הכרעת בג"ץ: המחזור הראשון של קורס נציבות שירות המדינה ימשיך במתכונתו לגברים...

הכרעת בג"ץ: המחזור הראשון של קורס נציבות שירות המדינה ימשיך במתכונתו לגברים חרדים בלבד

בג״ץ הכריע כי המחזור הראשון של הקורס של נציבות שירות המדינה המיועד לגברים חרדים בלבד, יימשך במתכונתו

שיתוף
קורס לגברים חרדים בלבד

קורס לגברים חרדים בלבד

בהמשך לסקירתנו את עתירת שדולת הנשים לבג״ץ נגד המשך קיום הקורס לגברים בלבד בתכנית "משפיעים", בג״ץ הכריע אתמול (ב׳) סופית כי המחזור הראשון של הקורס של נציבות שירות המדינה, המיועד לגברים חרדים בלבד, יימשך במתכונתו. זאת מהטעם שלא נפלה טעות משפטית מהותית בהחלטת בית הדין הארצי בסעד הזמני.

עם זאת, הדגישו שופטי העליון בפסק דינם כי ההליך המשפטי של שדולת הנשים נגד תוכנית "משפיעים" לתפקידי ליבה בשירות הציבורי, במסגרתה מתקיימת הפרדה מגדרית בשלב ההכשרה עבור עובדים בשירות המדינה ״מעוררת שאלות עקרוניות״. בכך, הצטרפו שופטי העליון לקביעת ביה״ד הארצי לעבודה כי הסוגיות העקרונית החשובות המתעוררות בהליך יתבררו בפסק הדין הסופי שיינתן בהמשך.

בהמשך לכך, ביום חמישי אמור להתחדש הדיון העיקרי בעתירת השדולה בביה״ד האזורי לעבודה בירושלים, עם העברת כתב ההגנה של המדינה לביה״ד האזורי שיכריע באותן שאלות עקרוניות. היום, ביקשה פרקליטת מחוז ירושלים, עו"ד כוכבית נצח, ארכה בת 30 ימים להגשת כתב ההגנה. זאת, משהיועץ המשפטי לממשלה ביקש להיות מעורב באופן אישי בבחינת הסוגיות המתעוררות בהליך.

עורכי הדין חגי קלעי, ליעד ורצהיזר ומרים זלקינד, המייצגים את השדולה בעתירה, מסרו: "הגם שבית המשפט העליון מצא שאין מקום להקפיא את המחזור הראשון של התוכנית שכבר החל, הוא שב והבהיר את החשיבות העקרונית של ההליך. פסק הדין מצטרף לקביעתו של בית הדין הארצי לעבודה כי יש מקום במסגרת ההליך העיקרי לדיון מעמיק ומקיף באשר לפגיעה בשיוויון ובכבוד הנגרמת בשל הפרדה בין גברים ונשים במקום העבודה בכלל ובשירות הציבורי בפרט. רוח גבית זו לדיון עקרוני בנושא מצטרפת להצהרת המדינה כי המתכונת הנוכחית של הקורס, במסגרתה הקליטה לעבודה של הגברים והנשים אינה סימולטנית, לא תימשך. הגם שההליך המשפטי רק בראשיתו, אנו תקווה שבסיומו יקבע המובן מאליו – כי מין אינו קריטריון שניתן לשקול בקבלה לעבודה, וכי הפרדה בין גברים ונשים היא לא חוקית ופסולה".

לדברי מנכ״לית שדולת הנשים, עו״ד מיכל גרא מרגליות: ״רק השבוע ראינו כי זליגת פרקטיקות ההפרדה למרחבים ציבוריים חדשים קורית בפועל, כשתלמידות בית ספר תיכון התבקשו לעבור לאחורי אולם התרבות העירוני בכפר סבא, במסגרת אירוע תרבות בית ספרי. על המדינה להתעשת ולהציג כבר עכשיו הסדר משותף למחזורים הבאים של תכנית ״משפיעים״. לא ניתן שההפרדה המגדרית תהפוך לחלק שגרתי מהחיים הציבוריים בישראל״

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה