כיצד הופכים את התרבות הארגונית לכלי גיוס עיקרי?

כיצד הופכים את התרבות הארגונית לכלי גיוס עיקרי?

תרבות שמכבדת את העובדים וכזו שמאפשרת למועמדים להציץ אליה, תעזור לכם לגייס את האנשים שאתם צריכים

שיתוף

באווירת גיוס תחרותית (כמו בעמק הסיליקון לדוגמה), למועסקים פוטנציאליים יש יתרון גדול בבחירת אפשרויות. מלבד ההטבות הרגילות, הם רוצים לעבוד בסביבה שמחה, פורה ומכבדת. שכר נאה זה נחמד, אך לא עם הוא מגיע על חשבון איזון חיים-עבודה, פרויקטים מעוררי השראה ובוסים שמתייחסים אליך טוב.

אדם פורוגי, מנכ"ל ומייסד חברת AppLovin שעוסקת בשיווק דיגיטלי, כותב באתר Mashable על ארבע הדרכים שבהן נעזרת החברה שלו כדי להפוך את התרבות הארגונית לכלי גיוס:

1. תנו למועסקים פוטנציאליים הזדמנות להציץ לתרבות שלכם דרך תהליך הגיוס. הפכו את התרבות שלכם לכלי גיוס בכך שתאפשרוו למועמדים להציץ אליה. ודאו שלמגייסים שלכם יש זמן לענות לכל השאלות שהם נשאלים. זה יחזק את התחושה שאתם רואים במועמדים בני אדם. בעוד שזה די מובן מאליו, מגייסים מגיבים אינם מהווים רוב בתעשייה. זאת בדרך כלל פונקציה של האופן שבו המגייסים מתעדפים את הזמן שלהם ביום נתון. כדאי להקדיש זמן להתייחסות לכל הפונים על מנת להדגים את טבעה המכבד של התרבות שלכם. בחברה של פורוגי מקיימים בהתאם ראיונות שדומים יותר לשיחות מכבדות ופחות לחקירה צולבת על תארים, ניסיון והישגים. הם גם נוהגים להזמין מועמדים לאירועי בניית צוות של החברה.

2. עבדו עם נתונים, לא עם תחושת בטן. הדרישה הגוברת למדעני נתונים אינה רק עדות לצורך במוצר מונחה נתונים, היא גם מדגישה שחברות סטארט-אפ מתחילות להבין את הערך הרב של אי הצורך בשימוש בתחושת בטן כאשר זה נוגע להחלטות חשובות של החברה. אף שאינן אובייקטיביות לחלוטין, תובנות מונחות נתונים יהיו אמינות יותר מאינסטינקטים. פורוגי גילה שגישה מונחית נתונים מושכת את התודעה האמפירית של המפתחים והיא פרקטיקה טובה לגיוס מועסקים מכל סוג – רבים מהם רוצים לשלב את האתגרים המיוחדים של סטארט-אפ עם ביטחון תעסוקתי שיש בחברה גדולה.

3. תחזקו תרבות של כבוד הדדי. כבוד בין חברי הצוות מביר לאווירה שבה העובדים חשים מוערכים וחדורי הנעה. הכבוד עוזר להגביל עזיבה ומעודד את העובדים להפנות קולגות מוכשרים לארגון.

4. גייסו אנשים ממגוון מקומות. כארגון חשוב להיות לכידים כדי שכולם "יהיו על אותו דף" אבל בלי להיות זהים אחד לשני. בשל כך בחברה של פורוגי מוודאים שהם משגים את המועסקים שלהם ממגוון מקורות – אונליין, מפגשים וגם ספיד דייטים של האקרים (שכנראה קיימים באמת). הפניות ממועסקים עוזרות מאוד, אך הן נוטות להיות דומות מאוד לאדם שממנו הגיעו. גיוס ממגוון מקומות עוזר לחזק תרבות של כבוד ההדדי.

אין תגובות

השאר תגובה