דרכים יצירתיות לתגמל עובדים מצטיינים

דרכים יצירתיות לתגמל עובדים מצטיינים

בניגוד לתפישה עתיקת השנים הגורסת כי הנעת עובדים מתבטאת בהעלאת שכרם, יותר ויותר חברות מבינות כיום כי הדרכים לתמרץ עובדים מתבטאות בצורות רבות והעלאת שכר אינה בהכרח אחת מהן

שיתוף
הנעת העובדים

הנעת העובדים

עובדים מצטיינים הם הנכס העיקרי של החברה. הם נדירים וקשה להחליף אותם, הם משקיעים ועובדים קשה יותר מאחרים, לרב הם עושים מעבר לנדרש ומייצרים תפוקה וערך גדול לחברה.  

את העובד המצטיין שלך, זה שתורם את כל מרצו וזמנו לחברה, משקיע בעשייה ומוביל את הארגון לפסגות, תרצה לשמר ככל האפשר. הדרך לשמר עובד מצטיין הוא לתמרץ אותו באמצעות תגמולים שונים ומגוונים.

להלן מספר דרכים לתגמל עובדים מצטיינים בחברה:

הביעו את הערכתכם

הדרך היעילה ביותר לתמרץ את העובדים המצטיינים שלכם היא ראשית ליידע אותם שאתם מודעים להישגיהם. את זאת תשיגו באמצעות הבעת הערכתכם. יש מספר דרכים טובות להביע את ההערכה שאתם חשים לעובדים הללו. ניתן לשלוח מייל הערכה ותודות שיופץ לכל עובדי החברה בציון ההישגים המשמעותיים של אותם עובדים מצטיינים, כך שגם האחרים יוכלו להוקיר אותם. דרך נוספת היא לזמן עובדים אלו לשיחה ולהביע את הערכתם בצורה אישית מוקירת תודה. דרך טובה נוספת היא לקיים אירוע חברה ולהציג את הישגיהם של המצטיינים במהלך האירוע.

שתפו אותם בחזון החברה

בזמן שיחת ההערכה תוכלו גם לשתף את העובד המצטיין שלכם בחזון החברה. ספרו לו על עתיד החברה כפי שאתם צופים לה, על החזון שלכם ואפילו על אפשרויות השילוב שלו בחזון הזה. הסבירו לו כיצד אתם רואים את הערך המוסף שלו לחברה וכיצד הוא יוכל לתרום להגשמת החזון. ככל שתהפכו אותו לשותף שלכם להצלחה, כך הוא ירצה יותר לתרום למענה.

הפכו את העובדים המצטיינים לשותפים שלכם

אם אתם חשים כי אותו עובד מצטיין שלכם אכן משקיע את כל כולו בחברה ומביע עניין להישאר ולתרום לעשייה גם בטווח הארוך, כדאי לשקול להעניק לו אופציות בחברה. בצורה זו תבטיחו את המשך עשייתו, כאשר התפישה שלו תהיה שככל שהוא משקיע, הוא יהיה בין אלו שיקטפו את הפירות אח"כ.

קידום העובדים המצטיינים

באופציית קידום העובד המצטיין חשוב לציין כי קידום אינו משתמע רק בכסף. גם אם השכר בתפקיד אליו העובד יקודם לא יעלה באופן משמעותי, עצם העובדה כי קידמתם אותו לתפקיד בכיר יותר המספק לו יותר סמכויות ואחריות, כמו גם לקיחת החלטות שישפיעו על יותר אנשים בחברה, מספקת תגמול משמעותי בפני עצמה. אם ישנה תוספת שכר גדולה בצד התהליך, הרי שהעובד רק הרוויח.

פרסים ותגמולים

פרסים ותגמולים קטנים כגון כרטיס זוגי לתאטרון, ארוחת בוקר זוגית או נופש בארץ, מהווים דרך מצוינת להביע הערכתם לעובד מצטיין ולתגמל אותו על כך. הדרך הזו טובה במיוחד כאשר לא העובדים אינם מצפים לתגמול כלשהו והוא מגיע כהפתעה. לקחת את העובד לשיחה אישית, לציין את עשייתו החיובית המוערכת ולתגמל אותו בפרס מפנק, יכול להיות בגדר תמריץ מצוין שיעודד את עשייתו גם בהמשך.

תגמולים בצורה חוויות מעשירות

דרך נוספת להביע את הערכתם לעובדים מצטיינים, היא לספק להם חוויה שלא ישכחו. בשנים האחרות חברות אמצו את קונספט הנופש של מנהלים ועובדים מצטיינים, היוצאים יחד לנופש משותף וחוויתי שיספק להם ערך מוסף גם להמשך. נופש באוניה מפוארת שמציעות חברות כגון חברת סנורמה, המייצגת בין היתר את רויאל קריביאן (וחברות שיט נוספות מהמוכרות בעולם כגון סלבריטי ואזמרה) יכול להיות דרך אידיאלית להביע את הערכתם ותודתכם לעובדים המצטיינים של החברה ויספק גם השראה לעובדי החברה האחרים, שיחשפו לתגמולים המוצעים להם כאשר הם יצטיינו בעצמם. נופש על ספינת פאר מהווה את התגמול האולטימטיבי. הוא מספק לעובדים המצטיינים חופשה מפנקת ואטרקטיבית, שלל פינוקים וחוויות ובנוסף לאלו מאפשר להם להתקרב באופן לא פורמלי, לחברי ההנהלה הבכירה. בדרך זו הם ירגישו ראויים ומוערכים ויזכו לחוויה שלא תישכח גם בהמשך.  

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה