"חבר" ו"מנפאואר" יקדמו תעסוקת אקדמאים ערבים בשוק העבודה

"חבר" ו"מנפאואר" יקדמו תעסוקת אקדמאים ערבים בשוק העבודה

במסגרת פרויקט של עמותת "קו מנחה". זו תאתר את המועמדים ותפנה אותן לחברות עד תום תהליך המיון אצל המעסיקים

שיתוף

שיתוף פעולה עסקי חדש בין חברות ההשמה חבר ומנפאואר, לקידום התעסוקה במגזר הערבי, מצוי בעיצומו.

מאחורי היוזמה עומדת עמותת קו משווה, המנסה להרחיב את מספר האקדמאים הערבים במגזר העסקי הישראלי.

כחלק מכך, נבנה בחודשים האחרונים מודל עבודה חדש בשיתוף עם קבוצת חבר וחברת מנפאואר (בקרוב ייחתם הסכם רשמי עם האחרונה). על-פי אותו מודל, העמותה תמשיך במלאכת איתור המועמדים ואילו את הקשר עמם והפנייתם למשרות תבצענה החברות.

בה בעת, פיתחה העמותה מתודולוגיות שיוטמעו בתהליכי העבודה של חברות כוח-האדם הללו כמו גם החברות העסקיות. קו משווה תמשיך ללוות את המועמדים בהכנה לקראת תהליך המיון אצל ה"לקוחות" (קרי החברות המעסיקות) ותלווה גם את הארגונים בקליטת המועמדים.

בעמותה מצביעים על היעד הסופי, ככזה שיביא לפנייה ישירה של מועמדים ערבים לחברות ההשמה "מתוך אמונה שתוענק להם הזדמנות שווה", לשון היוזמים.

 

שינוי תפישתי

בסקר שביצע אשתקד מנהל מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת בקרב 1,000 עסקים ערביים ו-1,000 אקדמאים ערבים, נמצא כי רק 20% מהמדענים והמהנדסים הערבים עובדים במקצועם. 72% נאלצים לעבוד במקצועות אחרים, בעיקר הוראה (44%), במסחר ואפילו כעובדים בלתי מקצועיים. פפרמן מעריך כי מרבית המהנדסים הערבים אינם מאמינים שימצאו עבודה במקצועם, ולכן נערכים כבר במהלך הלימודים שלהם להשלמות לתעודת הוראה ולמקצועות אחרים.

יעל קאהן – שרון , מנכ"ל קו משווה: "אנו חונכים את השלב השני לפעילות עמותת קו משווה בכך שאנו מצרפים לפעילות השמת אקדמאים ערבים במשרות הולמות בשוק העבודה הישראלי חברות השמה המתמחות בכך". 

רון גולדמן, מנכ"ל  "חבר" רואה בפרויקט חשיבות פוליטית וכלכלית. "אני מאמין כי שילוב האוכלוסייה הערבית בתעסוקה באופן שוויוני, ישפר את המצב הסוציו-אקונומי במגזר מחד, וישפר את תפיסתו בקרב החברה הישראלית מאידך. המשק הישראלי עדיין לא הסתגל והתאים את עצמו בצורה האופטימלית לקליטת עובדי המגזר הערבי, אך ניתן לראות היום צעדים ראשונים בכיוון זה. ענף הרפואה השכיל לשלב היטב את עובדי המגזר ואיני רואה סיבה שענפים נוספים כמו כספים, הייטק ומשאבי אנוש, לא ייהנו מעובדים מוכשרים ומתאימים מהמגזר הערבי".

לדברי גולדמן, "המעסיק אינו נדרש כאן להסתגלות מורכבת, אלא בעיקר לשינוי תפישתי. אני מלא אמונה כי שינוי זה יביא לפריחה ושגשוג של המשק, כמו גם לגיוון ויצירתיות בתוך הארגונים עצמם. אנו רואים בימים אלו את פירות ההצלחה הראשונים של המיזם, ונהנים מפידבקים חיוביים מלקוחותיה, אך הדרך עוד ארוכה לייצור פתיחות אמיתית והבנה אמיתית של אוכלוסייה זו".

קו משווה, קואליציית המעסיקים לקידום שוויון לאקדמאים ערבים, הוקמה על-ידי התעשיין דב לאוטמן ומרבית איגודי המעסיקים במשק ובראשם התאחדות התעשיינים, בשנת 2007.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה