אמש: עובדי הנמלים שבו לעבודה

אמש: עובדי הנמלים שבו לעבודה

המדינה תתחייב לבית הדין שכספי הפנסיה יהיו מוגנים משימושים אחרים. בשבועיים הבאים ידונו הצדדים בדרישות הפנסיה הנוספות

שיתוף

עובדי הנמלים שבו אמש (א') לעבודה, בתום שביתה בת יום אחד בלבד.

בדיונים שהתקיימו בבית הדין לעבודה הושגה הסכמה ולפיה המדינה תתחייב לבית הדין שכספי הפנסיה יהיו מוגנים משימושים אחרים כפי שדרשו הוועדים.

באשר להגדלת ההפרשות לקרנות הפנסיה, ייערך משא-ומתן בשבועיים הבאים שיתמקד באיתנות הפיננסית ובמועצות הייצור ובו ישתתפו צוותים משותפים של ההסתדרות, ההנהלות והאוצר.

בית הדין יפקח על הדיונים ובעוד כשבועיים ייערך דיון נוסף.

שלשום בלילה התפוצץ המשא ומתן בין עובדי הנמלים וההסתדרות לבין ראשי משרד האוצר, ואיום השביתה מומש. הדרישה המרכזית של ההסתדרות ושל העובדים מתמקדת באופן שבו מוחזקים כספי הפנסיה. העובדים דורשים להוציא את כספי הפנסיה שלהם מחשבונות חברות הנמלים ולהפקידם בחשבון נאמנות. בנוסף, הם תובעים להגדיל את ההפרשות לפנסיה ולחשב אותן על בסיס השכר הממוצע של השנים האחרונות. חברות הנמל מחשבות את שיעור ההפרשות על בסיס השכר שנקבע בשנת 2005, לאחר הרפורמה בנמלים. לטענת העובדים וההסתדרות, כל תוספות השכר מאז אינן נכללות בבסיס החישוב וכל עובד עשוי להפסיד כ-20% עם צאתו לגמלאות.

בהתאחדות התעשיינים זעמו ועתרו אתמול בבוקר לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים, בבקשה להוציא צור שיורה לעובדי הנמלים באשדוד, חיפה ואילת לחדול מהשביתה ולחדש לאלתר את העבודה.

 

פוגעים בציבור ובכלכלה

ביקורת קשה על עובדי הנמלים ועל ההסתדרות, המגבה אותם, נשמעה גם באיגוד לשכות המסחר בתל אביב. נשיא האיגוד, אוריאל לין, אמר כי ריבוי השביתות בשנה האחרונה מערער באופן מסוכן את יציבותו של המשק. "היציבות של הכלכלה הישראלית מתחילה להתערער והדימוי שלה בעולם מתחיל להיפגע. אם האמון שיש במשק שלנו בכלכלות העולם ייפגע, נספוג הפסדים שאיש לא יכול לאמוד כרגע. אנחנו פוגעים בעצמנו. אי אפשר עם הנפת הדגל הדמגוגית הזאת של זכות השביתה, כשמאחוריה אין דבר זולת הרצון לשפר תנאי עבודה של אנשים. זה בלתי נסבל", אמר.

יבואנים רבים, ששמעו כבר בשבוע שעבר על איומי ההשבתה של עובדי הנמלים, מיהרו כבר ביום חמישי האחרון לפנות את המכולות שהחזיקו בנמלי הים, כדי למנוע מחסור.

סכסוך העבודה בנמלים הוכרז לפני כמעט חודש, ובהסתדרות טוענים כי המשא ומתן בעניין הפנסיה של עובדי הנמלים מתנהל זה יותר משנה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה