שיתוף

קורסים ותוכניות למידה הם אמצעי שכבר הוכיח עצמו לא אחת בהגברת מידת המחוברות של העובדים לארגון. עדות לכך ניתן לראות, בין השאר גם בסקרים של חברת הסקרים האמריקאית גאלופ.

עוד עולה מהסקרים של גאלופ, כי מעסיקים שהשקיעו בתוכניות למידה מדווחים על עלייה ממוצעת של כ-14% בשיעור העובדים שהגדירו עצמם כבעלי מידת מחוברות גבוהה, לעומת עלייה ממוצעת של שמונה נקודות האחוז בחברות שלא השקיעו בלמידה.

לדוגמה, בחברות המעסיקות כ-1000 עובדים ניתן לראות עלייה מוצעת של כ-1.8 מיליון דולר בפריון, כתוצאה ישירה מהעלייה במחוברות העובדים בשנה הראשונה.

אם כן, איך מפתחים אסטרטגיה שתורמת להגברת מידת המחוברות של העובדים לארגון. מסתבר שכדי לפתח אסטרטגיה מועילה של משאבי האנוש יש להתחיל בשאלות הנכונות.

מנהלי משאבי האנוש נדרשים לשאול שאלות כמו למשל, איך תחומי האחריות של כל אחד מהצוותים מתאימים ליעדי החברה; מהן נקודות החוזק והתורפה של כל מחלקה ואף של כל עובד; מהם הערכים שצריכים להנחות את הארגון במבט קדימה; האם העובדים מבינים את האסטרטגיה של הארגון ומזדהים איתה; האם מבנה הארגון מאפשר תגובה אג'ילית לשוק; מהם החסמים העומדים בפני הארגון בהיבט של משאבי אנוש וכד.

עיצוב נכון של האסטרטגיה הוא כזה שמיישר קו עם חווית עובד חיוביות ותקשורת מועילה בין כל הדרגים והמחלקות בחברה.

המשמעות היא, שלא ניתן להחליט על אסטרטגיה ברמת ההנהלה הבכירה ולצפות שהעובדים פשוט יתיישרו לפי הקו שקבעה ההנהלה. דור העתיד של הארגונים דורש דו שיח לגבי האסטרטגיה ומשוב מתמשך לשני הכיוונים.

אחת הדרכים לממש את האסטרטגיה הנכונה, היא בחינת נתוני העובדים כדי למדוד ביצועים ולזהות הזדמנויות ארגוניות.

במסגרת זו יש לבדוק האם הנתונים מעידים על קיום מגמות מסויימות, בין אם רצויות או לא רצויות, או על הטיות לא מודעות, כמו למשל מספר לא פרופורציונלי של עובדים בעלי ביצועים גבוהים לעומת עובדים בעלי ביצועים נמוכים בקטגוריות דומות וכד.

כמו כן חשוב להעריך את סיכויי ההצלחה של תוכניות, דירוג ביצועים, תגמולים, שחיקה, נתוני גיוון תעסוקתי, הזדמנויות קידום לעובדים ומהירות הקידום וכו'.

מוקד תשומת הלב בכל הקשור להערכת העובדים ולמשוב צריך להיות בנושאים של פיתוח תחומים שיש לשפר. לשם כך יש לזהות תחומים שהם פחות יעילים, לטפל בפערים ולהסיר צווארי בקבוק בתוך ההיררכיה של הארגון בלי לעכב את ההתקדמות.

נקודה נוספת להתמקדות בעת בניית האסטרטגיה היא מידת האג'יליות של הארגון. הסקר של גאלופ מראה, כי לא ניתן ליצור חברה אג'ילית בלי מנהלים מצויינים וכי ארגון אג'ילי הוא הרבה מעבר להגדרות תיאורטיות.

חברות אג'יליות יכולות להגיב מהר יותר לדרישות השוק ולצרכים העסקיים של לקוחותיהן, ולכן יש לשאוף לבסס אסטרטגיה שממחישה בצורה מעשית איך ניתן לגייס את העובדים להגברת האג'יליות של הארגון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה