3 חברות שיישמו תכניות לקידום נשים עובדות

3 חברות שיישמו תכניות לקידום נשים עובדות

רשימת 50 החברות ש"משנות את העולם" על פי Fortune, כוללת גם חברות שמקדמות כוח נשי בעבודה

שיתוף
חברות שמקדמות נשים

חברות שמקדמות נשים

חברות בכל העולם מודעות לערך שמתקבל מעובדים מוכשרים בתחום העיסוק שלהם וכי הדרך לגייס עובדים מוכשרים רבים, היא להציע תכניות ויוזמות לאותם מועמדים פוטנציאליים.

3 חברות בולטות במיוחד בתכניות ויוזמות ייחודיות, שמטרתן לקדם נשים עובדות לא רק בארה"ב, אלא בכל העולם:

Gap

חברת Gap מתגאה במוניטין ותיק בקידום גיוון תעסוקתי. ברשימה של  Fortune, Gap זכתה לציונים גבוהים בקטגוריות "הזדמנויות ניהול לנשים" ו "שוויון הזדמנויות לנשים וגברים."

האסטרטגיה לקידום נשים של Gap הושקה בשנת 2007 כדי לקדם גיוון מגדרי באמצעות תכניות גיוס ופיתוח כישרונות, הסדרי עבודה גמישים, וצוות גיוון והכלה ייעודי, שיבטיח את הצלחת האסטרטגיה.

בין השנים 2007-2015 עלה ייצוגן של נשים ב- Gap מ- 44% ל- 49.7% בתפקידי סגן נשיא גלובלי, ומ- 33% ל- 77% ברמות הנהגה בכירות. בין השנים 2010-2015 הנשים העובדות במועצת המנהלים של החברה, עלו מ- 10% ל- 36%.

חלק מהותי באסטרטגיה (שזכה לשבחים ברשימה של Fortune) הוא תכנית P.A.C.E -Personal Advancement and Career Enhancement (תכנית לקידום אישי ושיפור הקריירה). מדובר בקורס בן שבועיים שיישמה החברה לפיתוח כישורי חיים, חינוך והדרכה טכנית לנשים שעובדות בשרשרת האספקה בחברה.

פיתוח ולמידת כישורים כמו אלו המוצעים במסגרת P.A.C.E, חשובים מאוד עבור נשים, שאף ציינו כי גישה להזדמנויות אלה מהווה יתרון עליון שהם שואפים לו ממעסיקים.

על פי הדיווחים, יותר מ -30,000 נשים השתתפו בתכנית P.A.C.E מאז 2007. התוכנית של Gap מתרחבת כעת לאזורים נוספים בשאיפה להגיע למיליון נשים עד שנת 2020.

Coca-Cola

חברת קוקה קולה מחויבת לספק תכניות וכלים לסייע לנשים להצליח מבחינה אישית ומקצועית, כפי שמוצג בדירוג הגבוה שלה ברשימת Fortune להזדמנויות למידה.

בשנת 2010, קוקה קולה השיקה תכנית במטרה לסייע לחמישה מיליון נשים יזמיות להצליח בעסקים שלהם, כל זאת במסגרת של עשר שנים.

התכנית מסייעת בהתמודדות עם מחסומים שעומדים בפני נשים בדרכן להצלחה מקצועית. קוקה קולה מציעה לנשים גישה למיומנויות עסקיות, קורסי הכשרה, שירותים פיננסיים וקשרים עם עמיתים או חונכים, הכל כדי לסייע להן בבניית עסק מצליח.

עד כה התוכנית הגיעה ל- 1.2 מיליון נשים ב- 60 מדינות ברחבי העולם. Fortune  מדווח כי התכנית ראתה הצלחה באופן מיוחד בשנת 2015 והגיעה באותה שנה למעל 372,000 נשים. עלייה של 43% לעומת השנה הקודמת.

Salesforce

ענקית ההייטק Salesforce ערכה התאמה בין השכר המשולם לעובדים והחליטה לסגור פערים בין העבודה שמבוצעת בפועל, לבין המשכורות. היא השלימה כ- 3 מיליון דולר לסגירת הפער, מהלך שהשפיע על כל העובדים, הגברים והנשים.

החברה צברה דירוג משמעותי ברשימת Fortune, בתחום המשכורות, שהוא גבוה בהשוואה לחברות תכנה גדולות אחרות. סגירת פערי השכר בין הגברים והנשים ב- Salesforce, עלה לכותרות בשנת 2015.

כמובן ששכר הוגן ושווה הוא בעלת חשיבות עליונה לנשים. על פי נתונים מסקרים שנערכו בתחום נמצא, כי 89% מהנשים מציינות כי שביעות רצון מהשכר מהווה את אחד הדברים החשובים ביותר בעבודה.

בנוסף, Salesforce השיקה יוזמת מנהיגות שמסייעת לנשים להתקדם בסולם הדרגות. החברה הודיעה כי "התוכנית למנהיגות לבעלי פוטנציאל גבוה" הביא לגידול של 33% במספר הנשים שקודמו בשנת 2015.

בנוסף, Salesforce הגדילה את חופשת הלידה ל-12  שבועות בתשלום של 80% מהשכר הכולל, כולל בסיס ובונוסים, בצירוף תכנית חדשה להורים טריים של גמישות בשעות העבודה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה