שיתוף

לכולם כבר ברור שמשבר הקורונה, לרבבות סגירות ופתיחות לסירוגין של מקומות ציבורים עוד ילוו את שוק העבודה במהלך חודשים רבים קדימה.

המשמעות היא שהסדרי העבודה מהבית ימשיכו להתקיים במהלך השנה הקרובה, לכל הפחות.

ארגונים שלא היה נהוג אצלם להעסיק עובדים מהבית באופן חלקי, במשך כמה ימים בשבוע, נאלצו להקים ערוצי טכנולוגיה ותקשורת חדשים כדי להבטיח שהעבודה תתבצע ללא הפרעה.

אלא שהטכנולוגיות הקיימות נועדו לתת פתרון זמני. כעת יש לחשוב על פתרון טכנולוגי ארוך טווח שיוכל לשמש את החברה כדי שהעבודה תמשיך להתבצע ללא הפרעות וללא עיכובים והארגון כולו יוכל להתקדם, להגיע להישגים ולהצליח.

אבל בתוך כל מגוון סוגי ההיערכות לקראת עבודה מהבית בטווח הרחוק, והטכנולוגיות היעודיות יש אספקט אחד שחשוב להקדיש לו תשומת לב מיוחדת דווקא בתקופה זו: איך מפתחים ומכשירים מנהלים ועובדים כאשר העבודה מתבצעת מרחוק, כלומר מהבית.

דווקא עכשיו, יותר מתמיד, ארגונים זקוקים למנהלים שניתן לפתח את יכולותיהם ואת המיומנות שלהם כך שיוכלו להתמודד עם האתגרים החדשים.

פרט לכך, בשלב זה אחר המנהלים, כמו גם העובדים עצמם, יתחילו להרגיש שחסרה להם הכשרה, וחסר להם מסלול התפתחות.

צמיחה של עובדים ומנהלים כאחד היא מרכיב מרכזי בשמירה על מחוברותם של העובדים לארגון. פרט לכך, כל ארגון חייב לסייע בפיתוח של עובדיו וממנהליו כדי להצליח בטווח הארוך.

פיתוח עובדים ומנהלים זהו הליך שתמיד כדאי ליזום אותו. כלומר עדיף שהיוזמה תגיע מצד הארגון.

ככל שדוחים אותו לזמן רב יותר, כך גובר הסיכוי שההכשרות יגיעו רק בתגובה לכיבוי שריפות, דבר שעלול לגרור איתו החלטות שגויות בנוגע למסלול הפיתוח.

להלן 2 דרכים לתגבר את הכשרות ופיתוח המנהלים בארגון כאשר רובם המכריע של העובדים והמנהלים אם לא כולם, עובדים מהבית:

1 הכשרה וירטואלית:

הכשרה וירטואלית או מקוונת היא דבר שמשמש לעתים קרובות את הארגון בעת הדרכות רגולטוריות בנוגע לנהלי בטיחות, מדיניות מניעת הטרדה והתעמרות וכד.

אלא שהכשרה וירטואלית יכולה להוות גם כלי יעיל לבניית אפקטיביות של מנהלים כאשר משתמשים בה בצורה הנכונה.

אחד ההיבטים החזקים של ההדרכה האישית הוא שמנהלים מקבלים הזדמנות ליצור אינטראקציה זה עם זה, במסגרתה הם יכולים, ביחד ותוך סיעור מוחות, ללבן בעיות ולהציע פתרונות וטיפים להתמודדות עם אתגרים.

2 שיחות של מנהלים עם מנהלים בכירים מהם:

ארגונים יכולים לעזור למנהלים להתפתח על ידי כך שהמנהלים הבכירים יותר יבדקו באופן קבוע ותדיר עם המנהלים שלהם, באילו נקודות הם זקוקים להכשרה או לחיזוק מיומנות.

בד בבד, ניתן לסייע למנהלים להתפתח על ידי מתן כלים, עקרונות והכשרה, לסיוע לעובדים בנקודות בהן העובדים עצמם זקוקים להדרכה, הכשרה וחיזוק נקודות תורפה.

המפגשים יכולים להתבצע בזום, ואין צורך לבצע אותם פנים מול פנים במשרדי החברה.

לארגונים שמעוניינים לשפר את האיכות והעקביות של פגישות אלה, כדאי לספק הנחיות לתדירות של הפגישות, למשך זמן כל פגישה, ולנושאי הדיון במהלך הפגישה.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה