הדשא של המנכ"ל ירוק יותר

הדשא של המנכ"ל ירוק יותר

התופעה של חברות המעודדות עישון גראס במהלך העבודה שנויה במחלוקת. עם זאת היא תופעה שהולכת וגוברת, במיוחד בסטארט אפים ברחבי ארה"ב

שיתוף
איסור עישון בעבודה

איסור עישון בעבודה

מתי לאחרונה הבוס שלך הזמין אותך לשיחה במשרדו על כוס קפה וסיגריה מגולגלת? סביר להניח זה לא משהו שחווית. בישראל יש לציין, טרנד עישון הגראס בחברה אינו מתקבל בברכה. אולם בחברות מסוימות בארצות הברית ניכר כי הטרנד הולך וגובר ומעסיקים שתמכו בעידוד יצירתיות אצל העובדים באמצעות שיחות מוטיבציה, תמלוגים שונים, פעילויות מגבשות ונופש, לקחו את זה שלב אחד קדימה, והכניסו את אלמנט הסוטול לחברה. כיום יותר ויותר חברות סטארט אפ אמריקאיות אינן רק מתירות לעשן סמים קלים בחברה, אלא אף מעודדות זאת.

עם הפיכתה של צריכת הקנאביס לחוקית הארצות הברית במספר מדינות, החל טרנד חדש של מקומות עבודה "grass friendly" ואתר החדשות CNN money מדווח השבוע על התופעה הגוברת הזו.

מי שאימצה ראשונה את טרנד עישון הגראס במקום העבודה היתה, איך לא, חברת Flowhub המספקת שירותי תוכנה לחברות מענף הקנאביס. חברת הסטארט אפ הזו עודדה את עובדיה לעשן גראס בזמן העבודה, מאז שנוסדה לפני כשנה.

שרמן וצ'ייס מייסדי החברה, נוהגים לעשן מריחואנה בישיבות ולקראת סוף יום העבודה ומספרים לאתר CNN money כי העישון מוסיף ליצירתיות ומוליד אצלם רעיונות חדשים לפיתוח. מאחר והעישון אסור בבניין החברה, עובדי Flowhub מצאו אלטרנטיבה יצירתית בדמות עוגיות ומשקאות מכילי קנאביס, ומתמסטלים יחד בזמן ארוחת הצהריים.

גם בדנוור עיר תעשיית החשיש הטרנד תפס תאוצה ודארן רוברטס, מייסד חברת הסטארט אפ "High There" שהושקה לפני כעשרה חודשים וצברה עד כה 150,000 משתמשים אומר, שקנאביס הוא חלק מהתרבות של החברה. הוא מודה כי הוא בניגוד לעובדיו, אינו מתמסטל בשעות העבודה דרך קבע, אלא צורך את הקנאביס שלו בעיקר לאחר שעות העבודה או במפגשי סיעור מוחות. לדבריו: הקנאביס הוביל אותנו לפריצות דרך בחברה ונמצא כמאוד יעיל עבורנו."

מייסד חברת הסטארט אפ MassRoots, יצחק דיטריך, מקיים מפגשי עישון שבועיים על גג הבניין שלו שנועדו לדבריו לתכנון אסטרטגי ולגיבוש עובדים. הוא אומר: "חשבתי על הקמת חברת MassRoots עוד כשהייתי בקולג', כשעשנתי גראס עם חבר שלי מהמכללה. הפילוסופיה הכללית שלנו בחברה היא שאנחנו צריכים להיות פרודוקטיביים ויצירתיים ככל האפשר, כל יום. אם חשיש מאפשר את זה, אז אנחנו מאפשרים אותו." חברת MassRoots  מחזיקה כ- 30 עובדים וגייסה מימון של 4.4 מיליון דולר.

 למרות שחברות כגון Flowhub, High There ו- MassRoots מדברות על טרנד עישון הגראס באופן חופשי ואף נראה שהן מתגאות בכך, ישנן חברות רבות נוספות בארה"ב שאמצו את הטרנד אך אינן ששות לדבר על כך בפומבי. סטארט-אפים רבים חוששים כי החשיפה הזו עלולה לפגוע ביחסים שלהם עם משקיעים פוטנציאליים. מלבד זאת במדינות כמו קליפורניה, קנאביס עדיין מותר רק למטרות רפואיות.

ברנדון דייויד, מנהל מכירות של חברת תוכנה ממסן פרנסיסקו שסירב להזכיר את שמה אמר, שיש מאות לקוחות של החברה שהן מתעשיית הגראס. הוא אף הוסיף כי: "זה ידוע שרוב העובדים בחברה צורכים גראס אף הם, באופן קבוע ובמהלך יום העבודה." 
דייויד מסביר זאת בכך ש: "יש כל כך הרבה אתגרים יומיומיים בסביבת העבודה ואתה צריך לנוע קדימה כל הזמן. הגראס עוזר לנו להישאר ממוקדים באמצעות ניהול המתח והחרדה שלנו." 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה