שיתוף

המעבר לכלכלת הפרילנס הולך וצובר תאוצה בקצב שלא היה אי פעם בעבר. בארה"ב כבר יש המגדירים את כלכלת הפרילנס כעתידו המובטח של שוק העבודה. מנתונים שפורסמו על ידי המגזין הפיננסי פורבס, למשל, עולה כי ב-2016 הועסקו בארה"ב לבדה, כ-55 מיליון פרילנסרים, שבאותה עת היוו כ-35% מכלל העובדים במדינה (יותר משליש).

ככל שמהפיכת דור המילניום צוברת תאוצה, כך כוח העבודה עובר בהתמדה מעבודה משרדית המוגדרת כ-9.00 עד 17.00 לעבודה מכל מקום בכל עת. המשמעות היא עבודה מרחוק, של שכירים ופרילנסרים כאחד.

ובתוך כל השינויים הללו בולט הגידול המואץ במספר העובדים המעדיפים לעבוד במתכונת פרילנס. מגמה זו תופסת תאוצה בין השאר הודות להעדפת חופש הפעולה של הדור הצעיר, החופש לבחור עבור מי לעבוד, והחופש לבחור רק פרויקטים שמעניינים את העובד. כל אלו מקבלים עדיפות עליונה ומותירים הרחק מאחור את ההעדפה שעד לפני כעשור נחשבה לעקרון מקודש של תנאים סוציאליים והטבות ארגוניות.

ארגון שזקוק לטלנטים, לבעלי מיומנות ספציפית, שיעבדו על פרויקט מעכשיו לעכשיו, כבר לא צריך להמתין לגיוס עובדים, המתמשך על פני תהליך גיוס ארוך ומייגע. כמו כן, אם לארגון חסרים המשאבים הנדרשים לגיוס טלנטים מבוקשים, או שאין לו אפשרות לשכור עובדים במשרה מלאה, פרילנסרים הם התשובה המנצחת עבורו.

הנה כמה יתרונות מהותיים עבור הארגונים, שהמעבר לכלכלת הפרילנס מגלם בתוכו:

הקטנת עלויות

העסקת פרילנסר שעובד מהבית לא דורשת עלויות תקורה רבות. החיסכון בעלויות התקורה מאפשרות לארגון להציע לפרילנסר מחיר סביר שהוא יכול להסכים לו, בעוד שאילו הייתם מגייסים אותו כשכיר יתכן שלא הייתם מגיעים איתו להסכמה על גובה השכר. אל החיסכון בעלויות התקורה מצטרפות עלויות רבות של תנאים סוציאליים, כמו הפרשות לביטוח לאומי, פנסיה, ימי חופשה ומחלה ועוד.

גמישות גדולה יותר ופרסום חינם

פרילנסרים בוחרים להיות פרילנסרים, בין השאר משום שהם רוצים להגדיר את שעות העבודה שלהם בעצמם. הגמישות הזאת יכולה להיות בעלת יתרונות גם עבור הארגון. יתרה מכך, פרילנסרים נוהגים לפרסם עצמם ברשתות החברתיות ובאתר שלהם, וכחלק מכך הם מפרסמים מי הלקוחות שלהם. הפרסום של לקוחותיהם מעניק לארגון פרסום חינם.

אשר לגמישות, במקום לבזבז זמן על פגישות וישיבות, ניתן לנהל את כל הקשר עם הפרילנסר באימיילים והודעות. יתרה מזאת, ניתן לשלוח לפרילנסר משימות בסוף יום העבודה, ולקבל את העבודה מוכנה תוך זמן קצר בהרבה מאשר היה לוקח להמתין לסיום פרויקט בשעות המשרד הרגילות.

אג'יליות, מהירות, ואמינות

לפרילנסרים יש תמיד מוטיבציה להגיש את העבודה מהר ככל האפשר כדי לעבור לפרויקט הבא. מבחינת הארגון זה יתרון, משום שהוא לא רק מקבל את העבודה מהר יותר, הוא גם חוסך כסף רב על הפסקות, שיחות מסדרון וגלחשת העובדים באינטרנט.

ולמרות המהירות, פרילנסרים מקפידים על איכות העבודה ואמינות, משום שהם רוצים שהארגון ימשיך לעבוד איתם. מבחינתם, כל פרויקט מהווה מבחן לפרויקט הבא. פרילנסר חייב להוכיח את יכולותיו בכל פעם מחדש. בכך הארגון חוסך לעצמו זמן יקר של עקומת למידה ועבודות שנפסלות בגלל איכות נמוכה. ואחרון חביב: פרילנסרים לא משחיתים זמן על פוליטיקה פנים ארגונית או שיחות סרק בעת העבודה.

עצמאיים בשטח

בכל פעם שמגייסים עובד חדש, אחד המהלכים החשובים הוא התאמתו לצוות ולמנהל הישיר. התוצאה היא בלא מעט מקרים, שבגלל היעדר התאמה בין העובד לצוות המיועד ולמנהל הישיר, הארגון מפסיד עובד מוכשר, מיומן ומצויין. בנוסף על כך, עם גיוסו של העובד יש להשקיע בו הכשרות והדרכות, ובשבועות הראשונים לעבודתו בחברה (ולעיתים גם חודשים, תלוי בתפקיד) הארגון סופג את עלויות תקופת הלימוד שלו.

עם פרילנסרים כל הסוגיות האלה אינן רלוונטיות. פרילנסרים עובדים לבד, הם לא צריכים להתאים עצמם לצוות והם לא צריכים להשפט על פי מידת ההתאמה של האופי שלהם לזה של המנהל הישיר. הם מקבלים משימה ועובדים עליה. התוצאה היא תרומה משמעותית ישירות לשורת הרווח בדו"חות הכספיים של הארגון.

אמנם, בגלל העבודה המאוד עצמאית של הפרילנסר, על הארגון לקבוע פרמטרים מאוד ברורים לעבודה ולהגדיר ציפיות. ובכל זאת, אין צורך להסביר כל פרט בעבודה ואין צורך להשקיע זמן וכסף בהכשרות.

יוזמה אישית, חדשנות ותושייה

פרילנסרים נוטים בדרך כלל להיות הרבה יותר יצירתיים, נוטים לחדשנות והם בעלי תושייה. הם פתוחים יותר לאימוץ טכנולוגיות חדשות, הרבה יותר מעובדים שכירים, ויש להם רעיונות מקוריים. תכונות אלה, שפעמים לא מעטות מונעות מהם להשתלב בצוות או להתאים למנהל ישיר שמתעקש על צורת עבודה ספציפית, מהוות יתרון מבחינת הארגון כאשר הן מגיעות מפרילנסרים. ולא פחות חשוב – הנטייה הזאת לחדשנות ויזמות יכולה לאתגר את העובדים השכירים ולסחוף גם אותם לשיפור הישגים.

ניסיון מוכח

פרילנסרים טובים מגיעים בדרך כלל לעבוד במתכונת פרילנס לאחר שצברו ניסיון רב בעבודה, עבור מגוון רחב של ארגונים. מעצם צורת העבודה של הפרילנסר, כל ארגון שמתווסף את מאגר הלקוחות שלהם מאפשר להם להוסיף ניסיון והתמקצעות. התוצאה היא מיומנות בעלת ערך, שהארגון נהנה ממנה בלי צורך להוציא כספים על הכשרות וצבירת ניסיון על חשבון כספו וזמנו של הארגון.

מומחיות ספציפית

בכל פעם שיש צורך בביצוע משימה ספציפית, ניתן לשכור את הפרילנסר המקצועי ביותר בתחום,  למשימות אד הוק. כך יכול הארגון ליהנות מהמומחיות שלהם, בלי הצורך להעסיק עובד בעל מומחיות כזאת על פני זמן.

זמינות עתידית

כל השיפורים העתידיים והשדרוגים יכולים להתבצע על ידי פרילנסרים בלי השקעה נוספת מצד הארגון. פרילנסרים טובים נוטים להשקיע כל הזמן בשיפור המקצועיות שלהם ורכישת מיומנויות חדשות.

בכל נקודה על פני הגלובוס

פרילנסרים ניתן לשכור לא רק בקרב עובדים מקומיים. המעבר לעבודה עם פרילנסרים, מאפשר לארגון לשכור פרילנסרים מכל מקום בעולם. כתוצאה מכך ניתן לא פעם להפחית עלויות במידה משמעותית. משימות כמו פיתוח תוכנה, עיצוב גרפי, תרגום משפה לשפה וכו, ניתנות לביצוע על ידי פרילנסרים ממדינות אחרות. בכך למעשה מגדיל הארגון את מאגר המומחים הפוטנציאליים שלו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה