שיתוף

בתקופה זו, כאשר מעסיקים רבים לא מצליחים למצוא את העובדים שהם זקוקים להם, ומנגד עובדים רבים לא מצליחים למצוא עבודה, ודאי שלא בשכר סביר, יש צורך בשיטות גיוס חדשניות ויצירתיות.

כפי שכבר הזכרנו לא מעט פעמים – למנהלי משאבי אנוש יש מגוון רחב של תפקידים המשתרע על פני מגוון רחב של תחומים.

העובדים והמנהלים במחלקות משאבי האנוש עוסקים כיום במשימות חוצות תפקידים ומנהלים כמעט כל דבר בארגון, החל בניהול יתרונות מורכבים, דרך דיני עבודה ועד בטיחות במקום העבודה, מוסר העובדים ועוד.

למרות כל זאת, בתחום השיווק, רוב מחלקות משאבי האנוש עדיין לא שם, מהסיבה הפשוטה שכישורי שיווק אינם קשורים באופן מסורתי לעבודת משאבי אנוש.

עם זאת, בעידן בו משאבי האנוש הופכים יותר ויותר דיגיטליים, הקווים בין שיווק לבין משאבי אנוש מתחילים להיטשטש.

המוניטין והמיתוג של הארגון נובעים לא רק מהאינטראקציות עם הלקוחות והיחסים איתם, אלא גם מהתרבות הארגונית ומותג המעסיק.

המשמעות היא שמשאבי האנוש צריכים להוסיף את ניהול נושא השיווק לרשימת התפקידים ההולכת ומתארכת של המחלקה.

להלן כמה דרכים בהן יכולים מנהלי משאבי האנוש להשיג יעדים אסטרטגיים על ידי ניצול טקטיקות שיווק דיגיטליות:

1 הסבת שיטות רכישת לקוחות לרכישת כישרונות:

אי הוודאות בשוק העבודה כיום גורם לכך שהתנאים השוררים בו אינם ניתנים לצפייה, ואיש לא יודע אם מחר החברה תאלץ לפטר עובדים או לשלוח אותם לחופשות ללא תשלום (חל"ת).

עם זאת ולמרות זאת, מחלקות משאבי אנוש לא יכולות להרשות לעצמן לתת לתהליכי רכישת הכישרונות להיחלש בגלל הזמינות הפתאומית של כל כך הרבה כישרונות.

כדי לוודא שהארגון מגייס את הטובים ביותר, על משאבי האנוש ללמוד את הטקטיקות שאנשי המכירות והשיווק משתמשים בהן כדי למשוך לקוחות בעלי ערך רב.

הטקטיקות הללו כוללות, בין השאר, תוכן שיווקי ליצירת הזדמנויות להתקשרות עם מועמדים פוטנציאליים, תכנון אישיות של מועמדים כדי להגדיר בדיוק למי נועדו התכנים, ויצירת הליך גיוס שמצמצם את התחום רק למועמדים שמתאימים לצרכים המדויקים של החברה.

כל הטקטיקות הללו דורשות מיומנות של איש שיווק ולא תמיד קל ללמוד אותן במחלקת משאבי אנוש.

2 פיתוח מותג מעסיק עקבי ושימורו:

דרך נוספת בה מנהלי משאבי אנוש יכולים לנצל את מיומנויות השיווק היא על ידי פיתוח מותג מעסיק שייצג את הארגון בצורה הרצויה במגוון ערוצים.

פירוש הדבר שלמחלקת משאבי אנוש יש את המומחיות להעברת מסרים אחידים ועקביים בכל סוגי פרסום המשרה, לרבות אתרי דרושים, רשתות חברתיות, בלוגים ועוד.

לכן חשוב להבין איך לעצב ולטפח גם את מותג הכישרונות של החברה. למותג המעסיק של החברה יש השפעה ישירה על שימור עובדים, באותה מידה שהוא משפיע על גיוס עובדים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה