חסרי יציבות תעסוקתית עשויים להיות אנשי מכירות טובים!

חסרי יציבות תעסוקתית עשויים להיות אנשי מכירות טובים!

אנשים שמחליפים משרות לעתים קרובות עלולים להיות נכס לארגון, בעיקר אם תצליחו לגרום לכך שמכם והלאה הם יפסיקו לדלג

שיתוף
גיוס עובדים

על אף שמגייסים משתדלים להתרחק ממדלגי משרות, מעסיקים רבים היום מצפים ממועמדים להיות חסרי יציבות תעסוקתית. סקר שבוצע לאחרונה על ידי CareerBuilder הראה ש-55% מהמעסיקים מדווחים על גיוס עובדים מסגול "מדלגי המשרות". מדוע זה קורה?

רובין מלוויש כותבת בטור שלה ב-ere.net שלפני הכול דילוג בין משרות הוא טרנד נפוץ. הסקר שהוזכר לעיל מצא שעד גיל 35, 25% מקרב העובדים במשרה מלאה החזיקו בחמש משרות או יותר, בעוד 20% מבני 55 ומעלה החזיקו בכ-10 משרות ויותר. אולם יש הסברים עמוקים יותר. מעסיקים רואים את הערך שמדלגי המשרות יכולים להביא לעמדות מסוימות. למשל, עובדים שמחליפים עבודות לעתים קרובות עשויים להיות בעלי האישיות והניסיון הנדרשים על מנת להצטיין כנציגי מכירות. מלוויש מציגה את חמש הסיבות המובילות לכך שכדאי לשקול לגייס מדלגי משרות לתפקידים מכירתיים:

1. סתגלנות. מדלגי המשרות מורגלים בלהיות האנשים החדשים והם מנוסים בלמידת תהליכים חדשים, בנטילת תחומי אחריות חדשים ובהתאקלמות בתרבות הארגוניתהחדשה. לא רק שמדלגי המשרות יתרגלו לתפקיד, הם גם ימשיכו להסתגל לאתגרים חדשים, לקוחות ושינויים בשוק ובארגון הדינאמי.

2. ניסיון מגוון. על אף שחוסר ניסיון בתחום אחד נראה כדבר שלילי, אצל נציגי מכירות ניסיון מגוון עשוי להיות יתרון. מדלגי משרות מנוסים בעבודה בענפים שונים ועם אנשים ולקוחות שונים ויכולים להביא את הידע שלהם אל המעסיק החדש. ייתכן שהם מבינים טוב יותר תעשיות אחרת וקל להם יותר לעבוד עם סוגי אישיות מגוונים.

3. הם מונעים על ידי הזדמנויות חדשות. מדלגי המשרות אינם נסוגים כאשר צצים אתגרים חדשים. במקום זאת הם רואים את הסוגיה כהזדמנות לצמיחה. הרקע הרבגוני שלהם עשוי גם להביא רעיונות חדשים וגישות ייחודיות לאתגרים קשים ולתהליכים שפג תוקפם.

4. הם חושבים תוך כדי תנועה. נציגי מכירות מדלגי משרות מוכנים ונכונים לנוע. נסיעות לפגישות עם לקוחות והשתתפות בתערוכות מסחריות כנראה יקרצו לנציגי מכירות שמבקשים להסתובב ולעשות בכל יום משהו אחר.

5. רשת קשרים רבת ערך. נציגי מכירות שעברם התעסוקתי כולל משרות קודמות רבות, סביר שתהיה להם רשת קשרים ענפה ומקורות בלעדיים. מערכות היחסים שיצרו מדלגי המשרות עשויה לשרת את העסק שלכם. כל עוד אף גשר לא נשרף, נציגי מכירות מדלגי משרות יכולים לגשת אל העושר שברשתות הקשרים שלהם כאשר יש בכך צורך.

הכול טוב ויפה, אבל איך גורמים להם להישאר אצלכם? המפתח הוא להציע למדלגי המשרות מעורבות מתמדת ומרחב גדילה. האם יש הזדמנויות לקידום בחברה שלכם? האם יש בתפקיד פוטנציאל לאפשרויות אחרות לאורך הדרך? האם אתם מאתגרים ומניעים את מציגי המכירות שלכם בתחומי אחריות נוספים? אל תשעממו אותם. שמרו עליהם מעורבים ותרוויחו מהאישיות ההרפתקנית שלהם.

 רוצים לגייס את העובדים הטובים ביותר לארגון שלכם? רוצים לפצח את הקוד לבניית צוותים מנצחים תוך העצמת העובדים והמנהלים? הירשמו עוד היום לכנס השנתי למשאבי אנוש 2015 שיתקיים כבר בחודש מרץ!

לפרטים נוספים והרשמה יש ללחוץ כאן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה