שיתוף

 "משקפי מציאות מדומה (Virtual Reality) נראו ונשמעו עד עתה יותר כמו גימיק נחמד לגיימרים.

"אלא שפיתוח ישראלי חדשני מוכיח שהטכנולוגיה יכולה לשנות מקצה לקצה את שיטות גיוס המועמדים עבור ארגונים כמו גם את שיטות הלימוד ואימון עובדים ומנהלים", אומרת אתי נאמן, סמנכ"לית חדשנות ב'חבר הון אנושי', ומנהלת פעילות ההפצה של Actiview.io בישראל.

"מדובר במערכת שמסייעת למנהלי משאבי אנוש למגנט כישרונות לארגון, ובה בעת לחסוך לו המון זמן וכסף".

לדברי נאמן, "מועמדים רבים שחיפשו עבודה בשנים האחרונות, הכירו ומכירים היטב את החוויות הפחות נעימות הכרוכות בתהליך המיון לתפקידים השונים.

"החל במבחני הערכה במרכזי המיון, דרך שורה בלתי נגמרת של ראיונות פרונטליים, וכלה במבחני בית ארוכים. כל אלו יוצרים חווית מועמד לא חיובית, מיושנת, וכזו שגוזלת זמן רב מהמועמדים.

"המרדף התחרותי אחר טלנטים בשוק העבודה הנוכחי, מאלץ את מנהלי משאבי האנוש ומנהלי הגיוס להותיר אצל המועמד רושם ראשוני חיובי כבר מהרגע הראשון.

"במילים אחרות, ארגונים נדרשים יותר ויותר להעניק למועמדים חווית מועמד חיובית.

"בעבר, די היה שהארגון יציג בפני המועמדים ימי כייף מהנים ומשרדים מעוצבים כדי לגרום למועמדים לרצות להצטרף לחברה".

והיום?

"היום, כל אלו הפכו לסטנדרט ברוב הארגונים. זה כבר אינו גורם מבדל".

אם כך, מה לדעתך בכל זאת ניתן לעשות כדי לאפשר למועמד להרגיש שהוא מתמודד על משרה בחברות מהשורה הראשונה?

"לדעתי, חווית המועמד החיובית, זו שמתחילה כבר בשלבי המיון והאבחון היא שמעניקה למועמדים תחושה שהם הגיעו למקום שמעריך את זמנם היקר, מאפשר לחוות את הטכנולוגיה החדשנית ביותר שקיימת בתחום, לעיתים אף כחוויה ראשונית של המועמד.

"והכי חשובה, היא ההבנה שאם הארגון משקיע במועמד כבר בשלבים הכה ראשוניים, הרי שזה יעיד על אופי הארגון ומה שהוא מייצג.

"עד לא מזמן, הפרדיגמה היתה די קבועה: מועמד שולח קורות חיים, עובר ראיון טלפוני ולאחר מכן מוזמן לסדרה של מבחני הערכה וראיונות פרונטליים. כל זה נמשך לא מעט זמן.

בינתיים, או שהמועמד ימתין את כל הזמן הזה, או שבינתיים הוא ייחטף על ידי חברה אחרת שממיינת ומגייסת מהר יותר".

אם כן, מה הפתרון?

"במקום לעבור אינסוף ימי הערכה וראיונות, אפשר לסיים את כל התהליך בכמה שעות בלבד. ולא זו בלבד, אלא שניתן אף לוודא שהיום הזה יהיה חוויתי ומהנה.

"סטרטאפ ישראלי בשם Actiview המיוצג באופן רשמי בישראל ע"י חבר הון אנושי, לקח את הסוגיות הללו ברצינות.

"ולאחר שנים רבות של עבודת מחקר ופיתוח הגיע עם התשובה: מערכת בשם Assense, נטענת על גבי משקפי מציאות מדומה, ומשנה את כללי המשחק הודות לטכנולוגיה פורצת דרך, מדע וחווית משתמש חיובית".

איך המערכת עובדת בפועל?

"במקום להגיע למרכז הערכה, המועמדים מגיעים אל הארגון, מרכיבים את משקפי המציאות המדומה ומתחילים את הליך ההערכה והמיון שנמשך לכל היותר 45 דקות.

"המשקפיים 'מקרינים' מגוון גדול של סימולציות ומשחקונים שנבחרו מראש. כל אלה מסוגלים לנבא בדיוק מפתיע את התאמתו של כל מועמד לתפקיד, לצוות ולארגון אליו הוא מיועד".

על איזו טכנולוגיה מבוססת המערכת?

"המערכת מבוססת על יכולות של בינה מלאכותית ולמידה עמוקה. בין השאר היא יודעת לבצע מעקב אחר תנועות הגוף של המועמדים, ומשקללת את כל המידע שנאסף עליהם.

"בסופו של התהליך מספקת המערכת פרופיל מבוסס נתונים של הערכת המועמד. מדובר בפרופיל מדויק המאפשר למעסיק לבחור את המועמדים המתאימים ביותר לתפקיד ולארגון.

"מצד המועמדים, הליך המיון הינו חוויתי ופורץ דרך, ומעניק להם חוויה לדבר עליה בארוחת הערב עם המשפחה או במפגשים עם חברים.

"מערכת ה-Assense היא מאוד פשוטה וכייפית להפעלה, ובה בעת יש מאחוריה מחקר מדעי מעמיק.

"בפיתוח המערכת היו מעורבים חוקרים ומדענים מתחום מדעי המוח. והם אלה שהפכו אותה למערכת שיודעת להתחקות אחר תהליכי העיבוד של המוח בעת השימוש במשקפיים".

באיזו מידה תורמת הטכנולוגיה ללמידה ואימון עובדים ומנהלים??

"בזכות שימוש בטכנולוגית מציאות מדומה ניתן לאמן ולהדריך עובדים ומנהלים בדיסיפלינות שונות שמעניינות את הארגון.

"אחד היתרונות הייחודיים בשימוש במערכת בעלת יכולת למידה עמוקה היא היכולת ללמוד מהי רמת העובד בעת שהוא מתאמן בסימולציות, ובהתאם לכך להגיש לו את מערך הלמידה הנכון לו: למידה פרסונלית המותאמת לכל עובד ומנהל.

"יתרון נוסף הוא בשימוש בסימולציות במציאות מדומה אשר תורמות לסביבת אימון הקרובה ביותר לחיים עצמם ועל ידי כך מגבירות את יכולות החוויה וההטמעה של הלמידה".

איך ניתן לרכוש את המערכת?

"מנהלי משאבי אנוש שמעוניינים להתקדם אל עולם הגיוס וההדרכה של המחר, לבסס את החלטותיהם על נתונים ובינה מלאכותית, ובה בעת למגנט אליהם את בעלי הכישרונות הגדולים ביותר בשוק, יכולים ליצור קשר על פי הפרטים המופיעים בתחתית הכתבה.

"אנחנו נרתום את הטכנולוגיה לטובת מנהלי משאבי האנוש, כך שהיא תבצע את העבודה הקשה עבורם, תרתי משמע".

לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר עם אתי נאמן, מנהלת פעילות הפצת Actiview בישראל. בדואר אלקטרוני בכתובת: etin@hever.co.il או בטלפון: 054-4478080
 

 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה