ההסתדרות הכריזה על סכסוכי עבודה; הרכבת תושבת מיום ד'

ההסתדרות הכריזה על סכסוכי עבודה; הרכבת תושבת מיום ד'

חברות אגד ודן תפעלנה כרגיל. סכסוכי עבודה נוספים הוכרזו בחברת החשמל, הסתדרות האחיות, משרד המשפטים ומשרד רוה"מ.

שיתוף
הסכם עבודה קיבוצי

זה כבר הפך לסינדרום קבוע: שוב הפסקה בפעילות רכבת ישראל, הפעם ביום ד' בשבוע הראשון של השנה בשל סכסוך עבודה שהכריזה ההסתדרות הבוקר, בדרך (כנראה) להשבתה מלאה של המשק.

בהסתדרות הכללית – "כאב הראש" של משרד האוצר – החלו לממש את איומי השביתות והכריזו הבוקר על סדרת סכסוכי עבודה ברכבת, חברת החשמל, הסתדרות האחיות ובקרב חלק מעובדי המדינה.

כבר בלילה שבין יום שלישי לרביעי בשבוע הבא, תיעצר כליל פעילות הרכבות במחזוריות של 24 שעות. כלומר, יממת שביתה כנגד כל יממת פעילות. כך שההשבתה הראשונה תתבצע משלישי בחצות ועד רביעי בחצות, ותופסק למשך 24 השעות שאחרי וחוזר חלילה עד סוף השבוע.

בהסתדרות אומרים כי ההשבתה לא תתקיים בימים ראשון וחמישי, וזאת "כדי למנוע פגיעה בחיילים ובנוסעים אחרים". יש לציין כי השביתה תוכננה תחילה להתחיל בליל שבין יום ראשון לשני, אבל היא נדחתה על מנת לתת צ'אנס לפגישה שצפויה להתקיים ביום שלישי בשעה שש בערב בין יו"ר ההסתדרות עופר עיני לבין שר התחבורה, ישראל כץ.

רכבת ישראל מככבת תדיר בכותרות בשנה האחרונה, גם בהקשרים של דיני עבודה. ההחלטה על פתיחה בצעדי השבתה התקבלה לאחר מו"מ שניהל עופר עיני מול יו"ר דירקטוריון הרכבת, אורי יוגב. זאת במטרה למצוא פתרון למחלוקת בעניין הפרטת עבודת התחזוקה של הקרונות החדשים לחברת "בומברדייה".

לפני כחודש איימו העובדים לחדש את השביתה בנושא, אולם השביתה נדחתה ברגע האחרון לאחר שעיני ויוגב סיכמו שהמו"מ יתנהל ביניהם. אולם גם המגעים הללו עלו על שרטון.

גם האחיות ועובדי המדינה

"צעדים ארגוניים" דומים מתנהלים גם בחברת החשמל, שם דורשים לצמצם את עובדי הקבלן בחברה. בנוסף, מתנגדים העובדים לסירובה של ההנהלה להעניק קביעות לעובדים זכאים, זאת בכדי להוציא עבודות למיקור חוץ ובכך לחסוך בכסף. אלא שהחלטת החברה לפטר 400 עובדים קבועים מבלי לחתום על הסכם קיבוצי ובלי מילוי תקנים של עובדים שאינם בעלי קביעות, מהווה עילה נוספת לסכסוך העבודה.

גם בהסתדרות האחיות מביעים תרעומת דומה, בשל הכוונה להוציא למיקור חוץ את שירות הבריאות לתלמידים, בפעם השלישית בארבע שנים. בתוך כך הודיעו אחיות בית החולים בנהריה על עיצומים, וזאת בשל מחסור בכוח אדם.

בתוך כך, סכסוך עבודה הוכרז גם באפוטרופוס הכללי של משרד המשפטים ובקרב עובדי הגניזה של משרד ראש הממשלה. הסיבה, לטענתם, היא העברת עבודות לגורמים חיצוניים ועומס עבודה הנגרם בגלל מחסור בכוח אדם. במשרד השיכון, לעומתם, מוחים העובדים על כוונת המעסיקים לבצע שינוי מבני.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה