ארה"ב: עובד רשת טרגט שנחשד בגנבה הושפל ולאחר שלושה ימים התאבד!

ארה"ב: עובד רשת טרגט שנחשד בגנבה הושפל ולאחר שלושה ימים התאבד!

אמו של העובד תובעת את החברה באמצעות עורכי דינה הטוענים: "מצעד ההשפלה שעבר הבחור הוביל להתאבדותו"

שיתוף
אלימות בעבודה

אלימות בעבודה

רשת הקמעונאות הגדולה בארצות הברית טרגט ידועה כמי שמחמירה עם העובדים שלה כשהם נחשדים בגניבה. אחד העובדים שלה, גראהם גנטלס ז"ל, חווה את ההשפלה השמורה לעובדים מהסוג הזה.

גנטלס (בן 22) עבד כקופאי באחד מסניפי הרשת בעיר פסדינה שבקליפורניה. יום אחד הוא נחשד בגניבה מהחנות. עם הגיעו לסניף, המתינו לגראהם שוטרים והם אזקו אותו בכניסה לחנות, לעיני העוברים והשבים וביניהם לקוחות הרשת ועמיתים. גנטלס הובהל למשרד אחורי כבול ומושפל לצורך תחקיר ראשוני ומשם הוא הובהל בניידת לתחנת המשטרה. גנטלס נחקר אך לא הוא לא הורשע בגניבה בסופו של דבר.

כעבור שלושה ימים מהאירוע המשפיל והקשה, גנטלס התאבד ומצא את מותו בגיל 22. לפני שביצע את ההתאבדות הוא סיפר לאמו ורג'יניה כי זו הייתה החוויה הקשה והמשפילה ביותר בחייו.

כיום אמו של גנטלס תובעת את רשת טרגט באמצעות עורכי דינה, שטוענים כי הדרך הקשה שבה התמודדה הרשת עם העובד הצעיר הובילה אותו אל האקט הקיצוני של נטילת חייו.

לדברי עובדים ועובדים לשעבר ברשת, זהו אינו מקרה חריג או חד פעמי כי עם הדרך שבה הרשת נוהגת עם עובדים שסרחו. העובדים מכנים את הטקס "מצעד ההשפלה" walk of shame. העובדים ועובדים לשעבר ברשת טוענים כי טרגט מנסה להחדיר פחד בקרב העובדים על מנת למנוע מהם לגנוב (כסף או סחורה) דרך מסעות הפחדה פומביים.
וירג'יניה טוענת בכתב התביעה כי הדרך הקשה שבה נהגה טרגט הינה שיטה. בהסתמכה על דברי עמיתיו של בנה, ורג'יניה מתארת בכתבת התביעה התנהגות נורמטיבית של הרשת שמנסה לצמצם מקרים של גניבת עובדים דרך: הפחדה, השפלה, מצעדי ענישה פומביים, פתיחת תיקים לשווא וכיו"ב. ורג'יניה תובעת את רשת טרגט על מות בנה כשעיקרי התביעה הינם: מאסר שווא, הזנחה, יצירת פחדה וחרדה בלתי נסבלת.

הנהלת טרגט התייחסה לטענה זו, בהמשך לידיעה שפורסמה באתר משאבי אנוש HR Morning כי "לרשת אין כל מדיניות מסוג זה".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה