ישראל 2012: 3,500 שקל ל-200 שעות עם נוער בסיכון

ישראל 2012: 3,500 שקל ל-200 שעות עם נוער בסיכון

300 אלף עובדי מקצועות טיפוליים פתחו היום בכנסת במאבק לשיפור תנאי שכרם, הנושק לשכר המינימום

שיתוף

סגמנט חברתי נוסף פתח הבוקר רשמית במחאה על תנאי העסקתו. הפעם אלו העובדים במקצועות הטיפוליים, שקיימו היום בכנסת כנס מחאה שבו הכריזו על פתיחת מאבק לטובת שיפור תנאי עבודתם.

בישראל עובדים כ-300 אלף מטפלים בקשישים, עובדים סוציאליים, מדריכי חבורות נוער, מדריכים בפנימיות לנוער במצוקה, סייעות בגני הילדים ומטפלים באנשים בעלי מוגבלויות. שכרם, כך מתברר מטענותיהם, נושק לשכר המינימום ולעיתים גם פחות מכך.

 

הכרת תודה כתגמול

יעל סיני, מדריכה בהוסטל של נערים ונערות מחוסרי קורת גג בתל אביב, סיפרה: "אני עובדת בפנימייה במשרה מלאה, אבל על שעות הערב והלילה שבהן אני בכוננות בפנימיה אני משתכרת רק 50% מהשכר. אם אעבוד יותר מ-200 שעות בחודש, ארוויח כ-3,500 בחודש. כדי להתפרנס, אני נאלצת לעבוד במקומות נוספים, כמתורגמנית וכעוזרת הוראה באוניברסיטת תל אביב.

"זה המצב של חברי וחברותי למקצוע, ולכן אין פלא שמשך העבודה הממוצע בתחום הטיפול בנוער במצוקה הוא שנה. אני עובדת כאן כבר שנה וחצי ברציפות, וזה יוצא דופן. אני לא יכולה לעזוב את הנערות והנערים בגלל תחושת השליחות, וגם מכיוון שאני חוששת שלא יהיה מי שימלא את מקומי כמדריכה בהוסטל".

"אנו מחויבים לדאוג לאוכלוסיית עובדים ועובדות חלשה זו שהתגמול העיקרי על עבודתה הוא הכרת תודה ותחושת השליחות", הוסיפה ח"כ זהבה גלאון (מרצ). גלאון נטלה חלק באירוע לצד ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד), ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו) וח"כ אורית זוארץ (קדימה).

את הכנס מארגנים איגוד המטפלות במשפחתונים של משרד התמ"ת, איגוד עובדות הסיעוד, תנועת עתידנו (השייכת לאיגוד העובדים הסוציאליים), איגוד חסות הנוער, מדריכות התעסוקה, מדריכות השיקום, מרכז אדווה, פורום נשים לתקציב הוגן, עמותת שתיל, קו לעובד וארגון כוח לעובדים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה