תוכנית ביטוח בריאות חדשה במודל האמריקאי לעובדי התעשייה הקיבוצית

תוכנית ביטוח בריאות חדשה במודל האמריקאי לעובדי התעשייה הקיבוצית

איגוד התעשייה הקיבוצית גיבש תוכנית ביטוח בריאות ל-40,000 עובדים. התוכנית תכלול כיסוי תרופות מחוץ לסל הבריאות, השתלות ועוד

שיתוף
איגוד התעשייה הקיבוצית

איגוד התעשייה הקיבוצית מכריז על פתיחת מהלך חדש שנועד להטיב עם 40,000 העובדים ועם בני משפחותיהם. מהודעה שנמסרה לתקשורת עולה כי האיגוד מקדם יוזמה חדשה שתחולל שינוי בביטוחי הבריאות. מדובר במהלך חדש של ביטוח בריאות מאורגן לעובדים באמצעות המפעלים הקיבוציים. התוכנית מיועדת להגן על העובדים מפני שורה של תרחישים כגון: הזדקקות לתרופות שלא נכללות בסל הבריאות, השתלות איברים בארץ או בחו"ל, ניתוחים מצילי חיים בחו"ל, בדיקות ייחודיות לחולי סרטן, פיצוי למשפחה במקרה של מוות ממחלה קשה וסיוע במימוש זכויות מול הביטוח הלאומי ומס הכנסה.

היוזמה החדשה של איגוד התעשייה הקיבוצית מבוססת על המודל האמריקאי לביטוחי בריאות העובדים. בארצות הברית הביטוח הרפואי הוא במרבית מקומות העבודה חלק מחוזה ההעסקה. בישראל הביטוח הרפואי הוא ממשלתי ולא קשור למעסיק. אשר על כן, ביטוח הבריאות בארץ אינו כולל מרכיבים מסוימים (כגון השתלות בחו"ל או תרופות שלא נכללות בסל הבריאות) ואז העובדים מוצאים את עצמם חסרי אונים אל מול מערכת אטומה.

מפעלי התעשייה הקיבוצית מעסיקים כיום 40,000 עובדים. אותם עובדים יחד עם בני משפחותיהם שיוכלו לבחור להצטרף לתוכנית ייהנו מתנאים מועדפים. מאיגוד התעשייה הקיבוצית נמסר כי בבניית תוכנית הביטוח הושם דגש על הגדרות מקרי הביטוח כך שהן תהינה רחבות ויכללו כיסוי בסכום הולם, כך שברגע האמת יזכו העובדים להגנה אמיתית. תוכנית הבריאות המטיבה מתייחסת אף גם למקרים של תאונות דרכים ותאונות עבודה.

כחלק מהביטוח ובהתאם למסורת הקיבוצית נקבע מנגנון מיוחד של ערבות הדדית שבמסגרתו 1.5% מסכומי הפרמיות יופרשו לקרן מיוחדת שתשמש למתן תשלום למבוטחים. הקרן תאפשר לאיגוד להתמודד עם מקרים יוצאי דופן שראויים לטיפול מיוחד. חשוב לציין כי ההצטרפות לא תהיה כרוכה בהצהרת בריאות.

מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית, אודי אורנשטיין, מסר שהביטוח דרך מקום העבודה יעניק לעובדים מטרית הגנה מפני אירועים רפואיים, יוזיל את ההוצאות למי שעושים ביטוחים כאלו באופן פרטי ויוכלו כעת לוותר עליהם ויגביר את ההזדהות והמחויבות של העובד למקום עבודתו. הביטוח הקבוצתי לעובדי המפעלים הוא חלק מהאסטרטגיה של האיגוד להגדיל את סל המוצרים והשירותים, תוך ניצול היתרונות של המספר הרב של העובדים להשגת תנאים מועדפים. בכוונת האיגוד ליזום מהלכים דומים בתחומים אחרים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה