אנחנו מגייסים היום עובדים שישבו בהנהלה בעוד 10-15 שנים

אנחנו מגייסים היום עובדים שישבו בהנהלה בעוד 10-15 שנים

מישל לוקספורד, מנהלת משאבי אנוש בסניף האנגלי של רשת המלונות העולמית Traveloge, מציגה את משנתה

שיתוף
ניהול משאבי אנוש
ניהול משאבי אנוש

מישל לוקספורד, מנהלת משאבי אנוש בסניף האנגלי ברשת המלונות העולמית Traveloge, התראיינה למגזין משאבי אנוש HR Magazine, על תפקידה כמנהל משאבי אנוש באימפריית המלונות באנגליה, בשנת המשחקים האולימפיים. 

"כרגע אנחנו פותחים באנגליה מלון כל 8 ימים בממוצע" אומרת לוקספורד בצחוק "הקצב שבו אנחנו מתרחבים הוא עצים. בכל פעם שנפתח סניף, אנחנו מקימים אירוע מפואר במעמד ראש עיר או דמות פוליטית בכירה וזה אירוע מפואר וחד-פעמי."

רשת בתי המלון Traveloge הכפילה את מספר הסניפים שלה בשש השנים האחרונות מ-250 ל-500 סניפים (בחודש שעבר נפתח סניף חדש המציע 188 חדרים בסטנפורד, לרגל פתיחת עונת המשחקים). סוד ההצלחה של Traveloge הוא צמיחה תוך כדי רכישה (הרשת קונה בתי מלון קטנים ובינוניים באתרים אסטרטגיים ודרך הזו היא מתרחבת ומונעת תחרות בו בעת).

באנגליה בלבד מועסקים כיום 6,000 עובדים במגוון תפקידים במשרות קבועות וזמניות. במחלקת משאבי אנוש עובדים 18 אנשי צוות (כולל לקוקספורד).

לא הייתי מצליחה ולא הייתי רוצה לעבוד בארגון שלא מכיר בחשיבות של מחלקת משאבי אנוש ושבו נושא ההון האנושי הוא לא בראש סדר העדיפויות

מישל לוקספורד: "הון אנושי הוא קריטי להצלחת הארגון. לקוח שמתארח באחד הסניפים שלנו לא יזכור כמה מגבות היו באמבטיה או מה צבע המצעים בחדר, מה שהוא כן יזכור זה את רמת השירות שקיבל, הוא יזכור את הצוות שהגיש לו את השירות, זה מה שיוצר את החוויה."

על כן, הנהלת המלון דרגה את מחלקת משאבי אנוש כאחת היחידות האסטרטגיות החשובות ביותר לארגון. לוקספורד עובדת ישירות מול המנכ"ל והיא לא רק אורחת אלא שותפה קבוע בכל ישיבת הנהלה ברשת.

מישל לוקספורד: "מנהל משאבי אנוש לא יכול לתפקד בוואקום. אנחנו לא מחלקה תפעולית שמבצעת משימות, מבלי להיות מחוברים לאג'נדה של הארגון, מבלי להיות שותפים מלאים. אנחנו לא מחלקה שמספקת שירותים לארגון – אנחנו הכוח שמניע את הארגון. בישיבות ההנהלה מטפלים בנושא ה-HR בדיוק באותה רצינות שבה מטפלים בנושאים האחרים כמו לקוחות, תפעול או רווחים, אין היררכיה. למרות שאני אוהבת אתגרים, לא הייתי מצליחה ולא הייתי רוצה לעבוד בארגון שלא מכיר בחשיבות של מחלקת משאבי אנוש ושבו נושא ההון האנושי הוא לא בראש סדר העדיפויות."

אנחנו מחלקה 'קטנה וחכמה'

מישל לוקספורד: "אנחנו רק 18 אנשים במחלקת HR וזה מעט לחברה שמנהלת 6,000 עובדים (זה יחס של איש HR אחד על כל 330 עובדי) אבל אנחנו מתנהלים בצורה חכמה. אנחנו מחלקה קטנה ויעילה. אנחנו עובדים קשה, אין ספק, אבל אנחנו עובדים חכם, בשיתוף פעולה. מה שמאפשר לנו לתפקד למרות שאנחנו קטנים הוא שיתוף הפעולה המלא בין המחלקה לבין שאר המנהלים בארגון. אני זוכה לסיוע בצורת תמיכה וייעוץ ממנהלים רבים בארגון וזה יתרון עצום."

אנחנו מגייסים עובדים שיפתחו כאן קריירה

מישל לוקספורד: "אסטרטגיית הניהול שלי מוכרת כמי שמשקיעה מאמצים בגיוס דור העתיד. אנחנו פותחים צוער לשוק העבודה לצעירים בני 17-18 אשר מסיימים תיכון או נושרים ממערכת החינוך. Traveloge פתחה משרות לצעירים שהם במסלול של עתודה ניהולית כך שעד 2015, בין 40% ל-50% בתי המלון החדשים ינוהלו על ידי הצעירים שנקלטים היום ברשת. אנחנו מציעים להם מסלולי עבודה עם קידום מקצועי כדי שיישארו אתנו ל-15 שנים הבאות.

אנחנו רוצים שיראו בארגון מקום עבודה לחיים, מקום שמאפשר ביטחון והזדמנויות מקצועיות. לשם כך יש לנו מדיניות ברורה של קידום עובדים מתוך הארגון ו-75% מההנהלה מורכבת מאנשים שצמחו מתוך הארגון.

יש לנו מסלול ניהולי שפתוח לכל עובד חברה. לא משנה באיזה תפקיד העובד התחיל את המסלול שלו בחברה (אבטחה או ניקיוןן וכיו"ב), הוא רשאי להגיש מועמדות למסלול הניהולי, אשר כולל 12 שבועות של הדרכה והכשרה מעשית. לאחר שהוא מסיים את ההכשרה, הוא מוצב בדרג ניהולי בינוני (של מנהל בית מלון קטן או של עוזר אישי של מנהלי בית מלון גדול.

אין לנו בעיה לגייס אנשים שלא סיימו תיכון. אנחנו לא צריכים תארים ותעודות – אנחנו צריכים את האנשים עם 'הגישה' הנכונה כי חלק מהם ישבו סביב שולחן ההנהלה בעוד 10-15 שנים.

כל מועמד, לכל סוג של תפקיד, נדרש לעבור מבדק אישיותי (סוציומטרי) כדי לאפשר לנו לבחור רק את המועמדים אשר מתאימים לתרבות הארגונית שלנו מבחינת מרכיבים אישיותיים. מי שלא עובר את המבחן – אין לו שום סיכוי להתקבל לעבוד בחברה."

 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה