שיתוף

מנהלי משאבי אנוש רבים חוששים מכך שהם יוחלפו על ידי רובוטים ובינה מלאכותית. אלא שזהו חשש שווא.

התכונות והמאפיינים שזקוק להם מנהל משאבי אנוש טוב מתמקדות במיומנויות "רכות", שאינן ניתנות ליישום על ידי חלופה טכנית.

ה"השתלבות" של הבינה המלאכותית והרובוטים בתחום משאבי האנוש תהיה רק כדי להוריד מכתפיו של מנהל משאבי האנוש את המשימות המונוטוניות שכרגע בעיקר גוזלות מזמנו.

יתרה מכך, תפקידו של מנהל משאבי האנוש מתפתח ומשתנה על פני הזמן – כל הזמן.

עד לפני כעשור, מנהל משאבי אנוש היה מזוהה בעיקר עם שתי משימות: פיטורים, ומכשולים בדרך להעלאה בשכר.

מאז עברה מחלקת משאבי האנוש בארגונים תהפוכות ושינויים וכיום, מנהל משאבי האנוש הוא בעל תפקיד מכריע בהצלחתו ושגשוגו של הארגון.

מחלקת משאבי אנוש שמבצעת היטב את תפקידה עשויה לתרום תרומה משמעותית ליכולת התחרות של הארגון מול מתחריו וליכולתו של הארגון לשגשג ולהגביר פרודוקטיביות.

לכן חשוב מאוד שהנהלות בכירות של ארגונים יזמינו את מנהל משאבי האנוש אל שולחן קבלת ההחלטות, יחד עם כל ההנהלה הבכירה.

שכן, לכולם כבר ברור שכל צעד שהארגון ירצה לעשות, בין אם זה להכנס לשווקים חדשים, או לתחומי פעילות חדשים או לבצע שינוי ארגוני, או לרכוש חברה, או להתמזג עם חברה אחרת ועוד, הצלחתו של כל צעד כזה תלויה בעובדים.

ומי שתפקידו הוא לעצב את המדיניות של בניית חווית העובד, את הגברת הפרודוקטיביות, אחראי על איתור טלנטים, מיונם, גיוסם, קליטתם ושימורם – הוא צוות משאבי האנוש.

במילים אחרות, צוות משאבי האנוש תחת ניהולו של מנהל משאבי האנוש, שמבצע היטב את המגוון הכמעט בלתי נגמר של תפקידיו, יכול לנווט את הספינה להצלחה, לרבות הגדלת נתח השוק של הארגון והצלחתו בכל מישור אפשרי.

אחת המשימות החשובות שמוטלות כיום על מנהלי משאבי אנוש בניגוד לעבר הלא רחוק הוא, להבין לעומק את עסקי החברה ולהבין איך לסייע בפיתוחו וקידומו.

ממחקרים שנערכו בעולם בתחום משאבי אנוש עולה, כי ככל שהעובדים במחלקת משאבי האנוש מגלים יותר הבנה עסקית וידע מעמיק בשיטות יעילות לביצוע המשימות המוטלות על צוות משאבי האנוש, וככל שיש להם יכולת הסתגלות מהירה לשינויים, כך הם נתפסים כאנשי מקצוע טובים ויעילים יותר וזוכים להערכת העובדים והמנהלים בכלל הארגון.

חלק הארי של תפקידו של מנהל משאבי האנוש, מתבצע לאו דווקא בעת גיוס העובד או עזיבתו, אלא במהלך חיי היומיום שלו בארגון.

למשל, רווחת העובד, חווית העובד, תכנונה של התרבות הארגונית, קביעת קווי היסוד שלה והוצאתה לפועל ועוד.

מנהל משאבי האנוש אחראי גם על כל מה שקשור בהגברת המוטיבציה בקרב העובדים ושמירה עליה על פני זמן, הגברת המחוברות שלהם לארגון, תחושת המחוייבות שלהם והגדלת הפרודוקטיביות.

כדי לבצע את כל המשימות הללו נדרשים מנהלי האנוש לבצע ניתוח מעמיק של המשאב האנושי, לתכנן נכון את השמתו, ולפעול לקידום חווית עובד וחווית מועמד חיוביות. 

בשורה התחתונה, כאשר הבינה המלאכותית והרובוטים יכנסו במידה מאסיבית יותר לתחום משאבי האנוש, הם לא יקחו מהם את התפקידים המהותיים ביותר להצלחת הארגון. לפחות לא ב-20 השנים הקרובות.

בעשורים הקרובים, רובוטים ובינה מלאכותית רק יסייעו למנהל משאבי האנוש לבצע את תפקידו טוב יותר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה