האם הכרה היא חלק מהתרבות הארגונית שלכם?

האם הכרה היא חלק מהתרבות הארגונית שלכם?

מומחים אומרים כי אדם שמרגיש מוערך תמיד יעשה יותר מהצפוי

שיתוף
הכרה בעובדים

הכרה בעובדים

אם שמים לב לניואנסים הקטנים של מאמצעי העובד, זה יכול רק לעזור לארגון שלכם. הכרה עוזרת לעובדים שלכם להרגיש מוערכים ושבעי רצון- דבר אשר בסופו של דבר יתורגם ברווחים של העסק. לעומת זאת, עובדים שמרגישים מוערכים פחות צפויים לעזוב את החברה.

ישנן דרכים רבות שבהן אתה יכול להפוך את ההכרה בעובדים לחלק מהתרבות הארגונית שלכם:

שבחים מידיים

שבח ותודה מידית לעובדים באותו רגע בו עשו עבודה קשה או הציעו רעיון מוצלח, עדיף בהרבה על פני הוקרה מאוחרת.

הוקרה מידית מאפשרת לעובדים לדעת שאתם שמים לב אליהם ומבחינים במאמציהם. השבח המידי הזה חשוב לפחות כמו כל סוג אחר של הכרה, שכן שבחים מאוחרים יכולים להרגיש מזויפים או לא קשורים לעניין.

שבחים מידיים יכולים להינתן באופן אישי, באמצעות הודעות טקסט או אימייל, או על פני רשת חברתית פנימית, בהתאם לאופן שבו פועל מקום העבודה שלכם. שיטת מתן השבח אינה מקטינה את המסר, אלא הדרך שבה המסר מועבר. כדי לשמור על אותנטיות של שבחים, ודאו כי המסר מרגיש אישי, מזוהה עם פעולות ספציפיות, ומביע תודה אמיתית.

בונוסים ותמריצים

כדי שעובד ירגיש מוערך באמת, הוא צריך לדעת שהוא יקבל בונוס מתאים או הטבה אשר תואמת למאמציו. זאת עבור העבודה שהוא ביצע שתשפר את רווחי החברה כמובן. בונוסים והטבות המוצעים כפרס על הביצועים שהם מעל הממוצע יכולים לעודד את העובדים לעבוד קשה יותר ולהתאמץ למען המטרה. אם עובד מבצע באופן קבוע מעל הממוצע, לעומת זאת, העלאה היא הדרך היחידה להביע הערכה מספקת.

פרסים והודעות שבח

מפגשי החברה הם מקום מצוין לחלוקת פרסים ולביצוע הכרזות המוקירות את העובדים ההישגיים באופן ציבורי. פרסים תעודות הוקרה ודברי שבח אולי לא נראים כמו משהו עצום, אך יש בכוחם לבצע מהפך משמעותי עבור העובד כך שירגיש מוערך. פרסים צריך להינתן רק עבור הישגים גדולים וצריכים להתבסס על תוצאות מדידות, כך שהם לא ירגישו שרירותיים.

הכרה של עמית לעמית

הכרה לא צריכה לבוא אך ורק ממנהלים ומעסיקים, זה יכול להיות רק בעל ערך כאשר היא ניתנת גם מקולגות למשרד. יצירת תוכנית שבה מעודדים את העובדים לשבח אחד את השני ומספקים להם כלים והכוונה נכונה לעשות זאת, יכולה מאוד לטפח תרבות שבה העובדים להכיר ולהעריך את המאמצים של זה.

תוצאות והתקדמות

חשוב להסביר לעובדים ולתת להם דרכים לדעת באופן ספציפי כיצד המאמצים והביצועים שלהם תרמו להתקדמות החברה. זה יכול לקחת את ההכרה לרמה אחרת. חשוב להציג בפני העובדים כיצד המאמצים שלהם הוסיפו ערך לחברה ומהי השפעת תרומתם על התמונה הגדולה. זה יכול לספק יותר מוטיבציה אפילו מאשר שבחים המנותקים מהמציאות. כך למעשה ניתן ליצור תרבות חברה שבה ההכרה והערכה הן חלק בלתי נפרד ממנה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה