הכתבות והמאמרים הנצפים ביותר בפורטל משאבי אנוש לשנת התשע"ה

הכתבות והמאמרים הנצפים ביותר בפורטל משאבי אנוש לשנת התשע"ה

מדי שנה אנו מציגים את הכתבות הנצפות ביותר במהלך השנה האחרונה לטובם אלו שפספסו וכן לטובת מי שרוצה להיזכר! אז רגע לפני שהחגים ממשיכים, הכנו לכם את הרשימה של תשע"ה.

שיתוף
הכתבות הנצפות ביותר בפורטל משאבי אנוש

זו כבר מסורת, בסמיכות לראש השנה, עם החגיגות שאנו עורכים לשנה מוצלחת נוספת לפורטל, אנו מביאים לכם בזאת את הכתבות והמאמרים אשר זכו לתהודה הרבה ביותר בשנה האחרונה.

10 הכתבות הנצפות ביותר בשנת הפעילות הרביעית של הפורטל הינן:

 
(1) העבודות הטובות ביותר לשנת 2015 

איזו עבודה משלמת הכי הרבה? איזו עבודה מבטיחה ביטחון? איזו עבודה מבטיחה איזון בין חיים לעבודה? איזה תחום נמצא בצמיחה וייהנה מביקוש עובדים וגידול במשכורות? התשובות לשאלות אלו ועוד מופיעות בדו"ח של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (בארה"ב) שאת עיקריו הבאנו לכם בכתבה זו, אשר משכה צומת לב רב בקרב הקהילה וזכתה לכמעט 7,000 צפיות.

לצפייה בכתבת העבודות הטובות ביותר לשנת 2015 – לחץ כאן!

(2) לעבוד ולהתפרנס ברגוע

בכתבה שהביא סקירה של המשרות המוערכות והמתגמלות ביותר שאינן כרוכות במתח והלחצים השגרתיים המאפיינים את השוק התזזיתי צפו מעל ל-5,000 קוראים, מה שמעלה את השאלה (בהיכר בעקבות הצירוף של כתבה זו לכתבה הקודמת) האם מנהלי משאבי אנוש מנסים ללמוד איכן קל יותר לגייס או פשוט מחפשים תחום חדש להיכנס אליו.

לצפייה בכתבה לעבוד ולהתפרנס ברגוע – לחץ כאן!

(3) מנהל המערך האנושי בגוגל: יש לי נוסחה מנצחת לקורות חיים

כתבה נוספת שעשתה גלים בקרב קהילת משאבי האנוש וזכתה למעל ל-4,000 ציפיות הינה הכתבה שהביא את דבריו של לסזלו בלוק (Laszlo Bock), מנהל המערך האנושי בגוגל, שבה הוא מציע את הנוסחה שהופכת את קורות החיים למשהו שלא ניתן להתעלם ממנו. בין השורות, הוא מציע לכם המגייסים לחפש את הנוסחה המנצחת, כי היא מעידה על מועמד רציני ואיכותי.

לצפייה בכתבה של מנהל המערך האנושי בגוגל – לחץ כאן!

(4) 11 שאלות שמנהלי גיוס לא רוצים לשמוע

סוגי שאלות ודוגמאות של שאלות שמנהלי גיוס נתקלו בהם ואשר גרמו להם לפסול מועמדים מובילים מרוכזים במאמר זה אשר גם הוא זכה לקרוב ל-4,000 ציפיות.

לצפייה במאמר: 11 שאלות שמנהלי גיוס לא רוצים לשמוע – לחץ כאן!

(5) מבחנים קוגניטיביים כחלק מהליך הגיוס

בעידן שבו ההון האנושי הוא הנכס היקר ביותר לארגון, מבדקים קוגניטיביים הם כלי יוצא דופן לאבחון אופטימלי של מועמדים – ומאמר זה הביא אלפי פתיחות ממנהלי משאבי אנוש ומנהלי גיוס אשר רצו ללמוד מהם היתרונות והחסרונות של שילובם של מבחנים קוגניטיביים כחלק מהליך גיוס העובדים. במאמר מופיעים גם 3 הצעות ליישום שיטת מבדקים קוגניטיביים בארגון!

לצפייה במאמר: מבחנים קוגניטיביים כחלק מהליך הגיוס – לחץ כאן!

(6) 7 סימני שפת גוף המעידים על מועמד משקר

במאמר סיכום הבאנו לכם את רשימת סימני הגוף והפעולות שעשויות לגלות לכם שהאדם מולכם משקר אשר פרסמה ד"ר ליליאן גלאס, מומחית לניתוח התנהגות שעבדה בעבר ב-FBI. המאמר, שממשיך את המגמה של לימוד ושיפור תחום גיוס העובדים בארגונים, גם הוא זכה לכמות צפיות גדולה.

לצפייה במאמר: 7 סימני שפת גוף המעידים על מועמד משקר – לחץ כאן!

(7) העובדת חזרה מחופשת לידה אך המחליפה לא פינתה את מקומה

הכתבה הנצפת ביותר בתחום סיקור פסקי דין משכה כנראה את העין של רובכם בגלל הכותרת או אולי בגלל ההזדהות (שכן מדובר בחשבת שכר), אך היא רק אחת מכתבות רבות בפרויקט גדול שהפורטל לקח על עצמו בהנגשה של המידע החשוב כל כך שיוצא מכותלי בית הדין לעבודה.

לצפייה בכתבה זו – לחץ כאן!

(8) מעסיק, האם אתה מודע לשינוי חקיקה בדיני עבודה?

גם כתבה זו קשורה לתחום דיני העבודה אבל מביא פן אחר של התחום – מניעה במקום סיקור. בכתבה אשר מסכמת את הרצאתו של עו"ד רענן קריב מהכנס השנתי לדיני עבודה, סקרה את השינויים המהותיים בתחום דיני עבודה ואת ההשלכות של השינויים הללו על העסקת עובדים בפועל. בכתבה ניתן למצוא 7 חידושי חקיקה ו-6 סקירות של פסקי דין, כולם מהשנה האחרונה!

לצפייה בסיקור הרצאתו של עו"ד רענן קריב בנושא שינויים בחקיקת דיני עבודה – לחץ כאן!

(9) משכורת גלובאלית לא מכסה שעות נוספות

במאמר רחב פירטנו את מה שצריך להיות ידוע לכל מי שעוסק במשאבי אנוש אך מהווה את אחד ההפרות הנפוצות ביותר בישראל!
מסתבר כי רבים אינם יודעים, או בוחרים להתעלם מהעובדה כי, העסקת עובד בשכר גלובאלי איננה פוטרת את המעסיק מתשלום, פרטני או כולל, עבור שעות נוספות. וכן שימוש בסעיף תשלום שעות נוספות קבועות בחוזה העסקה גובל באיסור חוקי!

לצפייה שמאמר משכורת גלובאלית לא מכסה שעות נוספות – לחץ כאן!

(10) כך ייראו קורות החיים בעתיד

ממאמר שכותרת המשנה שלו כללה את המשפט: "היכונו לקורות החיים בגרסה החדשה לגמרי!", לא ציפינו לפחות. המאמר שסוגר את הרשימה מביא את הממצאים המרכזיים המעניינים ביותר בתחום קורות החיים העכשוויים והעתידיים ומשרטט את מה שצפוי לנו בעתיד בתחום.

לצפייה במאמר כך ייראו קורות החיים בעתיד – לחץ כאן!


הכתבות הנצפות ביותר בכל הזמנים:

כמובן שכמו בכל שנה סיננו החוצה את פרסום מודעות הדרושים הייעודיות למנהלי משאבי אנו, אשר מפורסמות באתר וכן את החדשות לגבי מינויים חדשים בתחום, שאם לא היו ממלאים את הרשימה למעלה.

ראוי לציין כי הראיון שערכנו עם שרי שירין, בשנת 2012, בנושא ראיון שימוע לפני פיטורין שומר על המקום הראשון בכמות הצפיות בכל הזמנים, ואף היה יכול להיכלל ברשימה הקודמת, ולתפוס את המקום השלישי והמכובד, עם קרוב ל-4,500 ציפיות השנה בלבד!

גם הכתבה 12 תכונות האופי של מנהיג אמיתי – מאמר מקצועי שכולל גם את התשובה לשאלה: "אך לגרום למנהיגים לבחור בארגון?" אשר הייתה הכתבה הנצפית ביותר שנה שעברה הייתה זוכה להיכלל ברשימה עם תוספת של מעל ל-4,000 צפיות גם השנה.


לסיכום: מעבר לכתבות ולמאמרים אלו ממתינות לכם בפורטל כמעט 5,700 כתבות ומאמרים נוספים במגוון רחב של נושאים ותחומי עניין, כולם בהקשר של ניהול ההון האנושי בארגונים.

לסיכום השנתי שלנו ולסיקור של 14 אירועי משאבי האנוש שמתוכננים ב-4 החודשים הקרובים – לחץ כאן!


כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה