דברים שעובדים אומרים ביום הראשון

דברים שעובדים אומרים ביום הראשון

דברים שהעובד שקיבלת אומר בימים הראשונים לעבודתו, נחקקים היטב במוחם של המנהלים שלו וחבריו לצוות. כמנהל משאבי אנוש, עליך לשים לב למה מהדברים הנאמרים עשוי לשמש כתמרור אזהרה

שיתוף
קליטת עובדים

קליטת עובדים

להלן רשימה של דברים שעובדים אומרים המשמשים כנורת אזהרה:

"בעבודה הקודמת שלי.."

אם העובד או העובדת שקיבלת לעבודה, כבר בימים הראשונים מנסים "להרביץ את משנתם" לכל אלו המנסים ללמד אותם את העבודה ואת התפקיד ובמקום ללמוד מהם ככל האפשר, הם מסבירים כל הזמן מה הם עשו בעבודה הקודמת שלהם ומדוע עדיף לבצע זאת כך, ככל הנראה מדובר בעובד בעייתי שלא יקל על חייך ועל חיי הצוות שלו גם בהמשך.

התלהבות יתר

עובד המביע התלהבות יתר מכל דבר חדש שהוא לומד בעבודה בימים הראשונים, או מכל מחשב ועמדת קפה במשרדי החברה, יש לבדוק האם ההתלהבות שלו אינה מוגזמת. וודאי שנעים לגלות שהעובד מתלהב ממקום העבודה החדש שלו, אך יש הבדל בין התלהבות עדינה לבין התלהבות ווקאלית ומוגזמת, המשדרת ילדותיות וחוסר יציבות.

העלאה או קידום

אם העובד החדש מדבר עם אנשי הצוות שלו או עם המנהל הישיר שלו בנושא הקידום והשכר כבר בימים הראשונים, בהחלט נדלקת נורה אדומה. עובד אשר עדיין בשלב הלמידה ולא יודע מספיק על החברה ועל המדיניות שלה בנושאים הללו וכבר מרשה לעצמו להעלות את הסוגיה, הוא בהחלט לא אחד כזה שינסה להוכיח את עצמו ולהראות מה הוא שווה לאורך הזמן על מנת לזכות בקידום בצורה הראויה.

"אני צריך יום חופש"

בקשת חופשה, היעדרות או ימי מחלה, שהעובד מעלה כבר בשבוע הראשון לעבודתו, הינם בגדר דבר שאינו מקובל. מה שמצופה מהעובד בחודש הראשון הוא ללמוד, להראות נוכחות ולגלות רצון להשקיע ככל האפשר. אם הוא כבר מנסה להיעדר מהרגע הראשון, כנראה שהוא לא יישאר יציב בעבודה בהמשך.

"אני רק צריך למלא את הטפסים"

למרות שביום הראשון לקבלה לעבודה בדרך כלל יש טפסים רבים למלא, על העובד לדעת מהרגע הראשון את סדרי העדיפויות. אם המנהל שלו קורא לו לשיחה או מעוניין להדריך אותו בנושא כלשהו, על העובד להניח את עבודת מילוי הטפסים, ולהיות כולו קשוב לאותו מנהל. אם העובד מבקש מהמנהל שלו להמתין כיוון שהוא עסוק בניירת, יש כאן בעיה רצינית בהבנת סדרי העדיפויות.

רכילויות

אם העובד החדש מנסה להתעדכן כדבר ראשון ברכילויות בחברה, בשמועות על אנשים ובסיפורים עסיסיים, הוא ככל הנראה יהיה גם זה שיפיץ את אותן השמועות בהמשך. עובד שמתלהב לדעת את הפרטים העסיסיים על כולם, הוא לא אחד כזה שתרצה לשמר בחברה.

שאלות על תמריצים ותגמולים

נושא שיחה נוסף שמדליק נורה אדומה בימים הראשונים, הוא נושא התמריצים והתגמולים. אם העובד מתעניין כבר מהתחלה בעיקר במה הוא יכול לקבל, יותר מאשר במה הוא יכול לתת, הדרי שמדובר בעובד חמדן שמה שמעניין אותו זה להוציא כמה שיותר הטבות, במקום לאפשר לממונים להתרשם מעבודתו ולהחליט בעצמם עם הזמן מה מגיע לו. זה לא נושא שיחה שהעובד אמור להעלות בתקופה הראשונה לעבודתו בחברה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה