היתרונות בגיוס עובדים שאינם מוסמכים לעבודה

היתרונות בגיוס עובדים שאינם מוסמכים לעבודה

המועמד שלכם Under-Qualified? זה לא בהכרח דבר רע

שיתוף
עובדים לא מוסמכים

עובדים לא מוסמכים

רוב האנשים זקוקים לעבודה ורוב החברות זקוקות לעובדים. זו משוואה פשוטה שנראית כמו מתכון להצלחה בטוחה, אולם זה הופך מסובך ומורכב כאשר שני הצדדים מתחילים להעלות את הציפיות אלו מאלו. זה ברור שכולם צריכים להתחיל איפשהו, אבל מועמדים לא מוסמכים יכולים לצבור ניסיון כאשר כל מקום דורש ניסיון כדי להתחיל?

עבור מעסיקים רבים, זה נראה אך טבעי לדרוש הסמכות מסוימות ממועמדים לתפקיד שרוצים לעבוד עבור החברה. למרות שההמלצה אינה להעסיק כל מועמד צעיר וחסר ניסיון שרוצה להתקבל לחברה, ייתכן ויהיה זה הגיוני ואף משתלם להפחית את ציפיות ההסמכה לתפקידים מסוימים. על ידי מתן סיכוי לכמה מועמדים מתאימים פחות, תוכלו לקבל את היתרונות הבאים:

הזדמנות לאמן מישהו מאפס

לעובדים חסרי ניסיון אין הרגלים רעים שצברו איתם עם השנים. הם לא הגיעו עם ניסיון מקצועי עיקש שדבק בהם שלא בהכרח מתאים לחברה שלכם, כך שתוכלו יכול לאמן אותם לבצע משימות בדיוק כפי שאתה רוצים אותן. במקרים מסוימים, זה עשוי למעשה לזרז את תהליך האימון וההכשרה ולהפוך אותם קלים יותר עם הרבה פחות התנגדויות. גם כאשר האימון לוקח קצת יותר זמן, זה יכול להיות קל יותר לפתח מועמד שמגיע כלוח חלק ושאין לו דעות קדומות על העבודה.

גישה בלתי קונבנציונלית לעבודה

עובדים שמעולם לא עבדו במקצוע, שזה עתה סיימו לימודים או שהם פשוט חדשים בתחום יכולים להביא פרספקטיבה חדשה לשולחן. הם משתלבים היטב בהגדרת הגיוון התעסוקתי על שלל יתרונותיו ויכולים לפתח רעיונות מעולים במפגשי סיעור מוחות, הצעות לשיפור מערכות ולחידוש דברים מהצד של הצופה/הלקוח ולאו דווקא כעובד וותיק שמכיר את המוצר. זה יכול לעורר יצירתיות רבה ולשפר את החדשנות.

משכורות נמוכות יותר

המוטיבציה העיקרית להעסקת עובדים פחות מוכשרים לתפקיד אצל מעסיקים היא שכר נמוך יותר שאפשר להציע להם, עד שירכשו ניסיון. בנוסף, זה עושה את זה פחות מסוכן עבור החברה לגייס מועמד שאינו מוסמך ולהיתקל באי שביעות רצון ותחלופת עובדים בשל תחרות השכר במשק. אם המועמד יתפטר בסופו של דבר, גם ההוצאות על אותו מועמד יהיו נמוכות יותר, ועלות החלפתו בהתאם.

נאמנות

כאשר חברה לוקחת חסותה על מועמד דל ניסיון אשר מעוניין ללמוד יותר על התעשייה, המועמד הזה יהיה כנראה אסיר תודה ונאמן לחברה במיוחד. מועמדים אסירי תודה לעתים קרובות להיות עובדים נאמנים ונלהבים, שאפשר בהחלט להתגאות בעבודתם. בעוד שהיכולת ללמוד את הכישורים הדרושים כדי לשגשג בתעשייה היא חובה, הלהיטות וההתלהבות ללמוד היא משמעותית וחיונית אצל עובדים חדשים.

כישורים מיוחדים

מועמדים מבוגרים יותר או עובדים שמגיעים מתחום אחר, וכאלו שחוזרים לתעשייה לאחר תקופה ממושכת עשויים להביא עמם כישורים מיוחדים לכוח העבודה. בחלק מהמקרים מיומנויות אלה יכולות להעשיר את כוח העבודה והתפוקה של הצוות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה