שיתוף

אחת הסוגיות הבעייתיות שעומדות לנגד עיניהם של מנהלים בארגונים רבים היא, שהעלויות שהארגון מוציא על עובדיו נתפסות כדבר שיש לשמור עליו נמוך ככל האפשר, ובכל מחיר.

בכלל זה מדובר גם על העלויות הנדרשות לצורך הכשרות משמעותיות (ויקרות) של העובדים.  

במקרים רבים מדי, הפיתוח המקצועי והעשרת הידע והמיומנויות של העובדים, נמצאים במקום נמוך יחסית בסדרי העדיפויות.

ארגונים שנוקטים בקו מחשבה זה, אינם מבינים שהם יורים לעצמם ברגל בטווח הבינוני והארוך. השקעות בעובדים, ובראש ובראשונה בעובדים מוכשרים ומבטיחים, בפרט אלה שיש להם רצון מוכח ללמוד, לשפר ולהוסיף ערך, הן השקעות בהתפתחותו והצלחתו של העסק.

יתרה מכך, להשקעה בהכשרת העובדים יש השלכות חשובות גם על התפוקה והפיריון של הארגון כולו.

עובדים שחשים בטוחים בכך שהאינטרס המקצועי שלהם נמצא כל הזמן לנגד עיני המעסיק שלהם, חשים מאוד מחויבים לשפר את הפרודוקטיביות שלהם ולהעצים את המיומנויות שלהם. במילים אחרות, יש להם יותר מוטיבציה להשקיע את המירב והמיטב עבור הארגון.

ואכן, ממחקרים שבוצעו בארה"ב עולה, כי עובדים שמאמינים שהארגון שהם עובדים בו תומך בהתפתחות המקצועית שלהם, נוטים הרבה יותר (ביחס לעובדים שאינם מאמינים שהארגון שהם עובדים בו מעוניין להשקיע בהתפתחותם המקצועית), לרצות להתאמץ עבור החברה ולהשקיע את מירב מרצם וכישוריהם כדי לבצע את העבודה הטובה ביותר.

כפי שכתבנו בכתבה: איך השקעה בהתפתחות העובדים תורמת להצלחה ארוכת הטווח של הארגון, מחקרים שבוצעו בעולם מראים כי ארגונים צריכים לחשוב על ההתפתחות המקצועית של העובדים במונחים של החזר ההשקעה.

סוג נוסף של החזר השקעה שיכול לנבוע לארגון כתוצאה מההשקעה בעובדיו, הוא שיפור משמעותי של מיתוג המעסיק, שכן עובדים שהארגון משקיע בהם, הופכים באופן כמעט אוטומטי לשגרירי הארגון.

המשמעות היא שארגון שמשקיע בפיתוח המקצועי של העובדים שלו מרוויח מכך כמה פעמים. במילים אחרות, להשקעת הארגון בעובדים יש כמה סוגים של דיבידנדים.

אחרי הכול, עובדים שמאוד מרוצים מההשקעה שהארגון משקיע בהתפתחותם המקצועית, משתפים בכך את חבריהם, את עמיתיהם למקצוע בחברות אחרות, ופעמים רבות משתפים זאת גם ברשתות החברתיות.

כתוצאה מכך, טלנטים מבוקשים שעובדים בארגונים אחרים יקבלו רושם טוב על החברה. בטווח הארוך, אותם טלנטים מבוקשים, שמידת שביעות הרצון שלהם מהארגון בו הם עובדים נמצאת בירידה מסויימת, עשויים לבדוק אפשרות לעבוד בארגון שמשקיע בעובדיו.

אמנם לא מדובר במעבר מיידי של הטלנטים אל הארגון, ולא מדובר באיוש מיידי של משרות פתוחות, אבל ארגונים חפצי חיים וחפצי הצלחה ארוכת טווח, חייבים לחשוב במונחים של טווח ארוך. ולא להתמקד רק בעלויות של הטווח הקצר (של אותה שנה בה העובדים מקבלים את ההכשרה).

זאת ועוד, השקעה בעובדים עשויה לספק לארגון סט מיומנויות יקרות ערך, שהן כשלעצמן יבטיחו איתנות במצבים של משבר כלל עולמי כמו למשל מגיפה כלל עולמית.

פרט לכך, השקעה כזאת יכולה להבטיח שמערכי המיומנויות הקריטיים, הנדרשים לצורך הצלחה עסקית יהיו תמיד בהישג יד.

ברגע שיש לארגון עובדים – רבים ככל האפשר – שמסוגלים לתת מענה לאתגרים עסקיים, ולפעמים גם לקחת על עצמם תחומי אחריות נוספים מעבר לאלה שיש להם ביומיום, הארגון הופך אג'ילי, זריז ובעל איתנות עסקית, הרבה יותר ממתחריו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה