בקרוב? שכר חיילי החובה יזנק במאות אחוזים

בקרוב? שכר חיילי החובה יזנק במאות אחוזים

לוחמים ייהנו בשנה השלישית לשירותם משכר של 2,200 שקלים ואילו תומכי לחימה יקבלו 600 שקלים פחות. באוצר מתנגדים למתווה

שיתוף
פנסיה לגימלאי צה
פנסיה לגימלאי צה"ל

חודשים ארוכים של עבודת מטה במשרד הביטחון הניבו מתווה תקציבי שיאפשר העלאת דמי הקיום של חיילי החובה בצה"ל.

לפי התוכנית העתידי, דמי הקיום לחיילים בשירות חובה ינסוק בשיעור משמעותי בן מאות אחוזים. לוחמים ייהנו בשנה השלישית לשירותם משכר של 2,200 שקלים ואילו תומכי לחימה יקבלו 600 שקלים פחות.

בכדי לבצע את האמור לעיל, במערכת הביטחון מציעים מתווה כספי בהיקף של כ-1.6 מיליארד שקלים. המימון יתבצע מהמקורות הבאים: העלות הנוכחית של דמי הקיום לחיילים בסך 800 מיליון שקל; מזעור מסוים בפיקדונות חיילים משוחררים (350 מיליון שקל) ושיפוי חיצוני ממשרד האוצר בגובה חצי מיליארד שקל על בסיס תקציב קיים שיתאפשר באמצעות תקציבים קיימים להטבות לחיילים משוחררים שאינם מנוצלים כיום. אלא שבאוצר לא ששים "אלי קרב", תרתי משמע, וטוענים כי הסכום הזה  (חצי מיליארד שקל) עדיין חסר מקורות מימון.

את עבודה המטה לגיבוש מתווה ההעלאה בשכר הסדירים מוביל מנכ"ל משרד הביטחון אודי שני. המתווה גובש בתאום עם אגף כוח אדם בצה"ל ויוגש בקרוב כהצעת חוק ממשלתית.

גם במערכת הביטחון מביעים תמיכה בהעלאה משמעותית ומדורגת של דמי הקיום לחיילי החובה, וזאת בהתאם לאורך ולתקופת השירות ואבחנה בין לוחמים, תומכי לחימה וחיילי עורף.

אודי שני אמר בהקשר לדברים אלו, "העלאת דמי הקיום לחיילים בשירות חובה היא חלק משינוי חברתי לאומי עמוק, שאינו קשור רק למשרד הביטחון. זהו שינוי נדרש למדינת ישראל".

 

קצין – ובוס

בבדיקה שערכה לאחרונה חברת עוקץ מערכות, העוסקת בפיתוח מערכות טכנולוגיות לניהול וחישוב שכר ומערכות נוכחות חכמות, נבחנו נתוניהם של כ-400 סמנכ"לים ומנכל"ים מחברות בינוניות וגדולות בישראל.

מסתבר מכך ששירות צבאי כקצין מהווה מקפצה כאשר מדובר על משרת מנכ"ל, ולא בכדי. הניסיון הרב ותכונות רבות הנדרשות באישיות כקצין פיקודי, חופפים את אלו מחויבי המציאות לתפקיד מנכ"ל. 42% מקרב המנכ"לים שנתונים נבדקו, שירתו בעברם כקצינים בצה"ל.

עוד נמצא כי כ-35% מקרב סמנכ"לי פיתוח עסקי וכ-38 מסמנכ"לי השיווק, שירתו בעברם כקצינים.

גם בקרב סמנכ"לי הלוגיסטיקה והשירות נמצא אחוז גבוה של קצינים. הבדיקה מצאה ש-30% מהסמנכ"לים במשרות אלו, בילו בעברם בבה"ד 1 וכ-28% מסמנכ"לי הכספים הסתובבו בסדיר ולאחריו עם ארונות קצונה על כתפותיהם.

אך לא די בכך שעשית שירות צבאי כקצין, ראוי גם שתדגיש אותו בקורות החיים כל עוד אתה מתמודד על משרות סמנכ"ל בתחום בעל אוריינטציה טכנולוגית. 22% מבין הסמנכ"לים בתחומי הטכנולוגיה היו בעבר קצינים.

 

42% מהמנכ"לים שירתו בעברם כקצינים בצבא

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה