שיתוף

בין כל המגמות החדשות שהשתרשו בארגונים בשנים האחרונות ניתן להבחין במגמה חזקה במיוחד של יותר ויותר עובדים, בעיקר צעירים, שרוצים לדעת מהן הסיבות והמניעים להטלת המשימות שמוטלות עליהם.

אם בעבר התמקדו רוב העובדים בהחתמת שעון כשהם מגיעים לעבודה וכשיוצאים ממנה, והדבר היחיד שעניין אותם היה היקף המשכורת שלהם, הרי שלעובדים כיום יש מניעים נוספים שלא היו בעבר.

עובדים מדור ה-Y וה-Z עובדים אמנם עבור משכורת והטבות, אבל הם רוצים גם משימות שיש להן מטרות גדולות יותר מהמרחב הפרטי המצומצם שלהם עצמם.

ממחקר בוצע לאחרונה על ידי הרשת החברתית העסקית LinkedIn עולה, כי כ-49% מהעובדים יהיו מוכנים לוותר על חלק משכר עבודתם כדי להמשיך בתפקיד הנוכחי שלהם, בתנאי שהתפקיד מעניק להם תחושה של מטרה.

העובדים של היום רוצים לדעת שלשעות שהם משקיעים בעבודה יש ערך, ושהעבודה שהם מבצעים היא בעלת חשיבות ויש לה השפעה.

בארגונים בהם העובדים לא מרגישים שהם תורמים למטרה גדולה יותר, הם מאבדים עניין ובד בבד מאבדים את תחושת המחוברות שלהם לארגון וההזדהות שלהם איתו.

יש ענפים מסויימים בהם לעובדים קל יותר לראות את החשיבות של משימותיהם ואיך עבודתם תורמת ובאיזו מידה. בתעשיית המלכ"רים למשל יש לכך את הביטוי הרב ביותר.

אבל עבור עובדים בחברות הנחשבות לתעשייה ישנה, בעיקר כשמדובר בעובדים זוטרים, קופאים, עובדים בעמדות מכירה, עובדי קו יצור וכד', הרבה יותר קשה לזהות תחושה של מטרה גדולה יותר.

אין ספק שלא כל עובד ועובד הם מונעי מטרה. כמו כן אין ספק שמטרות ארוכות טווח ותרומה לארגון וקידומו, לא יכולים לבוא על חשבון שכר הוגן, הטבות ובטיחות בעבודה.

עם זאת, רוב העובדים מכירים בכך שלעבוד אך ורק עבור משכורת זה לא מספיק. העובדים בכל התחומים, המקצועות, התפקידים והתחומים רוצים להרגיש שהם תורמים לחברה ורוצים להיות בעלי תחושת מחוברות לארגו.

אפשר לטעון שעובדים יכולים לחפש מטרות נשגבות אחרי שעות העבודה. אבל המציאות היא שארגונים מונחי מטרה רוצים לאות שיפור מתמשך בתוצאות העסקיות שלהם.

כמו כן המציאות מראה כי עובדים שיש להם תחושה של מטרה, הם גם אלה שמפגינים מוטיבציה משופרת, פרודוקטיביות טובה יותר, יש להם מורל גבוה יותר ושביעות הרצון הכוללת שלהם מהעבודה, גבוהה יותר.

ממחקרים עולה, כי עובדים שהם מונעי מטרה, הם בעלי סיכוי הגבוה בכ-30% להיות שחקני נשמה בארגון. ומאחר שבתקופה הנוכחית, הפרודוקטיביות של הארגון והתוצאות העסקיות שלו תלויים בעובדים ובמידת המוטיבציה שלהם, הרי שמן הראוי ללכת לקראתם ולהקשיב לשאיפותיה.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה