקלים, סכום שמתווסף לשכר הברוטו, וממנו נגזר מס הכנסה. בהמשך השנה עשויים להתייקר גם תעריפי הליסינג, וזאת בשל מחנק אשראי שחוות חברות הליסינג.

במקרים רבים כדאי להחזיר את המכונית החכורה, אך התייקרות הדלק משמשת תמריץ בכיוון ההפוך. לעובדים הנוסעים יותר מ-20 אלף ק"מ בשנה, והדלק שבו הם משתמשים משולם בידי מקום העבודה, משתלם יותר להישאר בליסינג.

על-פי הערכות בענף, צי הליסינג של הראל מונה כ-600 מכוניות. ספקי הליסינג של החברה הם Lease4U ופריים ליס.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה