ג'ק מא, מנכ"ל עליבאבא: לא מוכרחים לגייס מומחים

ג'ק מא, מנכ"ל עליבאבא: לא מוכרחים לגייס מומחים

רוצים לעבוד בעליבאבא? אלו התכונות שמנכ"ל החברה, ג'ק מא, מחפש במועמדים שלו

שיתוף
עליבאבא. צילום shutterstock

עליבאבא. צילום shutterstock

לאחרונה, פורסמה באתר CNBC, כתבת ראיון עם מנכ"ל עליבאבא, ג'ק מא, בה הוא סיפר על מערך התכונות שהוא מחפש אצל מועמדים לעבודה בחברה. מומחים בתחומם הוא דווקא לא ממהר לגייס.

ג'ק מא, מנכ"ל עליבאבא הסינית המעסיקה למעלה מ- 80 אלף עובדים, יודע כי על מנת להמשיך ולהוביל חברה גדולה ומוצלחת, יש להעסיק את האנשים הנכונים. על התכונות שהוא מחפש אצל המועמדים שלו, הוא אומר: "בבסיס ההצלחה אחד הכללים הראשונים בגיוס עובדים הוא: להימנע מגיוס "הטובים ביותר" או אנשים "מומחים".

בראיון, הוא נזכר בטעויות הגיוס שעשה בימיו הראשונים בחברת עליבאבא: "כשגייסתי את הסיבוב הראשון שלי, היה לי תקציב גיוס של 5 מיליון דולר. גייסתי הרבה סמנכ"לים מחברות רב-לאומיות, אחד ממנהלי השיווק הגיע אלי ונתן לי הצעה, הוא אמר: 'אדוני, זוהי תוכנית השיווק העסקי שלנו לשנה הקרובה". כפי שהתברר, תוכנית זו נועדה לעלות 12 מיליון דולר – הרבה מעבר לתקציב ההוצאות שהחברה יכלה להרשות לעצמה באותה התקופה", הסביר מא. אבל העובד הודה כי מעולם לא עשה תוכנית עסקית מתחת ל -10 מיליון דולר.

"אז אמרתי: 'בסדר, זאת לא אשמתו, זו אשמתי", אמר מה והוסיף כי הוא הבין שהחלטתו לגייס את האנשים האלה היתה דומה להכנסת מנוע בואינג 747, לטרקטור.
לא לגייס את האנשים 'הטובים ביותר'

מאז, חברת עליבאבא גדלה לתוך ענקית מסחר אלקטרוני עם יותר מ 80,000 עובדים ברחבי העולם וג'ק מא נחשב לאחד המעסיקים הכי אטרקטיביים בסין, על פי הדירוג של חברת הייעוץ Universum.

"אני לא אוהב לגייס אנשים שבאים כמומחים כי אין מומחים בעתיד, והם תמיד יישארו המומחים של אתמול", אמר מה. "אין אנשים 'הכי טובים', יש את האנשים הכי טובים בחברה שלך, כאשר אתה מאמן אותם להיות הכי טובים". "לכן, גיוס טוב הוא לגייס אנשים שמוכנים ללמוד ולא מפחדים לטעות." הוא הוסיף.

עם זאת, המועמדים חייבים עדיין להבין, כי יש את מרכיב החוכמה בדרוש כדי לנווט את הסביבה העסקית המשתנה". אמר מא.

עוד הוסיף מא, כי הוא נוטה להעדיף אנשים עם מנה רגשית טובה כי הוא מוצא שהם הופכים להיות מנהיגים טובים יותר ושחקני קבוצה. "אבל בלי אינטליגנציה, הם לא יגיעו רחוק." הוסיף. "אתה צריך את האינטליגנציה הרגשית – ,EQ כדי לעבוד עם אחרים, ואתה צריך את ה- IQ כדי שתוכל לדעת מה אתה עושה," הוא אמר.

אנשים אופטימיים

מא שם דגש רב על האופטימיות, תכונה שעזרה לו לעזור לו לבנות את עליבאבא לתוך ההמולה הטכנולוגית שהיא היום.

"להיות אופטימי יכול לעזור לאנשים להפוך מצב מאתגר למצב חיובי," הוא אמר. "יזמים שאינם אופטימיים הם בצרות, לכן, האנשים שאני בוחר, צריכים להיות אופטימיים."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה