בית הדין לעבודה: תוהו ובוהו בוועדה הבינמוסדית להכרה בתואר אקדמי לאחיות

בית הדין לעבודה: תוהו ובוהו בוועדה הבינמוסדית להכרה בתואר אקדמי לאחיות

6 אחיות בית החולים ברזילי תבעו את משרד הבריאות בגין אי הכרה בתארים אקדמיים לצורך דירוג שכר

שיתוף
פיצויי פיטורים
פיצויי פיטורים

שש אחיות מוסמכות, אקדמאיות ובעלות תארים מאוניברסיטת בר אילן, תבעו את משרד הבריאות על כך שסרב להכיר בתארים שלהן לצורך דירוג שכר. עוד טענו התובעות, העובדות בבית החולים ברזילי באשקלון,  כי משרד הבריאות הטעה אותן בכך שגרם להן לבחור במסלולי הלימוד בהן בחרו, מתוך הבנה שהן תהיינה זכאיות לתוספת דירוג שכר. האחיות טוענות בנוסף כי משרד הבריאות הפלה אותן כאשר לא הכיר בתעודות האקדמיות שלהם לצורך דירוג שכר, בעוד שאחיות אשר למדו במסלול זהה במוסדות אחרים, כן זכו להכרה לצורך דירוג שכר.

משרד הבריאות טען מנגד כי התארים בהן אוחזות האחיות הינם תארים שלא עומדים מבחינת הקריטריונים, בתנאי הוועדה הבינמוסדית. עוד טען משרד הבריאות כי לא הציג מצגת שווא בפני האחיות ולא התחייב להעניק להן דירוג שכר בהתאם למסלולי הלימוד המדוברים (סוציולוגיה-קרימינולוגיה ופסיכולוגיה, מדעי החברה עם התמחות במדעי המדינה, מסלול רב תחומי לחברה וחינוך, סוציולוגיה- אנתרופולוגיה ומדעי החיים).

בית הדין לעבודה קבע, כי בשנים 1995-98 פורסמה שורה של חוזרים בעניין דירוג שכר האחיות והמדינה אף פרסמה מודעה בעיתון, בה נכתב במפורש כי BA כללי, החוג הרב תחומי והחוג המשולב לא יוכרו לצורך דירוג שכר.

שופטת בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, יהודית הופמן גלנטר, דחתה חלק מתביעותיהן של האחיות. כך למשל, דחתה השופטת את תביעתה של אחות אשר הפסיקה את הלימודים ושבה ב-1997, לאחר שינוי התקנון, ולכן היה עליה לדעת כי התואר אותו היא מתכוונת להשלים לא יוכר לצורך דירוג שכר.

אולם בשני מקרים אחרים קיבלה השופטת את הטיעונים של האחיות בדבר ההטעיה שיצר משרד הבריאות ובקרה את התנהלות המשרד. השופטת הופמן גלנטר כתבה בפסק הדין: "צודקת התובעת בהעלותה טענה זו, שכן אין ספק, כפי שצוין… כי נוצרה מציאות בלתי מתקבלת על הדעת בכל הנוגע למדיניות המדינה והתנהלותה בעניין זה: חוזרים לא ברורים המשתנים חדשות לבקרים, תכנית לימודים שהוכנה במיוחד כדי לענות על מדיניות הוועדה הבינמוסדית, אי בהירות בקרב מנהלי מוסדות הלימוד, עידוד ואישור גורמי השטח לעובדים לצאת וללמוד או לשנות ולהתאים את מסלול לימודיהם למסלול המזכה בדירוג השכר, השתתפות המוסדות בשכר לימוד, נסיעות והיעדרות בשכר לצורך לימודים. כל אלה משקפים מציאות של אי בהירות ותוהו ובוהו."

בית הדין לעבודה פסק לטובת 2 תובעות ודחה תביעתה של אחות שלישית, בעוד שלושת האחיות הנוספות שהיו גם הן חלק מהתביעה, הגיעו להסכמי פשרה עם משרד הבריאות מחוץ לכותלי בית המשפט.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה