שעות עבודה גמישות ככלי להשגת יעדים

שעות עבודה גמישות ככלי להשגת יעדים

מודל שעות עבודה גמישות משפר את תנאי העסקתם של העובדים, אולם המודל טומן בחובו גם כמה יתרונות לארגון עצמו.

שיתוף
מיתוג מחדש לתחום ה-HR
מיתוג מחדש לתחום ה-HR

 בכינוס בשם World at Works שנערך בסן-דייגו בחסות החברה לייעוץ ופיתוח ארגוני WFD, נבחן המודל של "שעות עבודה גמישות – טובת העובד מול טובת הארגון."

 WFD  פיתחה מודל המאפשר לארגון להעניק לעובדיו לעבוד במתכונת של שעות עבודה גמישות מבלי שזה יבוא על חשבון עמידה ביעדים.

 ראשית כל הוצגו בכינוס היתרונות של שעות עבודה גמישות ולהלן היתרונות המובילים:

1. עבודה מוטת תוצאות במקום עבודה סביב השעון (אנשים באים לעבוד ולא מתייצבים לעבודה).

2. מנהלים פתורים ממשימות "פיקוח" אחר העובדים (התייצבות בזמן, עזיבה בזמן, יציאה להפסקות על פי נהלים קבועים וכיו"ב), מה שחוסך זמן יקר של מנהלים ומאפשר להם להשקיע יותר במשימות החשובות.

3. תחושת סיפוק בקרב העובדים, המרגישים שיש להם יותר שליטה על החיים.

4. תהליכי עבודה יעילים, חכמים ונכונים, תוך ניצול נכון של זמן ומשאבים.

5. חישוב השכר ללא ספירת שעות בשעון נוכחות לצד דיווחי שעות באופן ידני (פגישות מחוץ למשרד והשלמות שעות מהבית וכיו"ב). באופן זה חישוב שכר הופך פשוט יותר, מה שחוסך שעות עבודה מרובות וכפועל יוצא מכך – חוסך כסף לארגון.

[adrotate banner="27"] כאשר ארגון נותן לעובדיו את האופציה לעבוד בשעות גמישות במשרד ו/או מהבית, העובד בעצם מבין שסומכים עליו לבצע את המשימה או התפקיד שלו, על כך יעריכו אותו ובהתאם לכך הוא יתוגמל. מידת הרצינות והמקצועיות שבה הוא יטפל בפרויקט, תהיה גבוהה יותר מאשר במתכונת של החתמת שעון, כאשר עליו להשלים משימה או לבצע תפקיד במסגרת שעות עבודה קבועות במשרד.

מנהלים ובעיקר המנהלים הישראלים בוגרי צבא, נוטים לחשוב על עובד שמתייצב לעבודה בזמן כעובד מצטיין וחרוץ. קיימת הערכה מופרזת בשוק לעניין הציות לחוקים. לעתים קרובות נוטים לראות בעובד נכס כי הוא מגיע בזמן, נשאר פעמים רבות לשעות נוספות וכמעט ולא יוצא לחופשות או מנצל ימי מחלה. אולם בבדיקת תפקוד מוטה תוצאות – יכול להתברר שמדובר על עובד בינוני לכל היותר. לעומת זאת, ארגונים ויתרו על כישרונות, שהיו בגדר נכס (בעיקר מדובר באימהות צעירות), בגלל חוסר זמינות או חוסר היכולת של העובד לעמוד בדרישות הנוקשות של הארגון לשעות עבודה קבועות.

כאשר הארגון עובר למסגרת עבודה גמישה, לא רק העובד נהנה אלה הארגון כולו נהנה, כפועל יוצא משינוי מודל להערכת עובד, שינוי שמוביל לאפקטיביות שהוכיחה ומוכיחה את עצמה.

היתרונות של גמישות למערך הגיוס

מסגרת עבודה גמישה מטיבה עם תהליך הגיוס שכן חלק מהדרישות, בנוסף להשכלה וניסיון מקצועי, מכילות גם מוכנות לשעות עבודה מרובות במסגרת שעות עבודה קבועות מראש ובשלב הזה, כשאין התאמה, הן הארגון והן המועמד מבינים שאין טעם להתקדם. ארגונים מפסידים לעתים כישרונות אמתיים רק בגלל שהמועמד מתגורר רחוק ממקום העבודה ולא מסוגל לקחת את הילדים לגן ולהספיק להגיע למקום העבודה בזמן, או שהיא צריכה לצאת חצי שעה לפני סיום העבודה.

ארגונים מוותרים על מוחות מבריקים כי "הוא לומד יומיים בשבוע וצריך לצאת שעה לפני הזמן" או "הוא מגיע ברכבות ויוכל להגיע חצי שעה אחרי". עבודה בשעות גמישות מאפשרת למנהלי משאבי אנוש בעת תהליך הגיוס, לעסוק אך ורק בעיקר – שזה התאמה מקצועית ואישית לתפקיד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה