חדש: אתר הסחר אמזון יממן הכשרות מקצועיות לעובדים

חדש: אתר הסחר אמזון יממן הכשרות מקצועיות לעובדים

אמזון יממן ללקוחותיו הדרכות און ליין לעובדים שלהם במגוון מקצועות הנהנים מביקוש במשק כמו: אחיות, טכנאי מחשבים, מעצבים גרפיים ועוד

שיתוף
הדרכת עובדים
הדרכת עובדים

אתר הסחר המוביל בעולם אמזון משיק יזמה חדשה: סבסוד קורסים מקצועיים לעובדים של הלקוחות / הפרטנרים שלו. כל לקוח שמנהל סחר אלקטרוני דרך אמזון, בין אם זה חנות תכשיטים, ספרים, ציוד מכני או צעצועים ועוד, יהיה רשאי לרשום את העובדים שלו לאחד ממגוון מסלולי ההכשרה המקצועית אונליין בסבסוד של עד 95% על ידי אמזון.

אמזון משיקה את תכנית ההכשרה המקצועית כדי לעודד את העובדים ללמוד ולהתפתח בתחומי עיסוק הנהנים מביקוש, בהסתמך על נתונים מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ושאר גופים מקצועיים המספקים מידע מהימן על המתרחש בשוק העבודה. כל לקוח של אמזון יכול לשלוח את העובדים שלו, בנאי שהם עובדים במשרה מלאה לפחות שלוש שנים, לכל מסלול מקצועי שהעובדים בוחרים.

אמזון עובדת בשיתוף פעולה עם בתי ספר ומכוני הכשרה מקצועיים ברחבי ארה"ב, המספקים הכשרות מקצועיות דרך פלטפורמת אינטרנט, במגוון תחומים כמו: מכונאות מטוסים, אחיות מוסמכות, עיצוב גרפי, טכנאי מחשבים ועוד.

כאשר נשאלה איזה אינטרס יש למעסיק לשלם על מסלולי הכשרה מקצועית עבור העובדים שלו כשאלה למעשה יכולים ללמוד תחום חדש לגמרי ולעבור למקצוע אחר במקום עבודה אחר? השיבה קלי צ'יזמן, דוברת מטעם אמזון: "זו תכנית חדשנית שנועדה לסייע לשותפים שלנו להתפתח מקצועית. אנחנו מעוניינים לתת לשותפים שלנו כלים לעצב את העתיד המקצועי שלהם ולהצליח בין אם הם ימשיכו לעבוד עם אמזון ובין אם הם יעברו לחברות אחרות. השכלה/הכשרה מקצועית תוביל להזדמנויות מקצועיות חדשות וליזמות חדשות שיובליו ליצירת מקומות עבודה חדשים במשק, מה שיבטיח ביטחון תעסוקתי וזו יזמה שחשוב לנו לקדם."

במאמר שהתפרסם ב-Human Resources Executive נכתב כי היזמה החדשה, הקוראת למנהלים להשקיע בעובדים שלהם, נועדה כדי לשפר את תדמיתה של אמזון לאחר שזו ספגה ביקורת קשה בשנה האחרונה. תלונות של עובדים הובילו לחקירה חיצונית של ה-Occupational and Health Administration, שחקר וגילה שעובדים במחסנים של אמזון עובדים בחום בלתי, נסבל מה שגרם לעובדים רבים להרגיש רע ואף להתמוטט במהלך משמרת. הידיעות שהציפו את התקשורת יצרו תדמית מעסיק שלילית והחברה נדרשה לבצע 'מתיחת פנים' תדמיתית.

חברת המחקר Towers Watson, אשר ערכה סקר עובדים לשנת 2012, טוענת שהתכנית לפיתוח מקצועי מהווה את אחד הכלים החשובים ביותר לשימור עובדים. מסקר העובדים האחרון שנערך, בו השתתפו למעלה מ-3,600 עובדים, קידום מקצועי / הכשרה מקצועית היוו את הפקטור החשוב ביותר לעובדים (שכר והטבות היו רק במקום השני). ג'ונתן סמית, יועץ בחברת Towers Watson: "מעסיק שמשקיע בהכשרה מקצועית של עובדים יוצר מחויבות דו-כיוונית המאפשרת לו לשמור ולפתח את הטאלנטים שלו. גם אם העובד יבחר לעזוב את המעסיק בסופו של דבר, הוא יעזוב בצורה יפה, תוך מחויבות לשמור על קשר טוב עם המעסיק ו/או מחויבות לשמור על תדמית החברה, כך שגם במקרה הגרוע ביותר בו העובד מחליט לעזוב, המעסיק עדיין לא הפסיד."

קולין אוניל, שותפה בכירה בחברת Mercer העולמית רואה ביזמה החדשה של אמזון צעד חשוב. לדבריה, לא רק שהיזמה הזו מאפשרת למעסיק להעביר לעובד שלו מסר שהוא כמעסיק מחויב לעתיד המקצועי, לאושר ולסיפוק של העובד שלו, אלא זו יזמה שלוקחת את שוק העבודה למקום חדש לגמרי. אוניל: "במהלך השנתיים האחרונות זיהינו טרנד מתפתח שבו מקום העבודה הופך לסביבת למידה. חברות משקיעות יותר ויותר בפיתוח כלים להכשרה והדרכה מקצועיות במטרה להקנות לעובדים שלהם ידע מקצועי כדי להפוך אותם לעובדים אפקטיביים יותר וכן להגביר את המחויבות שלהם כלפי מקום העבודה. אני מאמינה שארגון שיציע לעובדים שלו הזדמנות להכשרה מקצועית יצליח לגייס ולשמר עובדים בקלות יחסית לארגונים שלא יצטרפו לתכנית ולכן, בסופו של דבר, יותר ויותר ארגונים יגדילו את ההשקעה שלהם בתכניות אלו או אחרות להכשרת עובדים."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה