ארה"ב: רשות הדואר הממשלתית עומדת לפטר 35,000 עובדים

ארה"ב: רשות הדואר הממשלתית עומדת לפטר 35,000 עובדים

במסגרת תכנית הבראה, שמטרתה לחסוך 26 מיליארד דולר בשנה, רשות הדואר תסגור 223 סניפים ותפטר 35,000 עובדים

שיתוף
פיטורים
פיטורים בדואר

רשות הדואר הממשלתית בארה"ב הודיעה בשבוע שעבר על כוונה לסגור לצמיתות ו/או לאחר 223 סניפי דואר ברחבי המדינה. מהלך זה צפוי להוביל לפיטוריהם של 35,000 עובדים.

הטכנולוגיה המתפתחת גורמת לרשות הדואר הממשלתית להפסדי עתק. על פי מאמר שהתפרסם ב-, Chicago Tribune, הרשות מפסידה מיליארדי דולרים כמידי שנה וזאת בשל העובדה שהציבור נוטה יותר ויותר להיעזר בשירותי האינטרנט כתחליף לשליחת דואר ובו בעת, רשות הדואר נאלצת לשלם מיסים שנתיים לממשלה, אשר הופכים נטל כבד יותר משנה לשנה.

בחודש ספטמבר הודיעה הנהלת הדואר כי היא פועלת בשני אפיקים מרכזיים לקיצוץ עלויות: אפיק ראשון הוא ביטול משמרת הערב (בה נערכות הכנות לקראת יום החלוקה שלמחרת) ובכך לקצץ הן בשעות העבודה והן בתוספת שעות נוספות, והאפיק השני הוא לסגור או לאחד סניפים במטרה לחסוך בהוצאות אחזקת מבנים ובכוח האדם.

מנכ"ל הדואר, פטריק דונהיו, הודיע כי רשות הדואר שמה לה למטרה לקצץ הוצאות בהיקף של 20 מיליארד דולר בשנה עד 2015. לדבריו, סגירה לצמיתות ו/או איחוד של 223 סניפי דואר (הכרוכים בפיטורים של 35,000 עובדים, מתוכם 30,000 עובדים קבועים ועוד 5,000 עובדים זמניים) תוביל את הרשות לכדי חיסכון של 26 מיליארד דולר בשנה.

מרשות הדואר עוד נמסר כי במרוצת 5 השנים האחרונות צמצמה הרשות את מספר התקנים בכ-140,000 (המהווה 27% מכוח העבודה). ב-2011 נותרו ברשות 650,000 עובדים, מספר שאמור להצטמצם  כאמור ל-615,000 עובדים בלבד לאחר גל הפיטורים הנוסף, שאמור לצאת לפועל לקראת חודש מאי השנה.

תכנית ההבראה של רשות הדואר אף כוללת יוזמה להפסיק את חלוקת הדואר הממשלתית בימי שבת אולם קיימת מחלוקת בין מקבלי ההחלטות וגורמים ממשלתיים סביב הצורך הדוחק לקצץ משמרות ולחסוך בהוצאות כוח אדם לעומת הצורך הדוחק להעלות את רמת השירות הניתנת ללקוחות. סנטרור ברייני סנדרס, המתנגד לביטול יום חלוקה נוסף בשבוע אמר: "בתקופה קריטית זו, כאשר רשות הדואר נמצאת בתחרות קשה מול גורמים חלופיים להעברת מסרים, אסור להאט את קצב החלוקה ולפגוע עוד יותר בשירות שניתן לציבור. קיימת דרישה לפתרונות מתקדמים ומהירים להעברת דואר, יטול יום חלוקה נוסף רק ירחיק אותנו מהמטרה. בנוסף, ויתור על יום חלוקה, קרי ויתור על יום עסקים משמע ויתור על מחזור יומי."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה