ארגז הכלים המקצועי להערכת עובד

ארגז הכלים המקצועי להערכת עובד

למנהלי משאבי אנוש יש את האופציה לסנן מועמדים ולבחור את המועמד הראוי ביותר מכל הבחינות - באמצעות 5 מבדקים ממוקדים.

שיתוף
ארגז כלי אבחון
ארגז כלי אבחון

רושם ראשוני, חבר המליץ ואף הכשרה מקצועית בתחום המבוקש, כבר לא מספיקים כיום לגייס עובד למחלקת שירות לקוחות ובוודאי שלא לתפקיד סמנכ"ל שיווק.  מעבר לסינון קורות חיים, ראיון טלפוני וממוצע של שני ראיונות עבודה אישיים, עומדים בפני מנהלי משאבי אנוש שורה של מבחנים מקצועיים מממוקדים.

 מבדקי מסוגלות נפשית

היכולת להתמודד עם סביבה מרובת משימות, עבודה תחת לוחות זמנים צפופים, התמודדות בשוק רווי סיכונים ותחרויות, הן יכולות הנדרשות בתפקידים רבים ויש אף משרות מסוימות בהם יכולות מעין אלה, חשובות אף יותר מהשכלה והכשרה מקצועית. על הנייר מועמדים יכולים להימצא ראויים לתפקיד מבחינת הכשרתם, בעוד מבחני מסוגלות נפשית יצביעו דווקא על חוסר התאמה באופן מובהק.

לא רק מתח ועומס מצריכים מסוגלות נפשית, ישנם תפקידים בהם נדרשת עבודה עצמית במרבית שעות היום, עבודה על פרויקטים לטווח ארוך הדורשים אורך רוח וסבלנות וכיו"ב. מבדקים נפשיים יגידו לכם האם המועמד אכן מסוגל לשבת 9 שעות לבד מול מחשב ולעבד נתונים או לחילופין, האם הוא מתאים לנהל משא ומתן ארוך טווח מול חברה גלובאלית מעבר לים.

מבדקי רמה מקצועית

הביקוש לעבודה וחוסר ההלימה בין ההיצע לביקוש מאפשרים לכם, מנהלי משאבי אנוש, לבחור בפינצטה את הטובים ביותר. לא מספיק שמועמד יהיה בעל ידע ומסוגלות, המטרה היא למצוא את המיומנים, החדשניים, הייחודים וכן, אין מה לעשות, גם את המהירים. שוק העבודה הדינאמי מחייב את הרמה הגבוהה ביותר.

מבדקים בריאותיים

ישנן עדיין עבודות שמחייבות עבודה פיזית ובעיקר כושר ניידות. בחברות גלובאלית זה כולל אף טיסות מרובות לחו"ל לדיונים ממושכים, קונגרסים, תערוכות, יציאה לשטח ועוד. מבדקים בריאותיים הם קריטיים, שכן ביטוחי הבריאות לחו"ל הם יקרים ונמצאים במגמת התייקרות. הסיכון שבשליחת עובד למשימה בחו"ל או אפילו בארץ, למשימת שטח או עבודה הדורשת מאמץ פיזי שהוא מעט מעבר ליכולותיו – הם בגדר סיכון.

דינאמיקה קבוצתית

מבחני הדינאמיקה מתאימים כמעט לכל תפקיד ולכל דרג, החל מנציגי שירות או מכירות ועד למנהלי צוותים וראשי מחלקות בארגונים המובילים. הדרך שלכם, כמנהלי משאבי אנוש, לבדוק את מידת יכולתו של המועמד לעבוד עם אנשים, הן בהיבט של להציע שירות ללקוח והן בהיבט של לעבוד בסינרגיה עם חבריו לצוות, היא באמצעות הדינאמיקה הקבוצתית. המונח הצבאי "אימון רטוב" הוא בגדר הכלי היעיל ביותר לאבחון כישורים חברתיים בקרב מועמדים.

מבדקי אמינות

מבדקי אמינות הופכים חיוניים יותר ויותר לא רק במגזר הציבורי ובסקטור הביטחוני, שם הם התחילו, אלא בשורה של ארגונים פיננסיים, טכנולוגיים, ביו-טכנולוגיים ועד לחברות נדל"ן ומפעלים יצרניים. בעידן התקשורת ההמונית, סודות חברה ובהם מידע רגיש במיוחד, נמצאים בסכנה עם כל עובד חדש שנכנס לתמונה. מבחן אמינות הוא אמצעי הביטחון החשוב ביותר לארגון, הן בהיבט הכלכלי והן בהיבט התדמיתי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה