האם תאפשר למעסיק שלך לשתול בגופך שבב?

האם תאפשר למעסיק שלך לשתול בגופך שבב?

חברת הייטק בארה"ב השתילה שבב בגופם של עובדיה כדי לנטר את מצב בריאותם

שיתוף
השתלת שבב בגוף העובדים

השתלת שבב בגוף העובדים

עם טכנולוגיות מתקדמות ואינטליגנציה מלאכותית שמוטמעת יותר ויותר לתוך כוח העבודה, הביטחון התעסוקתי לדורות הנוכחיים והעתידיים מעולם לא היה מדאיג יותר.

אם נוסיף לכך את עניין השבב שחברות מעוניינות להשתיל בגופם של עובדיהן, החשש אף מסלים.

הדרך שבה הטכנולוגיה נמצאת בשימוש במקום העבודה ממשיכה להתפתח, אך חברה אחת בארה"ב לקחה את הטכנולוגיה במקום העבודה לשלב הבא.
חברת הייטק מוויסקונסין החליטה להשתיל שבב אצל כל העובדים שלה כדי לעזור לפקח על בריאותם.

הבעלים פטריק מקמולן אמר, שרוב העובדים רצו לעשות את זה ואפילו ערכו "מסיבת שבב" ביום שבו הם קיבלו את השתל. אך מה היתה הסיבה מאחורי ההחלטה?

מקמולן אמר, שהם רוצים לשנות את העולם וכשראה איך הטכנולוגיה מתקדמת ומה אפשר לעשות איתה הוא התלהב מהעניין. הקהילה הרפואית לטענתו תומכת בהשתלת שבב בגוף כדי לנטר את המצב הגופני של העובדים. אם יש לעובדים בעיה או תעוקת לב השבב יתריע ויגיע רופא מיד למקום.

הוא אומר שנחמד לו לדעת שכל המידע שלו מוטמע בשבב. הוא יכול להסתובב ללא ארנק ותעודת זהות וכל מה שצריך נמצא בשבב שלו. עוד הוא הוסיף שהעובדים בחברה שמחו מאוד והתרגשו להשתיל את השבב בגופם.

עובדים אחרים שנשאלו (מחוץ לחברה), אמרו שאין סיכוי שאי פעם היו משתילים שבב בגופם.

אין שום סיכוי שהייתי אי פעם, בשום פנים ואופן, לאפשר למעסיק שלי להכניס שבב בין האגודל לאצבע, כמו עובדי חברת ההיי-טק שלושה כיכר השוק. אני מאמין שהאנושות יש רקורד עניים להפליא כשמדובר בהצבת מזהים על בני אדם אחרים שלהם – לא אומר כלום לשים את המזהים בבני אדם אחרים שלהם.

חלקם טענו כי הם לא סומכים על המעסיק שלהם לגבי המידע שהוא יוכל להפיק מהשבב שבגופם ועד כמה הוא יחליט להיכנס לפרטיות שלהם. הם הודו כי על אף שזה נשמע כמו פרנויה, הם לעולם היו מסכימים לכך.

בחברה שיצרה את השבבים, BioHax International, אומרים כי אין מרכיב GPS בשבב ולא יתבצע מעקב אחר העובדים המושתלים. לדבריהם, השבב יאפשר לעובדי החברה להיכנס למתקני החברה, למחשבים ולהחליק את היד כדי לקבל חטיפים מהמזנון. כמו גם לנטר את מצב בריאותם. הם טוענים כי השימוש בשבב לעולם לא יזיק לעובדים.

עם זאת, השתלת שבבים בגוף בני האדם היא הבסיס לאיסוף אינספור מידע, שאף אחד מהם לא מתברר כמועיל עבור המושתלים, וכפי שלמדנו במהלך המשבר הפיננסי, הבחירות ב -2016, וההתלהבות המתמשכת מסרטי טום קרוז, בחיים האמיתיים הוא לא יכנס ויציל אותנו כאשר האנושות לוקחת דברים רחוק מדי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה