שיתוף

עובדים טובים מעטים גוברים על עשרות עובדים פחות יעילים לכן, מנהלים יודעים שעל הכישרונות בחברה יש לשמור מכל משמר.

אחד האתגרים הקשים למנהלים הוא לשמור על אחדות, מעורבות ופרודוקטיביות הצוותים המוכשרים שלהם, ובכלל, לשמר אותם בחברה.

להלן כמה טיפים קטנים ממנהלים גדולים לשימור העובדים:

הציעו גמישות

מנהלים בכירים מדווחים כי גמישות בעבודה הוא ערך שאין לו תחליף. מנהלים שמזהים ומבינים את הצרכים של עובדים שהם גם הורים לילדים צעירים וצריכים לקחת פסק זמן פה ושם, לקצר את שעות העבודה ולעבוד מהבית, זוכים למסירות רבה מצד העובדים שלהם.

בהתאם לכך מנהלים רבים מספרים כי הם מציעים גמישות לעובדים ובמיוחד מתחשבים בהתחייבויות העובדים לבני המשפחה שלהם. הם מוצאים כי הגמישות מסייעת לשמור על כישרונות בחברה וליצור מדיניות מטפחת הורים עובדים.
בתקופה בה 70% מהעובדים בארה"ב מדווחים על מאבקים באיזון בין העבודה והבית, הגמישות יכולה להיות המפתח לכך. על פי מחקר של אוניברסיטת מינסוטה שפורסם בסקירה האמריקאית לסוציולוגיה, נמצא, כי מתן שליטה לעובדים על לוחות הזמנים שלהם הפחית באופן משמעותי את בעיות האיזון בין העבודה והבית, והעניק לעובדים תחושה שיש להם מספיק זמן להיות עם משפחותיהם.

תגמלו את הצוות על דברים קטנים

טיפ נוסף שמנהלים בכירים מציעים לשימור הצוות הוא, לא להמתין לביצועים עוצרי נשימה, כדי לתגמל את הצוות. חשוב לתגמל את הצוות גם על ההישגים הקטנים. התגמולים לא צריכים להיות סנסציוניים, מספיקה מתנה קטנה או דברי שבח לעובדים שמייצרים הצלחות קטנות במשך החודש, כדי לשמר את העובדים בחברה. כל אחד מאיתנו רוצה לדעת ששמים לב לעבודתו הטובה ומכירים בה. לכן ההכרה הזו כל כך חשובה.

הסתכלו מנקודת מבטם של העובדים

מנהל בכיר שכיום מנהל רשת מסעדות, סיפר, שכאשר קיבל את תפקיד הניהול, דבר ראשון ביקר בכמה ממסעדות הרשת ועבד יחד עם העובדים הזוטרים בעבודות כגון: שטיפת כלים, ניקיון, עזרה במטבח, וכד'. הוא הסביר כי היה לו חשוב להבין ולהכיר את עבודתם של אחרוני העובדים ברשת, בטרם הוא מתחיל בתפקידו הבכיר. בכך, הוא סיפר, שכל הניהול שלו השתנה והוא הבין עד כמה קשה עובדים העובדים הזוטרים וכמה צריך לבוא לקראתם.
אחד מהטיפים החשובים של מנהלים בכירים בנושא שימור הצוות הוא, להסתכל מנקודת מבטם של העובדים. יש לראות מה עובר עליהם ומה הם חווים ולפעול לטובתם מתוך ראייה זו.

מחקר שפורסם בשנת 2012 בכתב העת Journal of Management Journal מצא, כי ענווה מנהיגותית מביאה לתוצאות חיוביות. החוקרים ניתחו נתונים מיותר מ -700 עובדים ו -218 מנהלים, וגילו כי למנהיגים צנועים יש יותר צוותים מוכווני למידה, עובדים קשה יותר ושיעורי התחלופה נמוכים יותר.

אפשרו דיאלוג פתוח

טיפ נוסף בנושא שימור העובדים, מאת מנהלים בכירים הוא: לאפשר דיאלוג פתוח. עובדים שמוזמנים לחלוק עם המנהלים את דאגותיהם ורעיונותיהם, הופכים מעורבים ופרודוקטיביים יותר.. מנהלים רבים לוקחים את העובדים שלהם לארוחת צהריים מדי פעם, ומבקשים מהם לשוחח עמם בגלוי בנושא החברה, התנאים של העובדים, האווירה הכללית ותחושותיהם האישיות.
הקשבה לעובדים והבעת עניין אמיתי שדברים שיש להם לומר, היא הדרך הפשוטה אך היעילה ביותר להגביר את ביצועי העובדים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה