שיתוף

טכנולוגית המציאות המדומה הולכת ותופסת יותר ויותר מקום בארגונים, בעיקר לשימוש במשאבי אנוש.

מדובר בטכנולוגיה המדמה תרחישים מהחיים האמיתיים על ידי הצבת המשתמשים (העובדים) בסביבה וירטואלית בה הם מתקשרים באמצעות פקודות קוליות.

מגוון היישומים של המציאות המדומה בארגון הוא גדול ורב, החל ביישומים שנמצאים כבר בשימוש כמו למשל בהדרכות, הכשרות ומבחני עובדים, ועד אפשרות לקיים מפגשים בין חברי צוות שכל אחד מהם נמצא במיקום גיאוגרפי מרוחק ואף במדינה אחרת.

אחד היישומים הוא גיוס עובדים על ידי שימוש בכלים של מציאות מדומה. יותר ויותר מנהלי גיוס בעולם פונים לטכנולוגיה זו כאמצעי למשוך יותר מועמדים לארגון.

שימוש במציאות מדומה בתהליך הגיוס מאפשר למנהלי הגיוס ולחברות ההשמה להציע למועמדים סיורים וירטואליים במקום עבודה.

כמו כן מאפשרים כלים אלה לנהל פגישות וירטואליות בין המועמדים לבין המנהלים הישירים שצפויים להיות להם ושיחות עם עמיתים פוטנציאליים.

במקרים מסוימים, שימוש בכלים של מציאות מדומה מאפשרים למועמדים שמעוניינים לחוות את העבודה בחברה מסויימת בלי להגיע למשרדי החברה.

יש חברות טכנולוגיה שכבר פיתחו כלים שמאפשרים שימוש במציאות מדומה ליצירת חוויה (במציאות מדומה) שממחישה עבור העובדים הפוטנציאליים את התרבות הארגונית של החברה.

כלים אלה מאפשרים לבנות מערכות יחסים בין המועמדים לארגון עוד בשלב המיון ולהציע למועמדים חוויה יוצאת דופן.

עובדים דואגים כיום לאיכות של סביבת העבודה שלהם לא פחות מאשר לתפקיד המיועד להם או לגובה השכר שהם צפויים לקבל.

מועמדים רוצים לדעת האם חווית העבודה בארגון מסויים תהיה מתגמלת והאם היא מתאימה להם.

יתרה מכך, מועמדים לא רוצים להתחייב לעבוד בארגון שלא ישפר את התפתחות הקריירה שלהם.

שימוש מעניין נוסף במציאות מדומה במקום העבודה הוא בנושא הדרכות והכשרות.

טכנולוגיות המציגות בפני המשתמש מציאות מדומה תלת מימדית מאפשרות למעסיקים להעניק לעובדים חדשים הדרכות והכשרות אינטראקטיביות שמאפשרות לעובדים להשתתף בהן בצורה אקטיבית ולא רק כשומעים פאסיביים.

בנוסף, עובדים חדשים שגוייסו לתפקידים הדורשים מיומנויות גבוהות והתעדכנות תדירה, יכולים להשתמש בכלים של מציאות מדומה כדי לחדד את כישוריהם לפני שהם מתחילים ליישם אותם בסביבת העבודה האמיתית שלהם.

מדובר בהכשרה על ידי משחקים שמדמים סיטואציות מהמציאות האמיתית בסביבת העבודה.

כלים אלה מאפשרים למנהלים לתת לעובדים חדשים את האפשרות לשלוט בתפקידיהם ממקום בטוח (סביבת המציאות המדומה) ועל ידי כך להפחית מאוד את הסיכון לטעויות יקרות.

אחת הדוגמאות הבולטות לכך היא רשת הקמעונאות האמריקאית וולמארט:

עובדים ברשת שמעוניינים להתקבל למשרות ניהול, מצויידים על ידי החברה במשקפי מציאות מדומה כדי לבדוק את מידת ההתאמה שלהם לתפקיד.

רשת וולמארט נחשבת לאחד המעסיקים הפרטיים הגדולים ביותר בארה"ב.

הרשת משתמשת בכלים של מציאות מדומה לצורך הערכת הכישורים והמיומנויות של מנהלים חדשים בדרגי ביניים.

החברה בודקת איך מגיבים המועמדים למציאות וירטואלית של קונים זועמים או סתם כאלה שאינם מרוצים, לחנות מבולגנת, כלפי כפיפים שמתרשלים בעבודה ועוד.

הכשרה באמצעות כלים של מציאות מדומה הופכת פופולרית יותר ויותר במגוון גדל והולך של תחומים ומגזרים.

היא מאפשרת להכשיר מספר גדול של עובדים במהירות. כמו כן מאפשרים כלים של מציאות מדומה להעריך את היכולות המעשיות של העובדים.

מטרה נוספת של שימוש בכלים של מציאות מדומה היא להפחית את מספר ההטיות שקיימות בעת גיוס עובדים.

צמצום ההטיות מאפשר לארגונים להמנע מתביעות משפטיות של עובדים ובה בעת להמנע גם מגיוס שגוי או כושל.

סדנת פרזנטציה אפקטיבית והעברת מסרים מרחוק

אין תגובות

השאר תגובה