שיתוף

בעידן העבודה מהבית, בין אם במודל ההיברידי או במודל העבודה מרחוק באופן קבוע, בין אם בגלל בידודים, ריחוק פיזי ל מגורי העובדים או מסיבות של העדפה אישית, אבטחת מידע היא שם המשחק.

אין ספק שהעבודה מהבית דורשת ממנהלי משאבי האנוש להתמודד עם הרבה מאוד סוגיות ואתגרים הכרוכים בעבודה מהבית ומהריחוק הפיזי של העובדים מהמשרדים, אבל נראה כי אבטחת מידע היא המרכיב שעליו יקום או יפול הפרויקט הענק הזה של עבודה מהבית, שנחת על הארגונים כרעם ביום בהיר.

וכך, בעוד שיותר ויותר ארגונים מתארגנים לקראת העסקת עובדים מרחוק, אף חברה לא תוכל להתחמק מהתמודדות עם האתגר המורכב של אבטחת מידע וסיכוני התקפות סייבר.

כוח עבודה מרוחק טומן בחובו אינספור סכנות, כאשר העובדים מסתמכים על הרשתות הביתיות שלהם, ולפעמים גם על המחשבים, הטלפונים, והטבלטים הפרטיים שלהם, כדי לבצע את המשימות.

אתגר שהינו משני לאתגר אבטחת המידע אבל לא ניתן להתחמק ממנו הוא הבעיות הטכניות של העובדים. כאשר הם עבדו במשרד הם פשוט העבירו בקשה אל מחלקת ה-IT. כעת, כשהם עובדים מהבית, תיקון התקלות הינו מורכב ומסובך יותר.

ממחקר שנערך בארה"ב בנושא טכנולוגיות במקום העבודה בעת עבודה מרחוק עולה, כי כ-70 אחוזים מהעובדים המרוחקים אמרו שהם חוו בעיות IT במהלך תקופת הסגרים וכ-54% אמרו כי נאלצו להמתין עד שלוש שעות עד שהבעיה נפתרה.

אלא שכל האתגרים הללו לא עוצרים את הנחשול העובר על שוק העבודה בכל העולם. מסקר של חברת גרטנר עולה, כי כ-47% מהארגונים יתנו לעובדים את הבחירה לעבוד מרחוק במשרה מלאה גם לאחר שהקולות האחרונים של המגיפה ידעכו, וכ-82% אמרו שהעובדים יכולים לעבוד מהבית לפחות יום אחד בשבוע.

כל ארגון שמאפשר לעובדיו לעבוד מהבית צריך לבדוק אם שיטות העבודה מרחוק מתאימות, ושהארגון ערוך לקראת כל תקלה ובעיה אפשריות.

כאמור, האתגר הגדול ביותר נובע מכך שעבודה מקוונת מגבירה את סיכוני אבטחת הסייבר. בהיעדר הגנות האבטחה שמעניקות המערכות המשרדיות, כמו חומות אש וכתובות IP ברשימה שחורה, ובהנתן ההסתמכות המוגברת על טכנולוגיה, כל ארגון הוא כיום הרבה יותר פגיע להתקפות סייבר.

מסמכים השמורים בענן, אימיילים וקבצים המצורפים אליהם, מידע מלקוחות, הודעות מיידיות ושירותי צד שלישי, כל אחד מאלה פגיע לסיכוני אבטחת מידע. וככל שהמידע המשותף דיגיטלית גדל, כך גדל גם פוטנציאל ההתקפה.

עובדים רבים משתמשים במכשירים האישיים שלהם לאימות דו שלבי, וייתכן שיש להם גרסאות אפליקציה כמו למשל זום טימס ועוד

הקווים המטושטשים הללו בין החיים האישיים לעבודה מגבירים עוד יותר את הסיכון שמידע רגיש יגיע לידיים זרות בגלל היעדר האבטחה ההדוקה על כל המכשירים והנתבים בבית.

לאור כל זאת, חשוב מאוד שכל ארגון יגבש מדיניות ונהלים בנושא אבטחת מידע, שיאפשרו למחלקת ה-IT להגן על צאגרי המידע של הארגון גם במצב בו מידע רב עובר בין מערכות הארגון לבתי העובדים מרחוק.  

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה