"המטרה שלי היא לחבר את תחום ההשמה לתחום המקצועי"

"המטרה שלי היא לחבר את תחום ההשמה לתחום המקצועי"

כך אומרת אורית וינוגרד, שמונתה לאחרונה לתפקיד מנהלת ההשמה של Experis מקבוצת מנפאואר. אורית מספרת על השילוב המנצח בין השניים. ראיון

שיתוף
חברות ההשמה
אורית וינוגרד

אורית וינוגרד מונתה לאחרונה לתפקיד מנהלת ההשמה בחברת Experis. במסגרת תפקידה אחראית על חטיבת ההשמה לתחום הייטק, טכנולוגיה ו- IT, תוך התמקדות בהשמת בכירים לענף מערכות המידע והטכנולוגיה.

חברת  Experis מקבוצת ManpowerGroup העולמית (MIT לשעבר), משמשת כזרוע ההייטק של קבוצת Manpower ישראל. החברה מספקת פתרונות מתקדמים לעולם ההייטק באמצעות שילוב של ידע, מומחים וטכנולוגיה, ופועלת בחמש חטיבות עסקיות: פתרונות בתחום פיתוח תוכנה, מערך הדרכות והכשרות לאנשי מקצוע, יעוץ טכנולוגי – מייעוץ ותמיכה אישית למפתחי תוכנה בארגון ועד למתן ייעוץ ארגוני מקיף, השמת מומחים בתחומי המחשוב ומערכות המידע, מקצועות ההנדסה וההייטק, העסקת מומחים- שירותי אאוטסורסינג במגוון מקצועות הייטק לארגונים וחברות ממגזרים שונים במשק.

 יש האטה במשרות

 וינוגרד, 42, היא בעלת 15 שנות ניסיון בתחומי מערכות מידע. בעברה שימשה כסמנכ"ל הטמעת מערכות מידע בחברת ריאליטי מבית מלם- תים, סמנכ"ל בחברת smart; כמנהלת פיתוח עסקי ב- John Bryce וכמנהלת פרויקטים בחברת Intentia Israel.

 וינוגרד אינה מגיעה מתחום משאבי האנוש, וכמנהלת מגייסת היא אומרת: "האתגר האישי שלי הוא הכניסה המעמיקה יותר לתוך עולם ההשמה. החזון שלי הוא הידוק את הקשר בין המומחים והמומחיות בהשמה. היום היכולת להצליח כלקוחות וכשותפים ללקוחות, היא להבין את ליבת העשייה שלהם ואת האתגרים שלהם, ומתוך כך לאתר את אותם כשרונות שיתנו את הערך האמיתי ללקוח. כשבאים מעולם התוכן – קל יותר להבין את השפה של הלקוח ויש לזה יתרון משמעותי".

 איך אתם מתמודדים מול חברות אחרות בתחרות על כל מועמד?

"יש לנו הרבה מומחי תוכן ומרצים ולכן כל תהליך הסינון נעשה בשיתופם. לא לכולם יש גם את הפלטפורמה המקצועית וגם את האפשרות לבצע ראיון אישיותי. השילוב של אישיות מול תוכן באותה נשימה הוא יתרון גדול, אנחנו יודעים להסתכל על המועמד בשני האופנים. אנחנו נותנים יעוץ וליווי למועמדים, נותנים דגש על מתן כלים לנסח את קורות החיים ולעבור ראיונות. במקביל – אנו מלווים את הלקוחות תוך מיפוי האתגרים והקשיים שלהם לצד ההבנה מהי עבורם ליבת העשייה. התהליך כולל הרבה מעבר לקבלת דרישה לעובד. אנחנו בוחנים את הדברים ומבקשים להבין את התמונה הגדולה גם לגבי המשרה וגם לגבי המועמד. מכאן נובע הערך הרב ללקוחות ולמועמדים: אנחנו מצליחים להכניס את העובד לתפקיד בזמן הקצר ביותר. לקרב בין המועמדים להצלחתם האישית. האיתור הוא איתור מדויק, לאחר סינונים רבים".

 מה קורה בשוק מערכות המידע והטכנולוגיה? קשה למצוא מועמדים או שישנה הצפה?

"בדרך כלל יש המון משרות והמון דורשי עבודה. כיום אפשר לומר שיש האטה במשרות והרבה מועמדים, כשיש הרבה מאוד מועמדים טובים. בכלל היום העולם הוא עולם של מועמדים".

 איזה אמצעי גיוס הוא המוביל אצלכם?

"גיוס ברשתות חברתיות, הד האנטינג, והאתר שלנו הם מקורות גיוס חזקים".  

 

השמה דיסקרטית

 העבודה שלך מתמקדת בהשמת בכירים. מה ההבדל בין השמת בכירים בתחום ההייטק לבין השמת עובדים זוטרים יותר?

 "בדרך כלל השמת בכירים היא למשרה דיסקרטית, גם מצד המועמדים וגם מצד הלקוח שמחפש לאייש משרות חדשות והחלפות. בשונה מגיוס לתפקידים זוטרים, כאן נכנס תחום בפני עצמו שאנו מתמקדים בו – Trusted Advisor. צריך לנהל את כל תהליך הראיונות והגיוס, לדעת לנהל תהליך איתור מועמדים מאוד ממוקד, מאוד מקרב בין הלקוח לבין המועמד. בתהליך השלם אנחנו עושים הרבה יותר מאיתור עובד למשרה פתוחה. אנו כמגייסים מתפקדים למעשה כיועצים של הלקוח, מאיתור העובדים ועד קביעת רמות השכר. מצד המועמדים הקהילה היא קטנה, ולכן חשוב לנו להתמקד במועמד הבכיר שמחפש עבודה, ולא רק למצוא את מקום העבודה הבא אלא גם ללוות אותו ולייעץ לו בנוגע לניהול הקריירה שלו".

 דברים ששמעתי לפני כשנה מכמה רכזות השמה בתחום ההייטק: "המתסכל בתחום ההשמה בהייטק הוא שאת שולחת קורות חיים למעסיק ובזה זה נגמר. כמעט ואין לך אפשרות להשפיע על קידום סטטוס המועמד. לעתים רחוקות את שומעת מה הסטטוס שלו אצל הלקוח.." זה נכון גם היום?

"זה קורה כאשר לקוח גדול לא משתמש במערכת תומכת לניהול תהליכים. היום נכנסו לעולם ההשמה מערכות משאבי אנוש מתוחכמות יותר, והתהליך מנוהל ונראה אחרת. לנו, למשל, חשוב לשקף למועמד את סטטוס הטיפול בו. לכן אנחנו מעניקים לרכזות ההשמה את הכלים המתאימים מבחינת מערכות מידע ומנחים אותן לתת מענה אנושי לכל מועמד כזה. גם הארגונים מבינים שכדי למצוא את העובד המתאים, צריך לספק מענה למועמדים ולהיות בקשר מתמיד עמם ועם חברות ההשמה".

 מה תמליצי למגייסים מתחילים בתחום ההייטק?

 "הקשר האישי בין המועמדים והלקוחות – זה יהיה היתרון שלכם. זה לא נמצא כשאתה עובד אך ורק ברשתות חברתיות. כולנו עובדים ברשתות חברתיות. היתרון של חברות ההשמה זה הליווי של שני הצדדים. הליווי המקצועי של המועמדים, שחושף אותם בדרך מושכלת למשרות המתאימות להם".

* עוד על הקשרים בין משאבי אנוש למערכות המידע בכנס חדשנות בטכנולוגיית משאבי אנוש שייערך בשני למאי במלון דיויד אינטרקונטיננטל ת"א.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה