מהם האתגרים הגדולים ביותר בגיוס?

מהם האתגרים הגדולים ביותר בגיוס?

בכנס הגיוס השנתי יוצג מחקר מקיף שערכה חברת AKT ובדק כיצד ארגונים מגייסים עובדים ומהם הקשיים העיקריים שיהיו ליעד בשנה הקרובה

שיתוף
אתגרים בגיוס עובדים

אתגרים בגיוס עובדים

בכנס הגיוס השנתי יוצג מחקר בנצ'מרק שנתי ומקיף בנושא גיוס עובדים, שערכה חברת AKT ובשיתוף עם חברת HRD. המחקר נערך בקרב מעל 100 ארגונים שדיווחו כי גייסו כ- 21 אלף עובדים חדשים. 55% ממשתתפי המחקר הם ארגונים גדולים, ומרבית המשיבים הם מנהלי גיוס ולאחר מכן סמנכ"לי משאבי אנוש. תמצית הסקר יינתן במתנה לכל באי כנס הגיוס השנתי, שיערך ב-4 בפברואר.

המתודולוגיה שהובילה את המחקר היא השוואה לא לממוצע, אלא לארגונים מובילים (Leaders) שתוצאותיהם בתחום הגיוס היו הגבוהות ביותר, והם היוו נקודת השוואה שמהם כדאי ללמוד. 

אנו מביאים בפניכם חלק מהממצאים מהמחקר, שיוצג בכנס הגיוס: 

  • השאלה המרכזית במחקר היתה מהם האתגרים הארגוניים הגדולים ביותר בתחום הגיוס? הרוב דיווחו שמציאת עובדים מתאימים ומשך זמן הגיוס הם האתגרים הגדולים ביותר. המובילים ציינו כי מציאת מקורות גיוס הם המאתגרים, ורק 15% ציינו למשל שתהליך המיון אינו טוב דיו.
     
  • התמודדות עם מחסור בעובדים מתאימים הוא אתגר רציני, שרבים מהארגונים שמו להם כיעד לשנה הקרובה לשפר אותו, בעיקר באמצעות את הגברת השימוש ברשתות חברתיות ושיפור הנוכחות ברשת לצורך איתור מועמדים.
     
  • כמעט מחצית מהארגונים משתמשים בניוד פנימי כאתגר שרוצים לשים עליו דגש בשנה הקרובה. יש פער עצום בין הלידרס ליתר. 30% מהארגונים המובילים עושים ניוד פנימי, ביתר הארגונים רק 16%. 
     
  • מקורות הגיוס: 36% מקבוצת המובילים משתמשים בשיטת חבר מביא חבר בגיוס. באתרי דרושים וחברות השמה משתמשים 24% בקרב שתי הקבוצות. גם בעמודי הקריירה משתמשים רבים ככלי גיוס. 
     
  • הנתונים אודות השימוש במקורות הגיוס חולקו לפי תעשיות. נמצא כי בתעשיית ההיי טק והכימיכלים עושים שימוש רב ביותר בחברות השמה. 
     
  • הרשתות החברתיות נחשבות למקור גיוס חדש. לפני כארבע שנים החל מקור גיוס זה לצבור תאוצה, והשימוש בו עדיין נחשב לאתגר גדול. 
     
  • 84% מהמשתתפים הרגילים במחקר פונים באופן יזום למועמדים פסיביים, 72% מהארגונים המובילים פונים למועמדים פסיביים. אחוזי ההצלחה אצל המובילים בשיטה זו עומדים על 88%, ובשאר הארגונים על 77%. האתגר הגדול בפניה היזומה למועמדים הוא לגרום להם לחזור למעסיקים. במחקר נמצא שהגורמים להצלחה בפניה ישירה: אופן הפניה, אם היא מושכת מספיק. הדגשה של מקצועיות הפונים אל המועמד, למשל האם הוא יודע שנפעל באופן דיסקרטי. 
     
  • 90% מהארגונים שהשתתפו בסקר מתגמלים את עובדיהם עבור "חבר מביא חבר". רובם מעניקים להם תגמול בגובה שבין 500 ל-4,000 ₪, ועם השנים רואים עליה בגובה התגמול.
     
  • האם ארגונים משתמשים במערכות גיוס? ככל שהארגון גדול יותר השימוש רווח יותר, נמצא כי 75% מהארגונים המובילים משתמשים במערכות גיוס ממוחשבות, ורמת שביעות הרצון שלהם מהמערכות מגיעה ל50% בלבד. קרוב ל-50% אינם שבעי רצון. 
     
  • מה כולל תהליך הגיוס בארגונכם? המחקר מצא שהתשובה תלויה בתעשייה. רוב המשיבים דיווחו כי תהליך הגיוס בארגונם כולל בעיקר ראיון טלפוני, ראיון מקצועי וראיון משאבי אנוש; שיחה עם ממליצים. נתון מעניין שנמצא הוא שבתעשיית ההייטק למשל, פחות משתמשים במכוני אבחון.
     
  • רוב הארגונים מדריכים באופן שוטף את צוות הגיוס ואת המנהלים בנושא ראיונות עבודה. רוב הארגונים לא מעבירים הכשרות. בארגונים המובילים, 84% מדריכים מנהלים מגייסים באופן שוטף, וביתר הארגונים רק 30%. 
     
  • בנושא מדידת תהליך הגיוס, נשאלה השאלה מהם המדדים הנפוצים ביותר בהם משתמשים ארגונים לבקרת מערך הגיוס? נמצא כי: בחינת זמן לגיוס עובד הוא המדד הנפוץ ביותר. לאחר מכן איכות הגיוס (הצלחתו, או משך הישארותו של העובד בחברה), ושביעות רצון מנהלים מגייסים.

כנס הגיוס השנתי יערך בשבוע הבא! לחצו כאן לפרטים 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה