'אלטרנתיבי' מיישמת פעילויות גיבוש לעובדים בארגונים עם ערך מוסף: לימוד נהיגה נכונה...

'אלטרנתיבי' מיישמת פעילויות גיבוש לעובדים בארגונים עם ערך מוסף: לימוד נהיגה נכונה ובטיחות בדרכים

פעילויות גיבוש מחוץ למשרד מייצרות אווירה שונה ומרעננת, מפחיתות את הלחץ ומחזקות את התקשורת והקשר האישי בין העובדים למנהלים ובינם לבין עצמם

שיתוף
איתי אלון חברת אלטרנתיבי

איתי אלון חברת אלטרנתיבי

בהתאם לכך כמעט מידי יום, עולים רעיונות חדשנים וחברות נוספות, המייצרות מודלים ייחודיים לפעילויות גיבוש במטרה לחזק ערכים אלו.

חברת 'אלטרנתיבי – יוצרים תרבות נהיגה' מציגה מודל חדש לפעילויות גיבוש ושונה מכל מה שהכרנו. ימי הגיבוש עוסקים בעולמות התוכן של הנהיגה ובהם: נהיגת אקסטרים, נהיגה ספורטיבית, נהיגה מתקדמת, והחשוב מכל – לימוד נהיגה בטוחה להפחתת תאונות דרכים.

איתי אלון, מנכ"ל חברת 'אלטרנתיבי – יוצרים תרבות נהיגה', יעביר הרצאה בנושא בכנס משאבי אנוש שיתקיים ב- 8 בפברואר 2017 במרכז הירידים.

לדבריו: "מחלקת משאבי אנוש ורווחה בארגון יכולה לספק לעובדים ולבני משפחותיהם כלים לנהיגה בטוחה ואחראית, כך שמלבד יום הגיבוש המהנה והאקסטרימי, העובדים יצאו בסוף היום עם ערך מוסף שאין שני לו."

מהו מודל יום הגיבוש לעובדים שמספקת חברת 'אלטרנתיבי'?

יום גיבוש לעובדים. חברת אלטרנתיבי
יום גיבוש לעובדים. חברת אלטרנתיבי

"הדרכת הגיבוש מתקיימת לרב במגרש ההדרכה שלנו בפארק המדע ברחובות, והיא מורכבת מפתיח בו ישנה סקירה קצרה של מה שקורה היום בכביש והעברת כללי בטיחות ולאחר מכן יוצאים לשטח ומתרגלים תרגילי נהיגה שונים החל משליטה בזמן החלקה, דרך נהיגה עם אלמנט של שעשוע כגון: ואפקטים של משקפי אלכוהול שמעוותים את הראייה וגורמים לאנשים לנסוע בצורה עקומה כאילו היו שיכורים, סימולטורים לנהיגה ברמה גבוהה מאוד, להחלקה של מכונית, מכונית מתהפכת ועוד, ועד לתחרויות נהיגה בין העובדים ועוד."

כיצד זה תורם לגיבוש העובדים?

"מנהלי משאבי אנוש ומנהלי רווחה בארגונים מחפשים פעילויות "אאוט דור" מחוץ למשרד, בהן הם יעשו משהו שונה ואחר. אנחנו מספקים את האפשרות ליהנות מחווייה חברתית – גיבושית עם מסרים חזקים של בטיחות. אצלנו לומדים לא מעט על בטיחות בדרכים."

מה לגבי פרויקטים של בטיחות בדרכים לעובדי החברה?

יום גיבוש לעובדים. חברת אלטרנתיבי
יום גיבוש לעובדים. חברת אלטרנתיבי

"אלטרנתיבי עוסקת בהדרכות נהיגה שונות, ניהול פרויקטים לבטיחות בדרכים לארגונים ומגוון פרויקטים והדרכות. מדובר בחברה ותיקה שפועלת כמעט 20 שנה ובשנים האחרונות התמקדנו בחוויות נהיגה ותיירות נהיגה לחו"ל. כולם חשופים לקשיים בנהיגה ולתאונות חלילה, ומתודות ההדרכה יכולות לצמצם את הסיכוי לתאונות בכ- 50%.

יש לנו פרויקטים גדולים מאוד בארגונים. החברה הגיע להיקף פעילות של עד 85,000 מודרכים בשנה באופן מעשי באמצעות צוות של 90 מדריכים, זכינו בעשרות מכרזים ממשלתיים גדולים בתחום כגון במשרד הביטחון, צה"ל וכד' וראינו אפקט משמעותי בצמצום תאונות דרכים, כשסיפור ההצלחה הגדול והחשוב בתחום הינו מניעת הרוגים בקרב חיילים בסדרי גודל צמצום של יותר מ-80% מההרוגים (!).

ארגונים יכולים ליישם באמצעותנו פרויקט ארוך טווח של לימוד והדרכה לבטיחות בדרכים ונהיגה אחראית ובטוחה ובכך להבטיח את בטיחות העובדים, ממש כמו תכניות בריאות שמיושמים לעובדים כיום בארגונים רבים."

כיצד הגעת לתחום הדרכות הנהיגה?

"זה התחיל מכך שאהבתי את תחום הנהיגה כבר מגיל צעיר מאוד. לפני הצבא נהגתי על מכוניות פורמולה באנגליה ואחרי הצבא העברתי הדרכות בעולם בסגנונות נהיגה שונים, וכבר אז חיפשתי את הצד המסחרי בעניין ומוניתי לנציג של אחת החברות שעוסקות בהדרכת נהיגה בצרפת. בצבא הייתי לוחם ומדריך ולאחר מכן למדתי תואר בפסיכולוגיה באונ' חיפה, ובסיום הלימודים חיפשתי דרך לתרום לעולם ולמולדת והיה לי את הניסיון להדריך אנשים להיות נהגים טובים יותר – "נהיגה מתקדמת" – לקחת עקרונות של שליטה ברכב ולחבר אותם עם לימוד נהיגה מתקדמת, מעבר ללימודי הנהיגה ויחד לייצר מתודה שמצמצמת תאונות דרכים.

עבדתי תקופה מסוימת במגרשי החלקה והחלטתי לעשות את זה ברמה הטובה ביותר, כך שהקמתי את חברת אלטרנתיבי במקביל לפרויקט שהתגלגל אליי של ניהול בטיחות הנהיגה של חברת התרופות הבינלאומית ג'ונסון אנד ג'ונסון בישראל. דרך הפרויקט למדתי הרבה מאוד על ניהול בטיחות בציי רכב על פי מתודות עולמיות ועד היום אנחנו מנהלים גם את הפרויקט הזה. זו תחושת שליחות אמיתית לעשות משהו שמשפיע על העולם בתחום העיסוק שאני אוהב.
הרבה מאוד שנים למרות שהיה לי את כל הכלים של נהיגת מרוץ, לא הרגשתי מספיק נוח כדי להתחרות ובתקופה האחרונה החלטתי שצריך לפעול גם שם כך שלפני שנתיים החלטתי שאני רוצה לקחת חלק באליפות ישראל במרוצי ראלי ובשנת 2016 זכיתי ואני אלוף ישראל בראלי ספרינט "

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה