תהליך הגיוס השנה יהיה… קשה!

תהליך הגיוס השנה יהיה… קשה!

המועמדים יהיו מפונקים יותר ותובעניים יותר. המגייסים מאידך לא יכנעו ויקשו אף הם את התהליך

שיתוף
גיוס עובדים

גיוס עובדים

מי שלא חי ונושם את עולם משאבי אנוש לא יבין. למתבונן מהצד החוקים נראים מובנים ופשוטים: אין הרבה ביקוש, השוק לא מגייס, זו שנת המעסיק והוא זה שמכתיב את התנאים. המועמדים יעשו הכל כדי להתקבל לעבודה. כשהביקוש גובר על ההיצע ובפני המועמדים יש הזדמנויות רבות ואטרקטיביות – זו שנת המועמד והמעסיק יעשה הכל כדי לגייס אליו מועמדים. נשמע הגיוני? רק למי שלא עסק במשאבי אנוש יום בחייו!

באתר משאבי האנוש The HRing Site נכתב כי המועמדים רואים גידול במספר המשרות הפתוחות והם בטוחים שהמושכות בידיים שלהם. הם מצפים מתהליך הגיוס שיהיה פשוט ונוח, זמין במובייל או בממשקי גיוס נוחים (וחינמיים) ברשת. הם מצפים לחוויית מועמד מושלמת. הם מצפים לתהליך גיוס קצר וענייני. אולם המגייסים, כך על פי התחזית, לא יגררו למהלך גיוס מהיר וענייני, כלל וכלל לא.

עדיין לא ברור אם השוק יצא מהמיתון או יוצא מהמיתון, אך אנו שוב לקראת מיתון… תחזיות לא ברורות לגבי השוק בכלל ולגבי שווקים וענפים ספציפיים וכמובן הפגיעה הקשה שספג השוק כולו – כל אלה הופכים את המגייסים של אחרי המיתון להרבה יותר חכמים, זהירים, חששניים, ממוקדים ובלתי פשרניים.

גם אם השווקים מתעוררים וחברות חוזרות לגייס, הן כבר לא עושות זאת בצעדי ענק, לא בביטחון ובוודאי שלא בנדיבות ובפזרנות שבה גייסו לפני המיתון. נכון, הארגון המודרני זקוק לטאלנט, שכן הטאלנט הוא המשאב החשוב ביותר. ונכון, מועמדים מרגישים שידם על העליונה אבל זה לא כל כך פשוט.

על פי סקר שערכה חברת CareerBuilder לשנת 2015, אחד לכל שלושה מעסיקים (36%) יגייסו השנה במטרה להגדיל את מצבת כוח האדם שלהם (נכון לשוק האמריקאי) בעיקר בתחומים הבאים:

טכנולוגיית מידע

שירותים פיננסיים

ייצור

שירותים רפואיים

מכירות

שירות לקוחות

אדמיניסטרציה

אולם לצד הכוונה לגייס עובדים חדשים, בתנאים תחרותיים ביותר בשוק שמתחרה על טאלנטים, המגייסים לא יוותרו ואולי אף יחמירו במיוחד עם המועמדים.

מעסיקים ישימו דגש גדול יותר על יכולות, ידע וכישורים

כאשר שוק העבודה הופך להיות הרבה יותר דינאמי, טכנולוגי, תזזיתי והשפה היא "Big Data" וגישה אנליטית, ארגונים מחפשים מועמדים בעלי יכולת למידה מהירה, גישה טכנולוגית, הבנה וכושר ניתוח של נתונים גדולים.

מעסיקים ישימו דגש גדול יותר על השכלה פורמלית

על פי הסקר של קריר-בילדר, 28% מקרב המעסיקים ידרשו השנה תואר שני כתנאי סף למשרות שאליהן נדרש רק תואר ראשון כתנאי סף בתקופת המיתון. כמו כן, 37% מהמעסיקים יציבו תנאי סף שהוא תואר ראשו לתפקידים שאליהם הספיקה השכלה מקצועית עד לפני המיתון.

מעסיקים ישימו דגש גדול יותר על התאמת המועמד לתרבות הארגונית

המודעות לחשיבותה של תרבות ארגונית והצורך לגייס עובדים המתאימים לה, מייצגים אותה ויכולים לשמור עליה ולשמר אותה לאורך זמן, מכתיבה כללי גיוס חדשים: קפדניים יותר ופשרניים הרבה פחות. אם לפני המיתון הספיקו תעודות השכלה ובעיקר ניסיון פרקטי בתחום מקצועי (טכנולוגי לדוגמה), הרי שכיום ההתאמה המקצועית והידע הטכני הם רק תנאי סף. דגש רב יינתן לתחום האבחון האישיותי ובדיקת התאמת המועמד לארגון, למחלקה, למנהל ולצוות.

נושא זה ישפיע על תהליך הגיוס בכך שהוא יעכב ויסרבל אותו, יובל לידי פסילתם של מועמדים מוכשרים מאוד מבחינת מקצועית וכאלה שיש להם הכל "על הנייר".

בואו לשמוע על מגמות נוספות בכנס הגיוס השנתי. לחצו כאן לפרטים

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה