שיתוף

תהליך גיוס עובדים יכול להיות יקר. יש את פרסום מודעת הדרושים, הגיוס בפועל, ראיונות העבודה, שליטת העובדים, הדרכה והכשרה ועוד, וכל אלו עולים כסף. יתר על כן, אם יש לכם עמדת מפתח שנותרה פתוחה במשך חודשים כאשר אתם מחפשים את המועמד המתאים, אתם עלולים לייצר עלויות נוספות לחברה בזמן זה.

תהליך הגיוס הוא יקר, אבל הוא לא יקר כמו גיוס לא נכון או לא מוצלח של עובדים. כאשר מדלגים על שלבים חיוניים בתהליך הגיוס, זה עשוי לעלות הרבה יותר לחברה בטווח הארוך.

כיצד אם כך ניתן להקטין בהצלחה את עלויות הגיוס ולא לפגוע בתהליך?

משיכת מועמדים פסיביים

התמקדות במועמדים פסיביים היא לעתים קרובות הדרך הזולה ביותר למשוך כישרון. מגייסים רבים אוהבים לשוט ברשתות החברתיות שלהם כדי למצוא מועמדים כאלה, אך גיוס כישרון פסיבי ניתן לבצע בדרכים אחרות, פחות אינטנסיבית גם כן.

תוכלו להתייעץ עם צוות השיווק בחברה כדי למפות מחדש את דף הקריירה. מועמדים פסיביים מתעניינים במותגים שהם מעריצים, במיוחד במותגים עם תרבויות חברה חזקה. נסו להדגיש את התרבות בעמוד הקריירה עם הצגת התרבות על ידי פרסום תמונות של החיים בתוך החברה ופרסום אירועי החברה. מומלץ גם להציע למועמדים אפשרות לשוחח בצ'אט עם מגייסים על הזדמנויות קריירה.

השתמשו במדיה חברתית כדי להדגיש הזדמנויות עבודה

יותר ויותר מועמדים משתמשים במדיה החברתית כדרך למצוא הזדמנויות תעסוקה חדשות. מגייסים מנוסים יכולים לנצל את העובדה הזאת כדי להעסיק עובדים מוכשרים. הם יכולים להשתמש במדיה החברתית לשיתוף מודעות דרושים, קטעי וידאו על עמדות פתוחות, וקישורים לדפי הקריירה של החברה בכל האמצעים היצירתיים שלהם.

המפתח למשיכת הכישרונות במדיה חברתית היא להיות פעיל בהן ולהבין איפה סוג של כישרונות אתם רוצים למשוך.
פרסום בלוחות דרושים חינמיים  יש הרבה לוחות עבודה חינמיים לפרסום המשרות שלכם ואתרים שאינם בתשלום.
חשוב להשתמש בפלטפורמות אלו בנוסף לפלטפורמות המוכרות, כדי לטייב את פיזור הפניות למועמדים.

השתמשו בראיונות וידאו

באמצעות ראיונות וידאו, המגייסים יכולים להגיע לכישרונות בכל רחבי הארץ והעולם, וכן לקצר את זמן ההמתנה לקביעת פגישה עם מועמדים. באופן דומה, ראיונות וידאו מקצצים בעלויות הגיוס.

השתמשו בשיטת "חבר מביא חבר"

שיטת חבר מביא חבר מהווה רק 10% משיטות גיוס העובדים אך היא נחשבת לאחת השיטות כאשר מצטרפים לחברה עובדים שהגיעו באמצעות המלצה של עובדים קיימים, העובדים החדשים מרגישים בנוח עם התרבות, הם מרגישים מחוברים, והם לרוב יישארו לטווח הארוך. הם גם נוטים לבצע עבודה טובה יותר מאשר מועמדים שאין להם מחויבות לעובדים בחברה.

צרו שיתופי פעולה

שיתופי פעולה עם אוניברסיטאות, מכללות, עם צה"ל וגורמים נוספים, יכולים לספק לכם תוצאות נפלאות מבחינת מועמדים לתפקיד. שיתופי פעולה יכולים להתבצע באמצעות העברת הרצאות ע"י עובדי החברה שלכם באותם מוקדים, וקריאה לסטודנטים ולחיילים להגיע לעבוד אצלכם בהמשך. אומנם זה לא יניב תוצאות גיוס מידיות, אך זוהי דרך נוספת לגיוס אופטימלי בהמשך.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה