איך לרתום את הטכנולוגיה לשימור עובדים

איך לרתום את הטכנולוגיה לשימור עובדים

היכולת לגייס ולשמר עובדים מוכשרים, היא אחת היכולות הנחשקות בכל ארגון והיא קריטית להצלחה בתעשייה

שיתוף
טכנולוגיה ושימור כישרונות

טכנולוגיה ושימור כישרונות

כשחברות נכשלות בשימור עובדים, בדר"כ זה נובע מכישלון לספק את החוויה האידאלית לעובד החדש וסיפוק צרכיו הראשוניים.

החדשות הטובות הן, כי מעסיקים חכמים פונים יותר ויותר לטכנולוגיה כדי לספק לצוות החדש את תהליך הקליטה וחווית העובד החשובה ביותר בעבודה. זהו תהליך מובנה אך גמיש שנועד לעודד עובדים להטמיע את תרבות הארגון החדש שלהם, וכתוצאה מכך, להישאר לטווח ארוך.

בעוד שאפשר לומר שחוסר הנאמנות של העובדים החדשים נובע מהסטריאוטיפים שעוקבים אחר דור המילניום, השורה התחתונה נשארת: אסטרטגיה לא יעילה של שילוב העובדים בהחלט לא תעודד אותם להישאר זמן רב. יש לזכור כי בני דור המילניום בעיקר, מייצגים כיום את כוח העבודה הגדול ביותר, כך שעובדים חדשים הם לרוב בני הדור הצעיר.

איך הטכנולוגיה יכולה לסייע בשימור?

רבים מאיתנו זוכרים את התהליך הקליטה המסורתי בחברות: לשבת בחדר, לחתום על טפסים, לפגוש כמה מדריכים, ואז להכיר את המשרד החדש. כיום, תהליך הקליטה של עובדים חדשים הוא אזור שבו הטכנולוגיה יכולה להיות משולבת כדי לשפר ולפשט את התהליך.

לתקשר את התרבות של הארגון

באמצעות הטכנולוגיה תוכלו להסביר את המדיניות והנהלים ולהציג מסמכי תאימות מלאים באינטרנט.

להבהיר את התפקידים ולקבוע מטרות קצרות וארוכות טווח כדי לסייע בפיתוח

לסייע בתקשורת עם מנהלים ועמיתים באמצעות פורומים, ועידות וידאו, וכלי תקשורת חברתית, למשל.

למדוד את הביצועים, להעריך את ההתקדמות ולספק משוב.

הטכנולוגיה יכולה כמובן, ללכת מספר צעדים מוגבלים בניהול משאבי אנוש, ויש צורך בהתערבות ותקשורת עם אנשים אמיתיים שתמיד משחקים תפקיד חיוני בתהליך הקליטה של העובדים החדשים. זה יהיה יום עצוב מאוד אם עובד חדש יקבל חבילת תוכנה ולא יראה שום גורם אנושי בתהליך הקליטה שלו. תהליך קליטה משולב טכנולוגיה יכול לספק חוויה טובה ועקבית יותר, יעילה לטובת המעסיק והעובד ובסופו של יום – לשורה התחתונה של הארגון.

רתימת פתרונות טכנולוגיים

להלן כמה דוגמאות לפתרונות טכנולוגיים שכבר פועלים כדי לשפר את תהליך הקליטה:

הטכנולוגיה משמשת כדי לסייע לעובדים בימיהם הראשונים להשלים מספר משימות של עבודתם החדשה. היום הראשון קובע את הטון של הניסיון של העובד עם הארגון. כל המשימות בהן העובדים מקבלים סיוע, מאפשרות לעובדים להיקלט טוב יותר. הטכנולוגיה גם מאפשרת לעובד החדש לקבוע את המטרות שלו ולהיות הבעלים של הפיתוח שלהן .
יש תוכנות שמציגות טקסט או ווידאו שיכולים להציג עובדים חדשים לעמיתיהם לעבודה, למנהלים, ולהציג לעובדים החדשים את תרבות החברה עוד לפני שהם נכנסים למקום העבודה.

גם פונקציות ניהוליות ודרישות משפטיות מכוסות. אפילו אינטגרציה עם מפות Google כדי שעובדים חדשים לא ילכו לאיבוד בימים הראשונים שלהם במשרד. כאשר העובדים נכנסים לעבודה, באצעות הטכנולוגיה הם כבר מכירים את הצוות שלהם, הם מכירים את הסביבה שלהם, הם פגשו את המנהל שלהם, למדו על החברה, טיפלו בניירת שלהם. והבינו איפה המשרד .

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה