הפקת לקחים מתאונות עבודה

הפקת לקחים מתאונות עבודה

המוסד לבטיחות ולגיהות הקים מדור חדש באתר האינטרנט: הפקת לקחים מתאונות עבודה. במדור יוצגו מסמכי הפקת לקחים מתוך תחקור מקרים אמיתיים

שיתוף
בטיחות וגיהות

מדור חדש נפתח באתר האינטרנט של המוסד לבטיחות ולגיהות, שנקרא הפקת לקחים מתאונות עבודה. מניעת תאונות עבודה הוא נושא מרכזי וחשוב בשוק העבודה. תאונות עבודה נגרמות כל יום, וגורמות לפגיעה בעובד ולעתים אף למותו. אחד הדברים החשובים שיש לעלות על סדר היום הוא הפקת לקחים בעקבות תאונת העבודה, כאשר הפקת לקחים היא תחקיר אירוע, המופקות ממנו מסקנות הנלמדות לצורך שיפור פעולת הארגון  בעתיד.

על רקע דברים אלה הוקם המדור באתר, כתוצאה של שיתוף פעולה בין המוסד לבטיחות ולגיהות של המנהל לבטיחות ובריאות בתעסוקה במשרד התמ"ת. המדור יפרסם מסמכי הפקות לקחים מתאונות עבודה שהתרחשו, ממנו יוכלו ללמוד ארגונים וחברות כיצד למנוע את תאונת העבודה הבאה.

כידוע, גם מחלות תעסוקתיות, הנגרמות בעקבות שהייה של העובד במקום העבודה או לאחר שימוש ממושך במכשיר עבודה המהווה סיכון לעובד, הנה תופעה שמתרחשת יותר ויותר בימינו, ויש להיערך למניעתן.

כל תאונת עבודה הנחקרת על ידי משרד התמ"ת מתועדת במסמך, וחלקים ממסמכים אלה יועלו לאתר, כך שכל מנהל משאבי אנוש בארגון או מנהל אחר הממונה על התחום יוכל לקרוא ולהפיק לקחים כיצד למנוע בארגונו תאונות עבודה.

המוסד לבטיחות ולגיהות אף פרסם כי בעתיד יובאו מסמכי הפקת לקחים מתאונות עבודה שנכתבו על ידי ארגונים שונים במשק. המוסד מזמין ארגונים לשלוח אליו מסמכים אלה כדי שאלה יחשפו ויביאו ארגונים אחרים ללמוד ממקרים אלה.

ישראל שרייבמן, ממלא מקום המוסד לבטיחות ולגיהות, ברך על המהלך ואמר כי נושא תחקור תאונות עבודה והפקת לקחים מהווה צעד חשוב נוסף בפעילות המוסד, שמטרתו לקדם את נושא הבטיחות בתעסוקה בישראל. כמו כן הנושא חשוב גם למניעת תאונות עבודה ומחלות תעסוקתיות. עוד אמר שרייבמן כי מטרת המדור הוא לאפשר לעובדים, למנהלים ולממונים על בטיחות ובריאות בארגונים וחברות ללמוד מטעויות ולמנוע תאונות בעתיד.    

לכניסה למדור הפקת לקחים מתאונות עבודה של המוסד לבטיחות ולגיהות לחצו כאן

חומר על תאונות עבודה שהתרחשו בארגונכם יש לשלוח למייל: internet@osh.org.il.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה